عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۵۸۴
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
اقتصاد نیوز: زائران اربعین برای دریافت معادل ۱۰۰ یورو ارز که تقریبا با نرخ آزاد خرید و فروش می‌شود باید در سامانه سنای مرکزی ثبت نام و از طریق بانک‌های عامل و صرافی‌های مجاز آن را دریافت کنند.

عقیق:به نقل از تسنیم، کوروش پرویزیان رئیس کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی ایران در حاشیه همایش تامین مالی صادرات افزود: 6 بانکی که از طرف بانک مرکزی برای تامین ارز زائران اربعین مشخص شده اند و همچنین صرافی‌های مجاز، این ارز را بسته به انتخاب مشتری به میزان 100 دلار یا 100 یورو در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند.

رئیس کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی ایران ادامه داد: زائران برای دریافت این ارز که تقریبا با نرخ آزاد خرید و فروش می‌شود باید در سامانه سنای مرکزی ثبت نام و از طریق بانک‌های عامل و صرافی‌های مجاز آن را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: امیدواریم در همکاری که میان دولت عراق و جمهوری اسلامی ایران اتفاق می‌افتد شعب بانک‌های ایرانی در خارج از کشور از جمله در عراق بتوانند برای زائرانی که در تامین ارز به مشکل بر می‌خورند فعال شوند و ارز مورد نیاز را در این شعب تامین کنند.

پرویزیان گفت: مجوزی که بانک مرکزی برای تامین ارز زائران اربعین صادر کرده فعلا برای تامین ارز در شعب داخل ایران است بنابراین توصیه ما به زائران اربعین این است که ارز خود را در داخل کشور تامین کنند.

بنا بر اعلام بانک مرکزی، در راستای تسهیل شرایط سفر زائران گرامی عتبات عالیات در ایام منتهی به اربعین حسینی و با توجه به هماهنگی‌های به‌عمل آمده با بانک‌های منتخب ملی، ملت، تجارت، سپه، صادرات و پارسیان و نیز صرافی‌های مجاز، زائران محترم در صورت نیاز می‌توانند قبل از عزیمت به کشور عراق و در شهر خود نسبت به خرید حداکثر مبلغ 100 یورو و یا معادل آن به سایر اسعار به نرخ بازار ثانویه ارز، از بانک‌های منتخب و صرافی‌های مجاز به‌منظور پوشش برخی از هزینه‌های این سفر معنوی اقدام کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین