عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۷۰۰۳
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
آیت الله ناصری تبیین کرد:
استاد برجسته اخلاق گفت: طبق روايات، ارزش اعمال به نيات آن است، هر چه نيت، خالص‌تر و بزرگ‌تر باشد، ارزش عمل بيشتر است، ارزش انتظار نيز، متناسب با منتَظَر شكل می‌گیرد.

عقیق:آیت الله محمد علی ناصری در جمع اقشار مردم اظهار کرد: يکي از مسائل مهم مربوط به مهدويت، مسأله «انتظار» است که در منابع ما درباره فضیلت انتظار و ثواب منتظران روایات بسیاری وارد شده است.

وی بیان کرد: در روایت آمده است منتظر واقعی، اجر هزار شهید از شـهداي  احد و بدر  را دارد؛ منتظران ظهور، روزه داران شب زنـده‌دارند، منتظران حضرت، مانندهمراهان پيـامبر اعظم صلي الله عليه و آله هستند، انتظار باعث نجات از هلاكت است، منتظر واقعی حضرت، برتـر از  مردم همه زمان هاست که ین موارد چند نمونه از فرموده های معصومین در رابطه با فضیلت انتظار است.

استاد اخلاق حوزه تصریح کرد: با توجه به این روایات این سوال پیش می آید که چرا این همه فضیلت برای منتظر واقعی معرفی شده است؟ روايات اين باب همه نشان از ارزش انتظار و جايگاه منتظران از نگاه معصومان دارد؛ ولي چرا اين همه فضيلت براي انتظار برشمرده شده است؟

وی در توضیح  برخي از حكمت‌هاي فضیلت انتظار عنوان کرد: نخستین حکمت اینکه دينداري در دوره آخرالزمان، حقيقتاً دشوار است؛ به طوري كه در برخي روايات، شخص منتظر را به كسي تشبيه كرده‌اند كه مشتی از آتش در دست دارد يا می‌خواهد بوته خاري را با دست از زمين در آورد.

آیت الله ناصری ابراز کرد: طبق روايات، ارزش اعمال به نيات آن است، هر چه نيت، خالص‌تر و بزرگ‌تر باشد، ارزش عمل بيشتر است، ارزش انتظار نيز، متناسب با منتَظَر شكل می‌گیرد،مثلا اگر كسي منتظِر كسب مدرك تحصيلي باشد، انتظار او به اندازه آن مدرك تحصيلي ارزش دارد.

وی ادامه داد: شـخص منتــظر در انتـظار ظهور مــهدي فاطمه عليهما السلام  و تحقق همه خوبي‌ها در عالم را در جان خود مي‌پرورد، لذا انسان منتظر در اثر اين انتظار، ارزشي والا پيدا می‌کند، كه در اثر آن، همگام اوليای الهي از خاتم پيامبران صلي الله عليه و آله تا خاتم اوصيا، هم‌رتبه شهدای بدر و احد  و مانند كسي است كه تمام عمر به روزه‌داری و تهجد پرداخته است.

استاد اخلاق اذعان کرد:  از روايت پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله می‌توان فهميد كه منتظران  برترين مردم دوران‌ها هستند، آن حضرت به اميرمؤمنان علي عليه السلام فرمود: اي علي! بدان كه شگفت انگيزترين ايمان‌ها در مردم و بزرگ‌ترين يقين‌ها در ايشان از آنِ گروهي در آخرالزمان است كه پيامبر را درك نكرده اند و امام هم از ديدگانشان پوشيده است و به سياهي روي سفيدي (نوشته‌هاي روي كاغذ) ايمان آورده‌اند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین