عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۳۹۶
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
هر دم از این باغ بری می رسد
در جدیدترین این توهین ها روزنامه همدلی به قلم فردی به نام بهروز مرادی با توهین وقیحانه به عزاداران سیدالشهدا نوشته است:«تزریق این همه سیاهی به جان فضای عمومی و طبل‌کوبی‌های گوش‌خراش و آلودگی‌های صوتی و سوءاستفاده از نام حسین بزرگ برای مقاصد دنیوی مبتذل، انحراف از پیام بیدارکننده و عزت‌بخش عاشوراست...

هتاکی بی شرمانه روزنامه همدلی به عزاداری سیدالشهداء / مسئولین فرهنگی کشور همچنان در خوابعقیق: این دیگر به یک سنت هرساله تبدیل شده که در آستانه ایام محرم و همچینن در روزهای عزاداری سالار شهیدان جماعتی با ژست روشنفکری زبان و قلمشان را علیه مقدسات میلیون ها عاشق و عزادار اهل بیت(ع) به کار بگیرند و  فلسفه عزاداری برای سیدالشهدا(ع) را زیر سوال ببرند.

در جدیدترین این توهین ها روزنامه همدلی به قلم فردی به نام بهروز مرادی با توهین وقیحانه به عزاداران سیدالشهدا نوشته است:

آیا رنگ تشیع سیاه است؟» نوشت: «از نظر روانشناسی رنگ‌ها، مشکی حزن و اندوه و افسردگی ایجاد می‌کند و می‌تواند باعث حالت تهوع شود. به همین خاطر است که در هواپیما از رنگ سیاه هیچ استفاده‌ای نمی‌شود. رنگ سیاه، نماد ظلمت است، شادی و انبساط‌خاطر را از بین می‌برد و زمینه خودکشی در افرادی را که در بحران‌اند، افزایش می‌دهد. این رنگ آثار روانی مخربی دارد. در یک پژوهش نشان داده شده هنگامی که یک پل که رنگش سیاه بود و خودکشی‌های بسیار روی آن انجام می‌گرفت را به رنگ سبز تغییر دادند، آمار خودکشی بر روی آن به میزان قابل توجهی کاهش یافت».

این روزنامه زنجیره‌ای در ادامه نوشت:«تزریق این همه سیاهی به جان فضای عمومی و طبل‌کوبی‌های گوش‌خراش و آلودگی‌های صوتی و سوءاستفاده از نام حسین بزرگ برای مقاصد دنیوی مبتذل، انحراف از پیام بیدارکننده و عزت‌بخش عاشوراست... موافقان سیاه‌پوشی می‌گویند: مخالفان سیاه‌پوشی همان وهابیون سعودی هستند. در پاسخ باید گفت که اتفاقاً این خود وهابیون هستند که رنگ سیاه را برای خود برگزیده‌اند. گروه‌هایی مثل طالبان و داعش و جبهه النصره که ریشه وهابی دارند، در رنگ سیاه غوطه می‌خورند و حتی پرچم داعش سیاه است... سیاه‌پوش کردن فضای عمومی بدعتی مخرب در دین است».

در بخشی از این مطلب موهن آمده است: «چرا ما تصور مي‌كنيم كه تنها مي‌توان با عزاداری سالگرد واقعه عاشورا را گرامی‌ داشت؟ عزاداری آن هم در اين شكل فعلي‌اش چه نقشی در زنده نگه‌داشتن پيام عاشورا ايفا مي‌كند؟».

در پایان این مطلب آمده است که : رنگ سیاه نه رنگ اسلام است و نه رنگ تشیع. بیشترین رنگ که مورد پسند اسلام و تشیع قرار داشته؛ سفید و سبز و زرد بوده است و این انتخاب نشان‌دهنده حسن توجه این دین به روانشناسی رنگ‌ها و درنظر گرفتن تاثیر علمی رنگ‌ها بر خلقیات فرد و جمع است. سفید رنگ مساوات و سادگی و فروتنی و برابری همگانی و شفافیت و روشنی و نور و... است، در عین حالی که همه رنگ‌ها را در خود نهفته دارد و مادر رنگ‌ها به حساب می‌آید. سیاه‌پوش کردن فضای عمومی بدعتی مخرب در دین است. 

عقیق وظیفه خود می داند تا رسیدن به نتیجه نهایی این موضوع را پیگیری نماید. از مسئولین قضایی انتظار می رود با برخود جدی با مسببن  ، اجازه تکرار چنین توهین هایی را به مقدسات میلیون ها دلباخته اهل بیت ندهد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
فهیمه
|
Netherlands
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
0
0
خدا لعنت کنن کسانی رو که اجازه می دهند این افراد بی دین و بی سواد نوشته هاشون چاپ بشه خدا مسئول این روزنامه را در همین دنیا به سزای عملش برساند این افراد می خواهند که مردم بی دین بشوند مثل خودشان که دین ندارند و خدارو نمی شناسند باید این فردی که هم فامیل با ابن ملجم مرادی هست اعدام بشه و بره جایی که ابن ملجم مرادی هست
نخها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
0
0
سلام : يكي جواب اين حماقاي به اصطاح روشن فكر را بدهد بخدا اگر كار دست بود هر آدم اينجوري در اين مملكت يك پرچم عزاي سيد الشهدا را نمي گذاشتن برپا شود البته بعضي از اين افراد بي شناسنامه كه فقط يك وجه از قرآن و احدايث را كه بنفع افكار باطلشون است نگاه مي كنند و البته كه اصلا اين مطالب را هم باطنا قبول ندارد بايد ازشون پرسيددر عزاي معصومين روايات رسيده از مولايانمان امام صادق عليه السلام و امام رضا عليه السلام رسيده مراجعه نمايند تا به جهالت خود سريع پي ببرند البته كه در اين مطلب هم موفق نخواهندبود چون هر موقع لشكر يزد نان حلال خورد و يا به سخن امام سجاد نماز غفيله خواند اين ها هم كه پيروانشان هستند هم ايمان مي آورند .
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین