عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۷۴۱۰
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
مدیرکل ارتباطات و تبلیغات آستان مقدس حضرت عبدالعظیم
از تمامی فعالان در حوزه فضای مجازی دعوت می کنیم که با حضور در این مراسم و ثبت و نشر این گردهمایی آئینی و با ایجاد وحدت همگانی در بستر فضای مجازی از این فرصت مناسب در جهت حفظ و ترویج آموزه های حاصل از این اجتماع بی نظیر استفاده نمایند.

مصطفی آجرلو، مدیرکل ارتباطات و تبلیغات آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با بیان این مطلب که در ایام مسلمیه هیات های عزاداری شهرستان ری، میزبان دسته جات عزادار از سراسر کشور هستند گفت: از این مدل رفتاری می توان، بهره گیری نمود و فعالان مجازی ری، نیز دعوت کننده و میزبان حضور و فعالیت دغدغه مندان سراسر جهان در سپهر رسانه ای شبکه های اجتماعی برای بزرگداشت ایام مسلمیه باشند.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم علیه السّلام، آجرلو، آئین ایام شهادت حضرت مسلم (ع) را که در شب های هفتم و هشتم و نهم ذی الحجه و با شهادت امام باقر (ع) برگزار می شود، طلیعه اقامه عزای حضرت سیدالشهداء دانست و گفت: این مراسم دارای ابعاد مختلف و با لایه های مختلف سیاسی و فرهنگی است، زیرا که شهادت حضرت مسلم آغاز نتایج ننگین غلبه فساد در جامعه به ظاهر اسلامی بود که امام علیه السلام در آن جامعه به قیام ایستاد.

وی همچنین با بیان اینکه مبارزه با فساد یکی از محوری ترین نکات در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و از مهم ترین و حیاتی ترین مسایلی است که از سوی رهبرمعظم انقلاب به همه ما خصوصا جوانان دغدغه مند نسبت به مسایل انقلاب اسلامی گوشزد شده است، گفت: مناسب است از همه فرصت های مناسبتی و نیز از مرور برهه های تاریخ اسلام برای تعمیق و تبیین نکات مطرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب استفاده کنیم.

آجرلو با دعوت از فعالان فضای مجازی برای پوشش خبری و تصویری این رویداد بی نظیر جهان تشیع، گفت: این مراسم باشکوه آئینی دارای ظرفیت بالایی در جهت نشر معارف اهل بیت(ع) در بستر فضای مجازی است.

مدیرکل ارتباطات و تبلیغات آستان مقدس اظهار کرد: با فرارسیدن شب های مسلمیه عطر و فضای محرم در کربلای ایران اسلامی و قبله تهران می‌پیچد و در واقع این لیالی نورانی طلیعه ای معنوی برای ماه عزاداری آل الله علیهم السلام، ماه محرم الحرام است.

وی ادامه داد:‌ آیین سنتی ایام مسلمیه با قدمت بیش از 100 سال در ایام شهادت حضرت مسلم بن عقیل برگزار می‌شود و در این ایام ،هیأت‌های مذهبی از سراسر کشور برای حضور در این آئین مذهبی و سنتی در این حرم اهل بیت علیهم السلام حضور یافته و به اقامه عزا در رثای حضرت مسلم بن عقیل می‌پردازند.

مدیرکل ارتباطات و تبلیغات آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) خاطر نشان کرد: حرکت جهادگونه حضرت مسلم در راه حضرت سیدالشهدا(ع) و اطاعت محض ایشان از ولیّ زمان خود سرمشق مهمی برای جوانان است که ایجاد اتحاد و انسجام فعالان فضای مجازی در راستای پوشش این آئین مذهبی می تواند سبب معرفی الگویی به نسل جدید قرار گیرد.

وی با بیان تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت فضای مجازی و لزوم حضور پرقدرت در این عرصه گفت: فعالان فضای مجازی در خط مقدم نبرد با جبهه ظلم و استکبار ایستاده‌اند که برای الگوسازی در این فضا و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و ترویج مفاهیم دینی، انعکاس این مراسم و به تصویر کشیدن شور و حال جوانان و پیرغلامان اهل بیت علیهم السلام قطعا نقش مهمی در پیشبرد این اهداف ایفا خواهد کرد.

مدیرکل ارتباطات و تبلیغات آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در پایان گفت: از تمامی فعالان در حوزه فضای مجازی دعوت می کنیم که با حضور در این مراسم و ثبت و نشر این گردهمایی آئینی و با ایجاد وحدت همگانی در بستر فضای مجازی از این فرصت مناسب در جهت حفظ و ترویج آموزه های حاصل از این اجتماع بی نظیر استفاده نمایند.

...


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین