عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۳۳۲
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور در پیامی از تلاش های حجت الاسلام و المسلمین دکتر خاموشی نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف و امور خيريه در دهه اول محرم تشكر كرد.

پیام تشکر رئیس شورای هیئت های مذهبی از تلاش های دکتر خاموشیعقیق:رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور در پیامی از تلاش های حجت الاسلام و المسلمین دکتر خاموشی نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف و امور خيريه در دهه اول محرم تشكر كرد:

وَمَنْ يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ

جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر خاموشی نماینده مکرم ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه

وظیفه خود می دانم که از درایت و مساله شناسی جنابعالی به نیابت از شورای هیئات مذهبی استان های کشور تشکر و تقدیر نمایم.

امسال به دلیل کوچک شدن سفره مردم و فشار اقتصادی به عنوان خادم هیئات، پیگیری‌های مکرری از وزارت صمت و جهاد کشاورزی در خصوص تأمین ارزاق نذورات ماه محرم و صفر انجام گرفت، ولی متأسفانه به دلیل بالا بودن نرخ اعلام شده و تفاوت بسیار ناچیز با بازار آزاد عموما هیئت‌ها توان خرید و دریافت نذورات را نداشتند.

مجاهدت های جنابعالی در سازمان تبلیغات اسلامی برای تشکل های دینی از نظر حمایت و هدایت و نظارت ، به عنوان رییس سازمان بر مدیران هیئات مذهبی کشور پوشیده نبوده و نیست و اکنون هم به عنوان رییس هیات امنا سازمان تبلیغات اسلامی و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با هوشمندی در اولین سال کاری خود، به کاری بس سترگ همت گماردید و با مهندسی و ساماندهی موقوفات مرتبط نقش سازمان اوقاف و نهاد وقف را در بزرگداشت مجالس مذهبی پر رنگ فرمودید.

در این راستا کار جدیدی در سازمان اوقاف جهت هم افزایی و استفاده از ظرفیت های این سازمان با سازمان تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی به نام "شمیم حسینی " با عشق و شور و شعور مردم در بزرگداشت مراسم و مجالس امسال ماه محرم در سراسر کشور رقم خورده که بررسی ها نشان می دهد که به برکت خون مقدس سید الشهدا (علیه السلام) پرشورتر از سال‌های قبل بوده است.

بدیهی است بخشی از زنده نگه داشتن قیام اباعبدالله مدیون واقفان و خیران نیک اندیش بوده که از مال خود برای به پا داشتن این نهضت وقف کرده اند.

قابل ذکر است که اگر چه بخش عمده ای از دینداری ما مربوط به همین امر وقف می باشد که در ماه محرم و صفر نمود بیشتری دارد اما بخش دیگری نیز از حیات طیبه نهضت حضرت ابا عبدالله (ع) سرچشمه می گیرد که اکنون بر دوش هیئات مذهبی قرار دارد هر چند نباید از کارکرد و نقش مراکز اجتماعی ،فرهنگی و قرآنی (افق) که در امامزادگان آغاز به کار کرده و به صورت نظام مند این کار را ادامه می دهند به سادگی گذشت.

اکنون و در ادامه فعالیت های شورای هیئات مذهبی در زمینه احیاء باورهای اصیل اسلامی ، این شورا آمادگی دارد که برای تحقق ماموریت های مذهبی و اجتماعی به عنوان بازوان سازمان اوقاف و امور خیریه همکاری لازم را انجام دهد تا انشالله با مشارکت خیرین و معتمدین ، بقاع متبرکه را در مسیر تبدیل به قطب فرهنگی و اجتماعی یاری دهد


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین