عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۷۶۹۵
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
معاون فرهنگی و اجتماعی امور مساجد با بیان اینکه مسجدالاقصی در تاریخ اسلام اثرگذار بوده، گفت: این مسجد در تحولات آخرالزمان نیز تأثیرگذار است و در زمان ظهور نیز حضرت عیسی(ع) در این مسجد حاضر می‌شود و به امام زمان(عج) اقتدا می‌کند.

عقیق: نشست مسجدالاقصی در تقدیر الهی صبح امروز دوشنبه  ۲۸ مردادماه به مناسبت فرارسیدن روز جهانی مسجد با حضور حسین رویوران رئیس کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از مردم فلسطین، حجت‌الاسلام ذاکر معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد و خالد قدومی نماینده حماس در ایران برگزار شد.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام ذاکر در این نشست اظهار داشت: در سال ۱۹۶۹ میلادی یک جنایتکار صهیونیستی با پشتوانه تبهکاران اسرائیلی مسجدالاقصی را به آتش کشید که براساس تاریخ حدود ۱۵۰۰ مترمربع از این مسجد و بخش‌هایی از بنای داخلی آن در آتش سوخت که هدف آنها این بود تا با اهانت به مقدسات مسلمانان، وضعیت غیرت آنها را رصد کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت:‌ رژیم غاصب صهیونیستی در رابطه با مسجدالاقصی به صورت ویژه کار می‌کند زیرا می‌داند مقابله با آنها از طریق این مسجد صورت می‌گیرد و نقطه مشترک تمام مسلمانان و سایر ادیان فلسطین است، لذا می‌داند اگر بنا باشد آسیبی به اسرائیل وارد شود، از طریق این مسجد است، بنابراین به دنبال غصب آن است.

وی با بیان اینکه مسجدالاقصی در اسلام بسیار تأثیرگذار بوده است، گفت: این مسجد در تحولات آخرالزمانی نیز تأثیرگذار است و زمانی که از سفیانی سخن گفته می‌شود، این مسجد حضور پررنگ دارد و در زمان ظهور نیز حضرت عیسی(ع) در این مسجد حاضر می‌شود و به امام زمان(عج) اقتدا می‌کند.

ذاکر گفت: به پیشنهاد جمهوری اسلامی در سی‌امین کنفرانس کشورهای اسلامی روز ۲۱ آگوست برابر با ۳۱ مردادماه به نام روز جهانی مسجد نامیده شد، به این دلیل که این مسجد پایگاه همدلی همه مسلمانان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: امسال در روز چهارشنبه ۳۰ مردادماه هفدمین اجلاس روز جهانی مسجد با حضور یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از ائمه جمعه استان تهران برگزار خواهد شد و در سراسر کشور نیز در مساجد مزین به نام قدس برنامه‌های ویژه‌ای برگزار خواهد شد.

وی گفت: مقام معظم رهبری در سال ۹۵ طی دیدار با ائمه جماعت مساجد فرمودند: روز مسجد روز انقلابی است؛ زیرا به مناسبت مقابله با صهیونیست‌ها نامگذاری شده است، لذا مرکز رسیدگی به امور مساجد بنا دارد این روز را به صورت ویژه با موضوع فلسطین و مسجدالاقصی برگزار کند و در همایش این روز، مقابله با آنها را در دستورکار داشته باشد.

ذاکر با بیان اینکه دولت‌های اسلامی باید بدانند اگر دشمن صهیونیستی بتواند این بدعت نکبت‌بار خود را در فلسطین نهادینه کند، هیچ کشور اسلامی از تجاوز آنها در امان نخواهد بود، تصریح کرد: اسرائیلی‌ها وحشیانه‌ترین و  خبیث‌ترین مردمان هستند و اگر مقاومت و انتفاضه فلسطین نباشد، آنان به دیگر کشورها نیز حمله خواهند کرد، بنابراین حال که امکان حضور جسمی و مادی در قدس وجود ندارد، باید با برگزاری اجلاس‌ها و صدور بیانیه‌ها در هر پست و مقامی از آنها دفاع کرد.

تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی هدف صهیونیست‌هاست

خالد قدومی نماینده حماس در ایران نیز در این نشست اظهار داشت: مسجدالاقصی همواره الهام‌بخش خیزش‌ها در فلسطین بوده است و این نهضت بیش از یک قرن قدمت دارد و تا امروز نیز ادامه یافته است.

وی افزود: مسجدالاقصی متأسفانه پس از این آتش‌سوزی هنوز مورد بازسازی قرار نگرفته است.

قدومی با بیان اینکه از سال ۱۹۶۹ میلادی قانون حفاظت از اماکن دینی در فلسطین مطرح شده است،‌ گفت: براساس این قانون، اماکن مقدس باید از تجاوز محفوظ بمانند و همچنین این اماکن برای اهالی دینی آنها باقی بماند.

نماینده حماس در ایران تصریح کرد: اشغالگران به دنبال آن هستند تا تقسیم مکانی و زمانی مسجدالاقصی را انجام دهند، لذا چند روز قبل هم‌زمان با عید قربان یک مسئول رژیم صهیونیستی گفت که هدف این دولت تقسیم مسجدالاقصی است.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: تقسیم زمانی مسجدالاقصی یعنی اشغالگران می‌کوشند تا زمان معینی تعیین شود که در آن یهودیان بتوانند به صورت جداگانه در این مسجد حضور یابند و مناسک دینی خود را انجام دهند و تقسیم مکانی نیز به این معناست که آنها بتوانند بخشی از مسجد را برای ساخت کنیسه به دست آورند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین