عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۷۰۸۰
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۳
مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام گفت: امسال دو برابر سال گذشته، یعنی ۱۱۰ کاروان در شهر تهران و ۱۱۰ کاروان نیز در شهرستان‌های استان تهران با عنوان کاروان‌های شادی غدیر راه‌اندازی می‌شود.

عقیق:علی‌اکبر مداحی مسئول کمیته کاروان شادی غدیر و مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن عید غدیر کاروان‌های شادی غدیر، به همت این کمیته زیر نظر بنیاد بین‌المللی غدیر در سراسر کشور راه‌اندازی و حداقل در شب و روز عید غدیر و حداکثر دهه امامت و ولایت در سراسر کشور شاهد برپایی این کاروان‌ها از سوی هیئات رزمندگان اسلام خواهیم بود.

اهداف برپایی کاروان شادی غدیر

وی افزود: این کاروان‌ها با هدف تبیین خطبه غدیر و انتقال پیام آن به اقشار مردم بالاخص نسل نوجوان، ترویج شادی در روز عید سعید غدیر خم (عیدالله اکبر)، توزیع هدایا به خصوص به کودکان و نوجوانان و اطعام در مناطق فقیرنشین و پذیرایی در همه مناطق، فعالیت خواهند داشت.

حضور کاروان شادی غدیر در ۱۱۰۰ نقطه تهران در سال گذشته

مداحی با اشاره به اینکه تمامی اقشار مردم، ارگان‌ها و نهادهای مختلف در بخش‌های مختلف ماموریتی این کاروان‌ها مشارکت خواهند داشت، تصریح کرد: سال گذشته در روز عید غدیر خم در سطح استان تهران ۱۱۰ کاروان به نیت امیرالمومنین (ع) از میدان امام حسین (ع) حرکت و در ۵۵۰ نقطه تهران و ۵۵۰ نقطه شهرها و روستاهای استان تهران به اجرای برنامه شامل؛ پخش مولودی و سرود، روایتگری غدیر توسط روحانی کاروان، مدیحه‌سرایی و مولودی خوانی مداحان نوجوان، توزیع کیک و شکلات، توزیع هدایای کودکان و توزیع بسته متبرکه حرم امام رضا(ع) پرداختند.

برپایی ۲۲۰ کارون در استان تهران

مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام با اشاره به برنامه‌های امسال کاروان شادی غدیر تصریح کرد: امسال دو برابر سال گذشته، یعنی ۱۱۰ کاروان در شهر تهران و ۱۱۰ کاروان نیز در شهرستان‌های استان تهران راه‌اندازی خواهد شد که تفاوت امسال با سال گذشته، عدم برگزاری متمرکز آن است و بناست این کاروان‌ها توسط تشکل‌های حاضر در مساجد بزرگ اجرایی شود و کمیته غدیر تنها سخنران، روایتگر، مداح نوجوان یا نوگل حسینی و هدایای کودکان را تأمین کند.

برپایی جشن غدیر در ۱۰ پارک بزرگ شهر تهران

وی گفت: علاوه بر ۲۲۰ کاروان اعلام شده در تهران، در ۱۰ پارک بزرگ شهر نیز مراسم باشکوهی در شب و روز عید غدیر برگزار خواهد شد.

مداحی افزود: همزمان با تهران، در سراسر کشور توسط تعدادی از مساجد، هیئات مذهبی و شعب هیأت رزمندگان اسلام، این کاروان به‌صورت‌های مختلف راه‌اندازی خواهد شد.

مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام در پایان خاطرنشان کرد: تمام خیّرین برای کمک و مشارکت در این برنامه، می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به نشانی فاطمیه بزرگ تهران در تقاطع خیابان‌های فاطمی و کارگر تحویل و یا به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۴۱۴۵۷ به نام هیأت رزمندگان اسلام واریز کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین