عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۷۶۷۵
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۲
آیت الله صافی:
امروز اگر مسلمانان در جهان در ضعف و سستی هستند و خود را در مقابل مستکبران و زورمندان می‌بازند یک علت دارد و آن دوری از غدیر و ولایت صاحب غدیر وجود مقدس حضرت امیرالمؤمنین علی - علیه افضل صلوات المصلین - است.

عقیق:

متن پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی  به دوازدهمین اجلاس سالانه غدیر ۱۴۴۰ ه.ق،  در مشهد مقدس به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله الذی هدانا لهذا و ما کنّا لنهتدی لولا أن هدانا الله

الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمؤمنین و الائمة المعصومین صلوات الله علیهم أجمعین 

بزرگترین عید آسمانی، عید سعید غدیر را به آستان مقدس حضرت بقیة الله الأعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و به شما غدیریان عزیز و شیعیان با اخلاص تبریک و تهنیت عرض می کنم‌.

اجتماع پرشکوه و با عظمت اساتید ارجمند ، دانشمندان و دانشجویان و فضلای محترم را در پایگاه ولایت - مضجع نورانی هشتمین امام معصوم حضرت علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیة و الثناء - گرامی می داریم.

برای حقیر افتخار است که بار دیگر عرض ادب و چاکری خود را به خادمان سرافراز غدیر اعلام نموده و نام خود را به عنوان کوچکترین جاروکش محافل غدیری در دفتر ماندنی و جاودانی خدمتگزاران و چاکران دربار آستان مقدس علوی ثبت نمایم.

حقیر واقعاً کوچکتر از آن هستم که بخواهم عرضی داشته باشم:

اندر آن ساحت که بر پشت صبا بندند زین – با سلیمان چون برانم من که مورم مرکب است

غدیری که صاحب این قبه منوره سامیه می فرمایند: ان الغدیر فی السماء أشهر منه فی الأرض

 آسمانیان این روز بزرگ را بهتر می شناسند و بهتر از ما از آن تجلیل و تکریم می نمایند. روزی که خداوند متعال به جبرائیل امین فرمان می‌دهد که همه فرشتگان بر گرد او جمع شوند و تخت کرامت را در مقابل بیت المعمور نصب نموده و این فرشته مقرب الهی بر بالای آن تخت رفته و مدح و ثنای پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بگوید و نسبت به شیعیان امیرالمؤمنین -علیه افضل صلوات المصلین - طلب آمرزش و رحمت الهی نماید. 

روزی که خداوند متعال می‌خواهد بزرگترین برگزیده و محبوب خود را بعد از پیامبر رحمت، به عالم هستی معرفی نماید و خلعت مقدس امامت و ولایت را بر اندام ملکوتی عزیز خودش بپوشاند. 

غدیر نه یک روز و نه یک ماه و نه یک سال است. غدیر یک تاریخ است و غدیر یک جهان است. غدیر مکتب بزرگ انبیاء و مدرسه عالی سفیران توحید و دانشگاه هدایت انسان‌ها در طول تاریخ است.

آنان که به غدیر وصل شدند و از برکه کوثری غدیر آب حیات را نوشیدند و جام طهور را از اقیانوس بی‌کران غدیر سرکشیدند، حقیقت انسانیت و کمال بشری را دریافت نمودند و در صراط مستقیم قدم برداشته، و در مقابل، کسانی که نتوانستند خود را از ماء معین و شراب طهور غدیری سیراب نمایند، از اوج رفعت و کمال انسانیت به حضیض مذلت و بدبختی و ظلمت و تاریکی افتادند.

 و در یک کلام، غدیر نور است  که درخشندگی آن عالم هستی را فراگرفته و تابندگی آن فراتر از قرون و سال و تاریخ است.

اساتید بزرگواری که در این مجلس نورانی غدیری شرکت نموده اید!

عرض حقیر به شما بزرگان فقط یک کلمه است و آن اینکه اهتمام نمائید در بزرگداشت غدیر و حفظ آثار و برکات آن امروز اگر مسلمانان در جهان در ضعف و سستی هستند و خود را در مقابل مستکبران و زورمندان می‌بازند یک علت دارد و آن دوری از غدیر و ولایت صاحب غدیر وجود مقدس حضرت امیرالمؤمنین علی - علیه افضل صلوات المصلین - است.

وظیفه همه ما و شما این است که مردم را بیشتر به معارف غدیری و کتاب شریف نهج البلاغه و تفاسیر آیات امامت و ولایت آشنا کنیم، و در این راه، در طول سال با تشکیل کلاس‌ها و درس‌ها از کلمات نورانی اهل البیت علیهم السلام کمال استفاده را ببریم.

از اینکه مصدع اوقات گران بهای شما شدم عذرخواهم. ان‌شاء الله تعالی عنایات و توجهات خاصه حضرت بقیة الله الأعظم روحی و ارواح العالمین له الفداء شامل این محفل نورانی و شرکت کنندگان محترم باشد. والسلام علیکم و رحمة الله

لطف الله صافی


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین