عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۷۲۱۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴
حجت‌الاسلام شیخ انصاریان به گناهی اشاره کرد که علمای بزرگ هم از ارتکاب به آن وحشت دارند.

عقیق:«چهار چیز است که یکى از آنها به خانه‌اى در نیاید، مگر این که آن خانه ویران شود و روى برکت را نبیند: خیانت، دزدى، شرابخوارى و زنا؛ أربَعٌ لاتَدخُلُ بَیتا واحِدَةٌ مِنهُنَّ إلاّ خَرِبَ و لَم یَعْمُرْ بِالبَرکَةِ: الخِیانَةُ، و السَّرِقةُ، وشُربُ الخَمرِ، و الزِّنا». این کلام رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) مسیر از بین رفتن برکت در زندگی ویرانی دنیا و آخرت را برایمان به تصویر کشیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان استاد برجسته حوزه علمیه، مفسر و مترجم قرآن کریم به بیان روایتی از مرحوم شیخ انصاری از علمای بزرگ اسلام پرداخت و گفت: یکی از القابی که علمای بعد از شیخ انصاری به این عالم بزرگ دادند این بود که شیخ تالی تلو معصوم بوده است، یعنی معتقد بودند اگر کسی بعد از امام زمان (عج) کسی دارای مقام عصمت بوده، یکی از آنها مرحوم شیخ انصاری بوده است. برخی‌ها او را شیخ اعظم و برخی هم او را استاد فقها نامیدند.

وی خاطرنشان کرد: روزی فردی نزد شیخ انصاری آمد و چند سوال از او کرد، او پرسید: آیا شما مال یتیم می‌خوری؟ گفت: هرگز، آیا دروغ می‌گویی؟ گفت: ابدا، ... در آخر پرسید: اگر روزی یک زن جوان، آراسته و طنّازی در مسیر شما قرار گرفت چه می‌کنی؟ ...

ادامه این روایت و پاسخ مرحوم شیخ انصاری را در فیلم زیر ببینید.

تعداد بازدید : 168

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین