عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۳۶۲
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
حجت الاسلام و المسلمین بحرالعلوم میردامادی:
استاد حوزه علمیه نجف گفت: امروز با توجه به عشق و ارادت مردم به حضرت ولی عصر(عج)، افراد سودجو، فریبکار دکان های واهی و خیالی به اسم امام عصر(عج) راه انداخته اند که باید هوشیار و آگاه باشیم .

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سید محمود بحرالعلوم میردامادی در مراسم عزاداری که در حسینیه آل یاسین کربلای معلا برگزار شد، اظهار کرد: امروز سوال اصلی و مهمی وجود دارد که چگونه سنّت های اصیل الهی و آموزه های دینی را در جامعه احیا کنیم؟

استاد حوزه علمیه نجف افزود: امیرالمؤمنین علی علیه السلام  فرمودند؛ افسوس بر برادرانم عماریاسر و دیگر بزرگان، آنهایی که سنت ها را زنده کردند و بدعت ها را از بین بردن صحبت این است که ما چگونه سنت را زنده کنیم؟ما باید به ذکر، متمسک و متوسل باشیم، قرآن کریم می فرماید « إِنَّ فِی خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَاخْتِلَافِ اللَّیْلِ وَالنَّهَارِ لَآیَاتٍ لِّأُولِی الْأَلْبَابِ الَّذِینَ یَذْکُرُونَ اللَّـهَ قِیَامًا وَقُعُودًا وَعَلَیٰ جُنُوبِهِمْ» وقتی که أولی الالباب را معرفی می کند صاحبان خرد، آنهاهایی که در آفرینش  فکر می کنند یتفکرون فی خلق السماوات و الارض إولی الالباب چه کسانی اند که یتفکرون الذین یذکرون الله ، اول نشانه اُولی الالباب این است که یاد خدا هستند، در هر حالی ما در نماز نهایتش یاد خدا هستیم اگر باشیم بیرون از نماز یاد خدا نیستیم.

وی ادامه داد: قرآن کریم می فرماید«اولی الالباب الذین یذکرون الله قیاماً» ایستاده باشند  نشسته و  حتی در حال استراحت ، دائماً یاد خدا هستند نه این که تسبیح دارند می چرخانند و «سبحان الله» می گویند، همین  خودش خیلی خوب است، اما معنای ذکر دائمی این است که خودشان را عبد می دانند و او را مولا، یادشان نمی رود که عبدند و یادشان نمی رود که او مولاست .

استاد حوزه علمیه نجف اشرف در بخش دیگری از سخنان خود با تکیه بر پیشه کردن تقوا اظهارکرد: امروز همه ما نیاز به تذکر و منبر سیدالشهدا(ع) و سایر ائمه اطهار(ع) را داریم، چراکه در آن سوی مرز ایمان، منبرهای باطل که ضد ولایت امیرالمؤمنین(ع) سخن می گویند، کلاس های ضد دین و خرافی بنام روشن فکری وجود دارد که نباید از آنها غافل شد.

حجت الاسلام والمسلمین بحرالعلوم بیان کرد: برای دفع این خطرات و خرافی گری ها حضور در مجالس سخنرانی مذهبی به ویژه مجالس ذکر روضه بهترین اقدام عملی است. حضور در مجالس روضه و گریه بر مصیبت اهل بیت(ع) قلب ها را جلا می دهد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: باید سعی کنیم در طول هفته حداقل یک جلسه منبر و ذکر مصیبت داشته باشیم ما منبر نیاز داریم، من منبری به منبر نیاز دارم و آیت الله العظمی هم به منبر نیاز دارد، شما به منبر نیاز دارید و الا یادمان می رود جاده لغزنده و خطرناک است ، دزد طریق نشسته سر راه ما، این حکمت و فلسفه همین هیئت ها و جلسات است که دین ما را حفظ می کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین