عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۷۴۱۱
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹
از پنج شنبه به مدت سه شب
آئین مسلمیه امسال با حضور نماینده تولیت مسجد کوفه و آستان مقدس حضرت مسلم (ع) برگزار می‌گردد که با اهدا پرچم متبرک گنبد حضرت مسلم بن عقیل (ع) به این آستان مقدس، این پرچم اهدایی در جایگاه برگزاری مراسم شب‌های مسلمیه نصب خواهد شد.

میزبانی آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم(ع) از هیأت های عزاداری در ایام مسلمیهعقیق: با فرا رسیدن ایّام شهادت حضرت مسلم بن عقیل علیه السلام، آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام در شب های 17، 18 و 19 مرداد ماه، بعد از نماز مغرب و عشاء، آماده برگزاری مراسم سوگواری مسلمیه و میزبانی از هیئات مذهبی خواهد بود.

آئین مسلمیه امسال با حضور نماینده تولیت مسجد کوفه و آستان مقدس حضرت مسلم(ع) برگزار می گردد که با اهدا پرچم متبرک گنبد حضرت مسلم بن عقیل(ع) به این آستان مقدس، این پرچم اهدایی در جایگاه برگزاری مراسم شب های مسلمیه نصب خواهد شد.

بنا به این سنت دیرینه، جمعی از هیأت های عزاداری در قالب دسته های سوگوار در ایام شهادت حضرت مسلم بن عقیل(ع)، در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام حضور و به برپایی مراسم عزاداری می پردازند.

در این سه شب دسته های سینه زن در صحن های حرم مطهر تجمّع کرده و مراسم باشکوهی را به یاد نخستین شهید واقعه جانسوز کربلای حسینی برپا می کنند.

بر اساس این گزارش، آستان مقدّس طبق سنوات گذشته در آستانه فرارسیدن ایّام مسلمیه، با انجام تمهیدات لازم برای برگزاری این مراسم در حرم مطهر و همچنین تجهیز واحدهای مختلف اعم از انتظامات، دفاتر خدمات زائر، امور فنی، دارالشفاء کوثر، اماکن متبرکه، روابط عمومی و... در این شب ها، آمادگی های لازم را برای حضور هیأت های عزادار و عاشقان آل الله فراهم نموده است.

لازم به ذکر است، محل استقرار آقایان در صحن اصلی و صحن باغ توتی و برای بانوان ضلع جنوبی صحن باغ توتی و شبستان امام خمینی(ره) درنظر گرفته شده است، همچنین صحن مصلی، مسجد جامع، صحن ها و رواق ها جهت عزاداری هیأت های سینه زن آماده خواهد بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین