عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۷۱۳۶
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به راه‌اندازی سامانه «بچه‌های مسجد» با هدف ساماندهی روند فعالیت این کانون‌ها گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار فعالیت در این سامانه از سوی کانون‌های استانی به ثبت رسیده است.

عقیق:حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور اظهار داشت: سامانه «بچه‌های مسجد» با هدف ساماندهی روند فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور طراحی شده و تاکنون ثبت نام کانون‌ها، مدیران مسئول و اعضا به اتمام رسید و روند ثبت فعالیت کانون‌ها در طرح غنی سازی اوقات فراغت در ۶ محور از ابتدای تابستان آغاز شده است.

ثبت بیش از ۱۰۰ هزار فعالیت اوقات فراغت‌کانون‌های مساجد

وی با بیان اینکه فعالیت اوقات فراغت‌کانون‌های مساجد در ٦ محور اصلی قرآن و عترت، آموزش و توانمندسازی، شبکه‌سازی و فضای مجازی، کتاب و کتاب‌خوانی، هنرمتعالی و فعالیت‌های اجتماعی اجرا می‌شود، تصریح کرد: تاکنون ۱۰۰ هزار و ۷۹۶ فعالیت در این ۶ محور از سوی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سامانه بچه‌های مسجد به ثبت رسیده است.

ارزانی افزود: تاکنون در حوزه قرآن و عترت ۲۸ هزار و ۹۴۱ فعالیت، در حوزه فعالیت‌های اجتماعی ۲۶ هزار و ۶۴۸ فعالیت، در حوزه آموزش و توانمندسازی ۱۸ هزار و ۸۵۲ فعالیت، در حوزه هنر ۱۵ هزار و ۶۱۲ فعالیت، در حوزه کتاب و کتابخوانی ۷ هزار و ۹۶۲ فعالیت و در حوزه شبکه‌سازی و فضای مجازی نیز ۲ هزار و ۷۸۳ فعالیت به ثبت رسیده است.

تقدیر از کانون‌های برتر در اجرای اوقات فراغت مساجد

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه استقبال خوبی از ثبت فعالیت‌ها از سوی کانون‌های مساجد صورت گرفته‌است، گفت: این فعالیت‌ها بعدها توسط کارشناسان استانی رصد می‌شود و در صورت صحت، امتیاز دریافت می‌کند تا در نهایت در پایان تابستان، کانون‌ها، شهرستان‌ها و استان‌های دارای بالاترین امتیاز دریافتی  تقدیر شوند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد سامانه بچه‌های مسجد موجب انسجام بیشتر و ایجاد امکان رصد فعالیت‌ها شده است، افزود: با این سامانه در آینده‌ای نزدیک، هر فردی می‌تواند از برنامه‌های مسجد خود به سرعت باخبر شوند و ارتباط بیشتر و بهتری با مساجد برقرار کنند.

سیستان و بلوچستان در صدر ثبت قعالیت‌ها در سامانه بچه‌های مسجد

ارزانی گفت: هم‌اکنون استان سیستان و بلوچستان با ثبت ۱۹ هزار و ۵۵۷ فعالیت دارای بیشترین رقم ثبت فعالیت است که به طور مثال، شهرستان میرجاوه این استان دارای ۲ هزار و ۲۳۷ فعالیت ثبت شده است.

پیشنهاد مصوبه‌ای در مجلس برای تسهیل فعالیت کانون‌های مساجد

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در پایان خاطرنشان کرد: امروز یکشنبه ۶ مردادماه به منظور ارائه گزارش فعالیت‌های ستاد و همچنین گزارش برنامه‌های دهه کرامت در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حضور خواهم یافت و بناست به منظور تسهیل فعالیت‌های کانون‌های مساجد پیشنهاد لایحه و مصوبه‌ای را نیز به نمایشندگان مجلس ارائه کنیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین