عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۷۸۸۴
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
امام جمعه همدان:
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به این که بیانات رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره) را یک آدم عادی نمی تواند بزند و این ها از یک سرزمین پاک صادر می شود ابراز داشت: نباید از موضوعات مطرح شده در بیانیه گام دوم خصوصا حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی ساده عبور کنیم.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی،ز در نشست میعاد یاران به اهمیت آسیب شناسی در هیئت ها اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که در ماه محرم با آن روبرو هستیم کم رنگ شدن سخنرانی ها و توجه کم تر به آن است.

وی افزود: اصل گریه کردن بسیار کار خوبی است اما در هیئت باید احساسات برانگیخته شده را مدیرت کنیم و این کار بر عهده روحانیت است که آن را به سمت عقلانیت سوق دهد.

امام جمعه همدان با بیان این که امر به معرف ابزاری برای رسیدن به اهداف بالاتر است یادآور شد: هدف اصلی امام حسین(ع) تحقق کلمه الله در جامعه بود که لازمه اش به عقلانیت رسیدن جامعه است.

وی تاکید کرد: مردمی که از عقلانیت بهره مند هستند نسبت به امام و ولایت تبعیت بیشتری خواهند داشت و بر عکس آن، ذلالت و جهالت زمینه ساز غربت امام خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تبیین بیانیه گام دوم در هیئت ها و سخنرانی ها را موضوعی مهم دانست و گفت: نظام اسلامی در کنار خدمت به مردم یک حرکت تحول آفرین برای حرکت به سمت دولت کریمه می باشد و تبیین آن بر عهده مبلغان است.

وی با اشاره به این که بیانات رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره) را یک آدم عادی نمی تواند بزند و این ها از یک سرزمین پاک صادر می شود ابراز داشت: نباید از موضوعات مطرح شده در بیانیه گام دوم خصوصا حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی ساده عبور کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تشکر از اقدامات مبلغان استان همدان تصریح کرد: باید دست همه طلبه ها و مبلغان را بوسید و بنده از همه شما اعلام رضایت می کنم چرا که عملکرد تبلیغی شما بسیار رضایت بخش است و امیدواریم شما ما را در ثواب خود شریک کنید.

وی با تبریک روز مباهله و روزخانواده یادآور شد: این که در خانواده ها با آسیب های جدی مواجه هستیم یک واقعیت است و باید طلاب با استفاده از اثر گذاری خود در امر مشاوره بسیاری از مشکلات موجود در خانواده ها را رفع کنند.

امام جمعه همدان در پایان به مساله امر به معروف و نهی از منکر نیز اشاره کرد و گفت: در موضوع حجاب و عفاف یک سری قانون وجود دارد که متاسفانه اجرایی نشده است اما واقعیت این است که انتظار انجام همه کارها با ستاد اشتباه است محض است چرا که امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی در جامعه است.

وی یادآور شد: البته افرادی که به بی حجاب از آنها تعبیر می شود افراد بی دینی نیستند و خواهید دید که در ایام محرم در بسیاری از مراسمات حضور خواهند داشت و منظور ما برخورد با عده ای است که فریب خورده اند و به دنبال هنجار شکنی هستند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین