عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۹۹۹
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
حجت الاسلام آل هاشم در برنامه تلویزیونی جهان آرا:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه وظایف ائمه جمعه امید دهی به مردم است،گفت: رویش های انقلاب بیش از ریزش ها بوده است.

عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز، دیشب در برنامه تلویزیونی جهان آرا از شبکه افق،‌ با موضوع بررسی اینکه «امام جمعه تراز انقلاب چگونه باید باشد»، اظهار داشت: نیروهای سپاه پاسداران توانستند نفتکش انگلیسی را توقیف کنند و زمان بزن دررو گذشته است اگر یکی بزنند دوتا می خورند و این سخن امام راحل ما است، در پی توقیف نفتکش ایران که انگلیسی‌ها انجام دادند ما شاهدیم که این دومین نفتکش انگلیسی‌ها است که در منطقه توقیف شده است لذا به بچه های رزمنده نیروهای مسلح خدا قوت عرض می کنم و تشکر می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: بنده کار خاصی انجام ندادم؛ من همان کاری که روحانیت باید انجام دهد و ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه در سراسر کشور انجام می دهند را انجام دادم و به نظر خودم کار ویژه‌ای از جانب من صورت نگرفته است.

وی افزود: این یک وظیفه طلبگی ، روحانیت و امام جمعه است که رابطه خوبی را با مردم برقرار و اعتماد مردم را جلب کند و ائمه جماعت و جمعه باید با مردم گفتگو کرده و همدل باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: ما باید در همه مراسمات و برنامه‌ها ایشان با هم باشیم در کلیه اموری که مردم در آنجا حضور دارند ما هم سعی می‌کنیم در آن برنامه‌ها حضور پیدا کنیم لذا بنده کار فوق العاده ای انجام نداده ام و تنها کار طلبگی خود را انجام دادم.

وی خاطرنشان کرد: تاثیر هجمه دشمنان ما در فضای مجازی و همان جنگ نرم دشمن باعث شده که نسبت به ما نسبت به اوایل انقلاب فاصله بگیریم، گرچه به نظر من نمازهای جمعه و مردمی که در نمازهای جمعه شرکت می کنند ریزش هایی داشته اما رویش های بسیار زیادی هم آنهم در قشر جوانان و نوجوانان داشته ایم.

امام جمعه تبریز افزود: وظیفه اصلی روحانیت این است که بتوانند دل‌های مردم را به سوی خدا نزدیک کنند اگر این چنین شد ما موفق بودیم هر چند ممکن است اشکالاتی هم داشته باشیم که باید در رفع آن تلاش کنیم و وقتی مردم می‌بینند که در همه برنامه هایی که دارند در کنارشان هستیم احساس بیگانگی نمیکنند

وی گفت: وقتی می‌بینم که ولی امر مسلمین رهبر معظم انقلاب این همه به مردم عشق می ورزد و همیشه مسئولان روحانیت و ائمه جمعه را توصیه به خدمتگزاری به مردم و مردم داری می کنند، من هم به نوبه خود به عنوان نماینده مقام معظم رهبری خود را ملزم می‌دانم که خدمتگزار مردم باشم و بر این خدمتگزاری افتخار می کنم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه وظایف ائمه جمعه امید دهی به مردم است، تصریح کرد: مشکلات زمانی شکل می‌گیرند که دستگاه‌ها به وظیفه خود عمل نمی کنند ، مردم که به دستگاه ها برای هر چیزی مراجعه نمی‌کنند اما در همین حد که مشکل خود را مطرح کنند کمک کننده است، اگر دستگاه ها به وظیفه خود عمل کنند بخش اعظمی از مشکلات حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه کار نمایشی یک روز، یک هفته نهایتاً یک سال می شود اما نمی‌تواند همیشه تداوم داشته باشد،گفت: مردم همه چیز را خوب تشخیص می دهند که چه چیز نمایشی است و چه کسی با آنها صادق حرف میزند.

امام جمعه تبریز گفت: امام جمعه که مسئول حل مشکل اقتصادی نیست امام جمعه برای حل مشکلات جامعه از جمله موارد اقتصادی کمک می‌کند بنابراین در کنار همین رفتار طلبگی ما به وظیفه خود در نمازهای جمعه عمل می‌کنیم و تذکراتی که لازم است داده شود را انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در مواردی مانند شیشه های دودی برای برخی مسئولان در حیطه کاری ائمه جمعه نیست اما باید از سوی مسئولان امنیتی مورد پیگیری قرار گیرد، گفت: اگر مواردی هم تشخیص داده شده که از لحاظ امنیتی باید رعایت شود،رعایت آن ضروری است اما نبایدبه آن وابسته شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم تصریح کرد: ممکن است یک مسئول رده بالا ماشینی مدل بالا و شیشه های دودی داشته باشد اما باید طوری خودساخته باشد که اگر آن ماشین را هم سوار شد وابسته به آن نشود.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه باید مراقب باشند اسیر صاحبان زر و زور قدرت نشوند،گفت: بنده در حال حاضر در همان منزل مسکونی ۶۰ سال پیش خود سکونت دارم.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه تمام جریانات سیاسی و گروه‌ها با حفظ اصول و ارزشهای انقلاب در نماز جمعه شرکت می کنند لذا امام جمعه باید پدر معنوی همه باشد و همه را با یک چشم ببیند، تصریح کرد: ما باید حامی افراد دردمند و مستضعف آن بوده و هوای حاشیه نشینان شهر را داشته باشیم

وی افزود: باید از افرادی که قدرت سرمایه گذاری دارند برای تحقق بخشیدن شعار اسلام و همچنین از جوانان این کشور مواظبت کنیم ، جوانانی که امروز این همه مورد عنایت رهبری هستند چرا که روحیه بالایی داشته و اهل ریسک هستند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین