عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۴۹۸
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲

مخالفت با علامت کشی هیئت ها، مخالفت با شرع و قانونعقیق: مجید قاسم کردی/ حقوقدان و فعال مدنی/ دستور ناصواب دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس در خصوص علامت کشی و حمل علامت ها ممنوعیتی که به همراه ترس و تهدید همراه بود، برخورد قانونی با فرد خاطی و توقیف خودروی حامل علامت ها مخالفتی آشکار در برابر شعائر و مراسم دینی است که اینبار در قاموس مدعی العموم به منصه ظهور رسید مخالفتی که با فتوای بسیاری از بزرگان و مراجع تقلید جهان تشیع سازگار نبوده است چرا که این مناسک و آیین ها نه تنها منع شرعی ندارد بلکه با تطبیق قانون هم، رفتار مجرمانه هم بحساب نمی آید و هیچ منع قانونی برای جلوگیری از آن در قوانین نمی باشد. مگر میتوان خودسرانه جرم زایی نمود در حالی که طبق ماده 2 قانون مجازات اسلامی : ” هر رفتاری اعم از فعل یا ترک فعل که در قانون برای آن مجازات تعیین شده است جرم محسوب می شود .” نه نظر شخصی مقام قضایی.
برپایی مجلس عزاداری آداب و ابزاری دارد که در هرکشور و شهری متفاوت بوده است که در این بین علم یا نشان از مولفه های مشترک بسیاری از هیات های مذهبی می باشد که این موضوع برای شهرستان 600 هزار نفری فردیس مثتنی نبوده است. مانع تراشی و جرم زایی علامت کشی هیات های مذهبی همانگونه که خلاف عدالت قضایی و کیفری است از نمونه های آشکار نقض حقوق شهروندی و مصداق توهین به اعتقادات و باورهای دینی مردم بحساب می آید .
برای هر آشنا به قانون و شرعی این سوال مطرح است که ممانعت جدی حضور علامت ها در عزای سیداشهدا به استناد کدام ماده قانونی و احکام شرعی صورت گرفته است و جزو دغدغه های لاینفک مقام قضایی شده است؟ با اتکا به کدام ادله متقن حکم قانونی توقیف خودرو ،ذوب علامت، بازداشت علامتکش ها را موجه می سازید؟ مگر نه اینکه مقام محترم دادستانی به واسطه متن صریح قانونی دارای اختیارات و وظایفی است .
جا داشت در مقام دفاع از حقوق شهروندان مستند به بند(٢) اصل يکصدو پنجاه و ششم قانون اساسي که به موجب آن احياء حقوق عامه نظارت و پيگيري حقوق عامه جز وظایف ذاتی تان است در مبارزه با فساد مالی، زورگیری، دزدی ها اختلاس ها و حتی برخورد جدی با عاملان تولید و توضیح مواد مخدر از تعداد ۲۸ هزار پرونده کیفری،حقوقی،خانوادگی و جرم های ارتکابی کاهش یا جلوگیری می کردید .با فرض آنچه گفته شد این سوال پیش می آید که این تصمیم دادستان محترم بر چه اساسی و با چه نگاهی بوده است !پایبندی و حاکمیت قانون یا حاکمیت شرع و عمل به دستورات شارع ؟


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
حميد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
1
1
من كه زهره تركميشم تا كه هر ان علامت نيفه روم
سید حسین گوهریان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
2
1
حرکت قانونی مقام قضایی وافی به مقصود است نه این فرهنگ آهن کشی و...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
2
1
کار بسیار خوبی کرده حتی اگر جرم انگاری هم نشده باشد. علامت کشی و از این قبیل کارها صرفنظر از اینکه مثل قبل واجد خلوص اعتقادی نیست بلکه جولانگاهی شده است برای عرض اندام گروهی از اوباش (نه همه) برای جوگیر شدن در میان زنان و دختران مردم. ضمنأ بد نیست نگاهی هم به کتاب تحریفات عاشورا از شهید مطهری بیندازیم.
اگر در دستگاه قضایی این مملکت تا حالا چندتا کار مثبت ودرست انجام شده باشه قطعاً یکیشون همین اقدام دادستان پردیسه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
افرین. موافقم
حقوق خوانده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
0
هر عملی یا دستورالعملی می تواند منجر به مزاحمت برای مردم شود جشن های ملی ، محلی، بومی مسابقات ورزشی در تعجبم مقام قضایی به بهانه جلوگیری از ترافیک و رفع مزاحمت احتمالی بر خلاف نظر مراجع و بدون نص قانونی همچین عملی انجام داد
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین