عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۷۵۳۰
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
مسئول نقل ترددی ستاد حج گفت: بیش از نیمی از زائران ایرانی بیت‌الله الحرام برای وقوف اضطراری به منا و بقیه به مزدلفه (مشعرالحرام) انتقال یافتند.

عقیق:مرتضی آقایی مسئول نقل ترددی ستاد حج ۹۸ در جمع خبرنگاران از اتمام عملیات انتقال زائران ایرانی طی ۲ مرحله از عرفات خبر داد و بیان داشت: از کل ۸۸ هزار حجاج ایرانی بیش از نیمی از آنان برای وقوف اضطراری به منا و بقیه به مزدلفه (مشعرالحرام ) انتقال یافتند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴۵ هزار نفر از بانوان، معذورین و یا بیماران بعد از غروب شرعی نهم ذی الحجه به منا منتقل شدند، افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده کار انتقال این جمعیت که از ۱۹:۲۰ دقیقه دیشب به وقت عربستان آغاز شده بود ساعت ۲۲ به انجام رسید و همزمان این گروه‌های زائر بانو و افراد دارای معذوریت طی هماهنگی ها و پیش‌بینی‌ها به جمرات اعزام شده تا اعمال مربوطه خود را شبانه به انجام رسانده و سپس به خیمه‌هایشان بازگردانده می‌شوند که هنوز این بخش از عملیات دردست انجام است تا سریع‌تر پایان یابد.

آقایی با بیان اینکه زائران با حدود ۸۰۰ دستگاه اتوبوس جابه‌جا شده‌اند، تصریح کرد: بعد از انتقال این دسته از زائران بلافاصله کار انتقال ۴۴ هزار زائر مرد برای وقوف اختیاری در مزدلفه آغاز شد که حوالی ساعت ۳۰ دقیقه بامداد به وقت عربستان و  و ۲ بامداد به وقت ایران با تلاش جهادی همکارانم بدون مشکل خاصی پایان یافت.

وی ادامه داد: این حجم جابه‌جایی که طی ۲ روز گذشته هر روز حدود ۹۰ هزار زائر از مکه به منا و عرفات و دیروز از عرفات به منا و مزدلفه انجام شد کار بسیار سنگینی بود که با تلاش خستگی ناپذیر نیروهای سازمان و سایر دست اندرکاران با کمک بسیار مؤثر سامانه هوشمند نقل ترددی که امکان رصد، کنترل و مدیریت در لحظه و آنلاین را فراهم کرده بود بسیار مطلوب، روان و با آرامش انجام شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین