عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۲۲۷
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
مدیر روابط‌عمومی حسینیه اعظم زنجان از حضور مهمانانی از سراسر جهان در دسته عزاداری حسینیه خبر داد.

عقیق:مرتضی شهامی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مرضیه هاشمی، دختر شیخ زکزاکی، محسن رضایی و سردار سلامی از مهمانان ویژه دسته حسینیه اعظم زنجان هستند.

وی از صدور کارت برای 30 خبرنگار و عکاس داخلی خارجی برای یوم‌العباس خبر داد و گفت: همچنین این مراسم از 17 شبکه داخلی و خارجی پخش خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: بر اساس زمان‌بندی انجام شده، مرضیه هاشمی و دختر شیخ زکزاکی روز دوشنبه ۱۸ شهریورماه ساعت ۱۸ در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان در جمع خادمان خواهر حسینیه اعظم زنجان و با موضوع تبیین جایگاه زن انقلابی و بحث در حوزه عزاداری‌های ماه محرم سخنرانی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه امسال در یک نوآوری جدید قطار گردشگری نیز به مناسبت هشتم محرم در زنجان حضور پیدا خواهد کرد، افزود: قطار گردشگری کاروان عشق رجا یکشنبه ۱۷ شهریورماه با هدف شرکت مسافران در مراسم عزاداری حسینیه اعظم زنجان ساعت ۹ صبح از تهران حرکت کرده و ساعت ۲۰ از زنجان مراجعت می‌کند.

شهامی ادامه داد: خانم‌ مرضیه هاشمی، خبرنگار پرس‌تی‌وی و دختر شیخ زکزاکی، عصر روز دوشنبه، ۱۸ مرداد در برنامه‌ی «قبیله‌ی خورشید» در زنجان حضور پیدا کرده و سخنرانی خواهند کرد.

دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان بنا بر اعلام قبلی راس ساعت 15 و 30 دقیقه آغاز شد تا زنجانی‌ها بار دیگر ندای هل من ناصر ینصرنی حسین را هم‌نوا با عباس لبیک گویند.

سالیان متمادی است که روز هشتم محرم برای پایتخت شور و شعور حسینی جلوه دیگری دارد و همه زنجانی‌ها یکرنگ و یکدل در این مراسم حضور یافته و ندای هل من ناصر ینصرنی حسین را هم‌نوا با عباس لبیک می‌گویند و با ذکر شاه‌بیت امسال دسته «احسن سنه ای حامی قرآن ابوالفضل- جانون حسینه ایلدون قربان ابوالفضل» «جان یا ابوالفضل- جان یا ابوالفضل» این اجتماع عظیم را همراهی کرده و قیام سرخ حسینی را به انتظار سبز مهدویت پیوند می‌زنند.

برادر در میان زنجانی‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد و همواره به مثابه یک تکیه‌گاه از آن یاد می‌شود که نبود آن هستی و نیستی افراد را دچار تزلزل می‌کند، شاید به همین دلیل است که زنجانی‌ها به حضرت عباس ارادت ویژه‌ای دارند و با شور و غیرت خاصی از این حماسه‌ساز کربلا یاد می‌کنند و از اینکه لطف ایشان همیشه شامل حال این دیار بوده است بی نهایت شکرگذار درگاه باری‌تعالی هستند.

حرکت دسته عزاداری بنابر اعلام قبلی ساعت 15:30 از مقابل حسینیه اعظم شروع شده و مسیر حرکت این دسته از محل مسجد حسینیه اعظم تا امام‌زاده ابراهیم (ع) بوده و مکان ویژه‌ای برای استقرار خانم‌های عزادار در سبزه‌میدان در نظر گرفته شده است.

برای تسهیل در ادای نذر عزاداران حسینی سراسر کشور و حتی خارج از ایران اسلامی طرح نیابتی برای سومین سال متوالی درحال اجرا است و عاشقان امام حسین (ع) از هر جای این کره خاکی می‌توانند مبالغ خرید گوسفند نذری خود را به شماره حساب 1334219222 نزد بانک ملت به نام حسینیه اعظم زنجان و شماره کارت 6104337872194152 واریز کنند.

امسال برای نخستین بار قطار عشق ساعت 13 وارد زنجان شده است، این در حالی است که در سال‌های گذشته نیز زائرانی از کشورهای عراق، کویت، لبنان، روسیه و آذربایجان در این مراسم حضور یافته‌اند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین