عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۸۳۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
معاون رسانه و تبلیغات ستاد اربعین به تشریح نحوه پیدا کردن همراهان یا مدارک شناسایی گمشده در پیاده‌روی اربعین پرداخت و گفت: راهنمای زائر با جلیقه‌های آبی در مسیر پیاده‌روی اربعین برای کمک به زائران مستقر هستند.

عقیق:علی کارگر معاون رسانه و تبلیغات ستاد مرکزی اربعین حسینی در گفت‌وگویی با اشاره به نرم‌افزار راهنمای زائر به منظور سهولت سفر زائران اربعین اظهار داشت: توانمندسازی و مطلع شدن زائران از سفر حماسه اربعین حسینی یکی از مهم‌ترین کارکردهای راهنمای زائر است.

وی با بیان اینکه گم شدن همراهان و‌ زائران یکی از دغدغه‌ها برای زائران اربعین است، گفت: در حوزه گمشدگان باید دو موضوع گمشدگان و گم‌کردن همراهان توسط افراد و همچنین گم‌کردن مدارک و وسایل را مد نظر قرار داد.

کارگر خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از گم‌شدن افراد توصیه می‌کنیم که زائران قبل از آغاز سفر اربعین، حتماً شماره تماس ایرانی همراهان را داشته باشند. همچنین در صورتی که گم شدند، با حفظ آرامش به همکاران ما که با جلیقه آبی در مسیر مستقر هستند، مراجعه کنند. 

وی با بیان اینکه نگهداری از گذرنامه در سفر اربعین‌ هم از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: توصیه می‌کنیم که زائران شماره تماس خود و ‌یکی از همراهان‌ را نیز در کوله‌پشتی و وسایل قرار دهند و با توجه به اهمیت نگهداری از گذرنامه به عنوان مدرک شناسایی معتبر، از گذرنامه خود عکس گرفته و در گوشی خود داشته باشند. علاوه بر این یک کپی از آن را در وسایل خود قرار دهند.

معاون رسانه و تبلیغات ستاد اربعین به حضور راهنمای زائر در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی اشاره و خاطر نشان کرد: ایستگاه زائر نیز در مسیر پیاده‌روی اربعین زائران پیش‌بینی شده است و در صورتی که زائری وسیله‌ یا مدرکی پیدا کرد تقاضا داریم آن را به همکاران ما در مسیر تحویل دهد.

کارگر با بیان اینکه همکاران ما در طول مسیر زائران با جلیقه‌های آبی حضور دارند، تصریح کرد: پس از تحویل مدارک پیدا شده به همکاران ما در ایستگاه زائر، توسط وسایل ارتباطی اطلاعات مدارک پیدا شده به سایر ایستگاه‌ها در طول مسیر گزارش می‌شود و‌ زائران می‌توانند با پرس‌وجو از این ایستگاه‌ها پیگیر وسایل گمشده خود باشند. همچنین زائران می‌توانند مدارک پیدا شده را به کسنولگری‌های ایران در نجف یا کربلا تحویل دهند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۱۰ هزار نفر نرم‌افزار راهنمای زائر را نصب کرده‌اند، گفت: امیدواریم زائران با نصب این نرم‌افزار کمتر دچار مشکل شوند. علاوه بر این، از زائران می‌خواهیم از همراه داشتن وسایل غیرضروری و‌ مدارکی همچون شناسنامه و‌ کارت ملی بپرهیزند، چرا که این مدارک اعتباری در کشور عراق ندارد.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین