عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۷۴۳۸
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه قطعاً می‌توان بسیاری از مشکلات را در هیأت حسینی حل کرد، گفت: بیش از ۱۱۰ هزار هیأت ثبت شده در کشور وجود دارد و می‌توانیم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را در هیأت حل کنیم.

عقیق:یازدهمین همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشور در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد.

براساس این گزارش، حجت الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در افتتاحیه این همایش اظهار کرد: موضوع محوری خانواده و اهل بیت(ع) در هیئات مذهبی نیاز به تأمل دقیق دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، هم یک توصیف و تحلیلی از گام اول انقلاب وجود دارد و نقاط ضعف و قوت مشخص شده است و هم گام دوم تبیین و روشن شده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: یکی از حوزه‌هایی که در گام اول انقلاب با وجود برخی اقدامات خوب، عملکرد مناسبی در آن نداشتیم و ضعف داریم، موضوع سبک زندگی و خانواده است و باید در این خصوص در گام دوم انقلاب اسلامی بسیار بهتر عمل کنیم.

وی ادامه داد: اساس مجلس اهل بیت(ع) و هیأت، پیشبرد مکتب اسلامی است، دلیل ابقای نظام اسلامی همان دلیل تشکیل انقلاب اسلامی است و زمانی که امام خمینی(ره) فرمودند که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، قطعا در تحکیم نظام اسلامی نیز، هیئات مذهبی و توجه به نگاه اهل بیت(ع) بسیار اثرگذار است.

قمی با بیان اینکه قطعاً می‌توان بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی را در هیأت حسینی حل کرد، گفت: بیش از ۱۱۰هزار هیأت ثبت شده در کشور وجود دارد و قطعا اثرگذاری بسیار در جامعه دارند و می‌توانیم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را در هیأت حل کنیم.

وی اضافه کرد: خانواده، عامل صیانت و حفاظت است و بر همین اساس دشمن بشریت با خانواده مبارزه می‌کند، در روایات داریم که شیطان در آخر الزمان با موضوعات فطری انسان مقابله می‌کند، خانواده موضوع فطری انسان است و اکنون دشمن به دنبال مقابله با این نهاد ارزشمند است.

رئیس  سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: باید توجه هیأت به موضوع خانواده ریشه‌ای باشد، عاطفه در هیأت نقش کلیدی و اساسی دارد و عاطفه با هیأت گره خورده است و همچنین عاطفه رکن اساسی خانواده است و توجه به مسئله عاطفه در هیأت حسینی، بر توجه بیشتر عاطفه در خانواده اثرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: با نگاه دقیق به زندگی اهل بیت متوجه خواهیم شد که مسئله تبلیغ دین و تبیین دین خانوادگی صورت گرفته است و در جریان کربلا، حضرت سیدالشهدا(ع) برای تبلیغ دین، خانواده را همراه خود کرد و بر همین اساس هیأت حسینی در گسترش و تبلیغ دین باید مسئله خانواده را مورد توجه قرار دهند.

قمی تاکید کرد: در وضعیت کنونی، توجه به مسئله خانواده یک ضرورت برای هیأت مذهبی است و باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند تا بتوانیم در تقویت نظام خانواده به وظیفه خود عمل کنیم و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در این موضوع را مرتفع کنیم.

برگزاری یازدهمین همایش هیأت‌های محوری کشور با موضوع خانواده

محمدحسین طاهری دبیر یازدهمین همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشور نیز در این مراسم اظهارکرد: تاکنون ده همایش برگزار شد و مسائل متعددی توسط ۲۰۰ استاد حوزه و دانشگاه مطرح شده است.

وی افزود: همایش‌های ابتدایی به موضوعات کلان و کلی پرداخته شد و پس از تبیین موضوعات کلان، از همایش نهم، موضوعات تخصصی شد که بر همین اساس همایش یازدهم با موضوع هیأت و خانواده برگزار شد.

دبیر همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشور بیان کرد: مقام معظم رهبری بر حفظ خانواده در برابر برنامه‌های دشمن تاکید کردند و حفظ انقلاب اسلامی را منوط به حفظ خانواده دانستند و از همین جهت این همایش سیاسی‌ترین همایش محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: برخی افراد و مسئولین با اجرای برنامه‌های غربی در حوزه خانواده خیانت‌های صورت گرفته است و هیأت‌ها می‌توانند در حوزه عملیاتی خانواده اقدامات مناسبی انجام دهند و این همایش در جهت ارتقا بینش مدیران هیئات نسبت به موضوع خانواده است و دیگر وجود هیئت برادران معنی ندارد و باید هیئات جامع‌تر عمل کنند.

طاهری تصریح کرد: موضوع خانواده بسیار مهم است و در این همایش که برای اولین بار بانوان نیز حضور دارند، روش‌های عملیاتی هیأت مذهبی در حوزه خانواده را مطرح کنند.

نقش کلیدی هیأت مذهبی در حفظ نظام خانواده

رحیم آبفروش دبیر جامعه ایمانی مشعر نیز در این نشست اظهار کرد: این عبارت زیبای «السلام علیکم یا اهل‌بیت النبوه» بیان‌گر این امر است که «خانواده» در عرض ارادت به اهل‌بیت(ع) نیز محور توجه و تاکید است و امروز  باید بیش ‌از قبل، موضوع خانواده در هیأت مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری، در یک بحث تمدنی در آخرین دیدار با جامعه هیأتی، یک امر مستقیم را بر دوش هیأت گذاشتند و مسأله خانواده را در کانون توجه قرار دادند، ایشان سطح مسأله را در حد جامعه بشریت بالا بردند و اعلام کردند که دشمن بشریت، یعنی جریان سرمایه‌داری بین‌الملل و صهیونیسم، تصمیم گرفته تا نظام خانواده را در سطح بشریت از بین ببرد.

آبفروش ادامه داد: نقطه کانونی و تمرکز دشمن هم، مسأله خانواده است و در این خصوص اقدامات بسیاری را به انجام رسانده است و این‌جا است که نقش هیأت حسینی در حفظ نظام خانواده اهمیت می‌یابد.

دبیر جامعه ایمانی مشعر تصریح کرد: بنابر فرمایش رهبر عزیز انقلاب، ازدواج‌های سخت و دیر، پایین آمدن نرخ فرزندآوری و ترویج ازدواج سفید که سیاه‌ترین نوع ارتباط است، از راه‌کارهای دشمن برای برهم‌زدن نظام خانواده و از بین بردن آن است و باید برای مقابله با این توطئه‌های دشمن، اقدامات مناسبی را انجام داد.

وی اضافه کرد: انقلابی‌بودن را نباید به مسائل جزئی تنزل داد و بر سر مسائل ابتدایی بین هیأت اختلاف ایجاد شود، انقلابی‌بودن  در توجه به مسائل کلانی مانند موضوع خانواده و مقابله با دشمن خود را نشان می‌دهد.

آبفروش اظهار کرد: مقام معظم رهبری حفظ نظام خانواده را عامل حفظ و رشد انقلاب و نظام اسلامی می‌دانند و در این راستا وظیفه سنگینی بر عهده هیأت، به‌ویژه مدیران هیأت است و باید در این خصوص اقدامات اساسی انجام شود.

دبیر جامعه ایمانی مشعر خاطرنشان کرد: در راستای حفظ نظام خانواده، هیأت باید با تمام وجود اقدام کنند و شعار «بنفسی انت و اهلی و مالی» را در این خصوص عملیاتی کنند که قطعا اقدامات آن‌ها درراستای حفظ نظام خانواده، طبق فرموده مقام معظم رهبری بر جامعه بشریت تأثیرگذار است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین