عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۷۹۵۶
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۸
خیمه‌های عزا/
مسجد کربلا در شب اول محرم ۹۸، میزبان عزاداران سیدالشهدا (ع) و یاران با وفایش بود.

عقیق:در شهر سر در بسیاری از خانه‌ها و حسینیه‌ها سیاهی زده شده است. مردم بی تابانه به استقبال ماه عزاداری سید الشهدا (ع) رفته اند. ما هم در شب اول محرم الحرام، در میان سوگواران اباعبدالله (ع) وارد مسجد کربلا شد. مسجدی که محرم هر سال در میان شور و عشق جوانان میزبان مجلس عزا برای امام حسین (ع) است.

استقبال اهالی شمال تهران و قیطریه از مراسم مسجد کربلا به اندازه ای است که علاوه بر شبستان بزرگ مسجد، بسیاری در حیاط این مکان مقدس می‌نشینند.

مراسم پس از تلاوت قرآن کریم، با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حامد رحمت کاشانی آغاز شد. این پژوهشگر تاریخ اسلام بحث خود را از ماجرا‌ی مسلم بن عقیل در کوفه آغاز کرد.

حجت الاسلام و المسلمین کاشانی در این باره گفت: مسلم بن عقیل در ابتدا با شور و اشتیاق مردم کوفه برای استقبال از کاروان امام حسین (ع) مواجه شد. بسیاری نزد مسلم می‌آمدند و برای ورود سید الشهدا (ع) به کربلا از خود اشتیاق نشان می‌دادند. برخی با گریه از مسلم می‌خواستند که با ارسال نامه‌ای به امام حسین (ع) شرایط را برای ورود ایشان به کوفه فراهم کنند.

وی افزود: مسلم وقتی این شرایط را دید، به امام حسین نامه نوشت. او در این نامه نوشت که شرایط به گونه‌ای در کوفه فراهم است که ایشان می‌توانند با خانواده خود به این شهر بیایند. اما پس از مدتی حکومت فضا را به گونه‌ای تغییر داد که مسلم در شهر کوفه غریب این کوچه و آن کوچه شد. غریبی مسلم به حدی بود که او در شهر گم شد و هیچ مردی به او پناه نداد. در مبارزه با حکومت کوفه او تا آخرین لحظه برای زنده ماندن تلاش کرد؛ چراکه می‌خواست فرصتی برای آگاه سازی امام حسین (ع) نسبت به وضعیت کوفه و بی وفایی مردمانش پیدا کند.

این کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی در ادامه به مظلومیت مسلم و شباهتش با سید الشهداء و روضه خوانی پرداخت.

نوای حنیف طاهری مداح اهل بیت (ع) تکمیل کننده روضه‌های حجت الاسلام کاشانی بود. او در ابتدا عاشقانه‌ای از ورود به محرم و توفیق حضور در مجلس عزای سید الشهدا (ع) خواند. در ادامه سینه زنی و ذکر مصیبت برای مسلم بن عقیل انجام شد.

گفتنی است این مسجد در دهه نخست محرم ۹۸ از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حامد رحمت کاشانی و مداحی حنیف طاهری میزبان عاشقان حسین بن علی (ع) است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین