عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۹۶۵
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
رحیم‌پور ازغدی:
یک سخنران مذهبی با اشاره به اینکه از ۱۰ کشف بزرگ تاریخ پزشکی جهان ۸ کشف مربوط به مسلمانان است، گفت: غربی‌ها با جعل سند دستاورد‌های پزشکی مسلمانان را هم به نام خود می‌کنند.

عقیق:حسن رحیم پور ازغدی سخنران مذهبی در جمع اساتید هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله الاعظم(عج) ضمن تبیین بیانیه گام دوم انقلاب به تلاش غرب برای ناامید کردن ملت ایران پرداخت و گفت: نظام تبلیغاتی غرب در تلاش است این تفکر را به ملت ما تحمیل کند که از نظر تئوریک و ایدئولوژیک نمی‌توانیم تمدن‌سازی کنیم و این درحالی است که ایران قبل از اسلام و بعد از آن تمدن‌ساز بوده و خواهد بود.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به جایگاه مهم ایران در منطقه به موفقیت‌های ایران اسلامی در علوم مختلف بخصوص پزشکی پرداخت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: از ۱۰ کشف بزرگ که شروع پزشکی نوین را رقم زد ۸ مورد از جهان اسلام بوده و مسلمانان و بخصوص ایرانیان بنیانگذاران پزشکی نوین در جهان بودند که البته در دوره رنسانس و قرن ۱۸ غرب شروع به جعل سند کرد و آنها کشفیات پزشکان مسلمانان را به نام خود ثبت می‌کنند.

وی ادامه داد: در دوران اولیه ظهور اسلام، مسلمین در میان علوم طبیعی به علم طب بیش از دیگر علوم اهمیت می‌دادند و به همین مناسبت هنگامی که مسلمین بر بخش‌های غربی آسیا و شمال افریقا تسلط یافتند، مراکز علمی ایران و روم را به همان شکل دست نخورده نگاه داشتند و متعاقباً گند‌ی‌شاپور به مرکز علمی حکومت اسلامی تبدیل شد.

رحیم پور ازغدی گفت:کتاب تاریخ البیمارستانات فی الاسلام نوشته احمد عیسی بک به تاریخ بیمارستان‌هایی که در زمان اسلام ساخته شده می‌پردازد و مشخص می‌کند برای اولین‌بار مسلمانان بخش‌های تخصصی مانند اعصاب و روان را راه‌اندازی کردند و به موسیقی درمانی پرداختند و ابزار اولیه جراحی را تولید کردند.

وی با اشاره به سابقه تاریخی تمدن ایرانی گفت: ایران جزو پیشگامان تولید علم در پزشکی نوین بوده است از غرب اروپا و بالکان تا سواحل شرق چین و از سیبری تا آفریقای جنوبی زبان علم، قدرت و ثروت زبان فارسی و عربی بود.

ازغدی ادامه داد: ابوالقاسم خلف بن عباس الزهراوی، پزشک و جراح مسلمان اَندَلُسی زاده شهر الزهرا در اسپانیا بود که جراحی را بنیان نهاد. زهراوی پس از رازی و ابن سینا سومین نابغه علم طب بود، زهراوی برای درمان بسیاری از بیماری‌هایی که به عمل جراحی نیاز داشت راه‌های جدیدی ابداع کرد. از جمله دمل‌های کبد که از مواردی بود که بسیاری از پزشکان زمان خود را دچار حیرت کرد، زهراوی به جراحی کشکک زانو، بیرون آوردن سنگ مثانه، برش نای، بازکردن دهانه رحم، عملیات قطع عضو و خارج کردن پولیپ بینی اقدام کرد. او نخستین کسی بود که برای جلوگیری از خون‌ریزی اقدام به بستن سرخرگ‌ها کرد. و کسی بود که از ابریشم به صورت نخ جهت بستن در عمل جراحی استفاده کرد و امروزه این نخ به نام Silk معروف است. زهراوی برای تمام عملیات جراحی در نیم‌تنه پائین انسان توصیه کرده‌است که پیش از هر کاری لگن خاصره و پاها را بالا نگه داشته شود و این طریقه‌ای است که غرب مستقیماً آن را از این جراح عرب اقتباس کرده و این طریقه به نام جراح آلمانی فدریک ترندلنبرگ معروف شده‌است و خود آن‌ها معترفند که ما طریقه بازگذاشتن شکافی در نوار گچ‌گیری در شکستگی‌های باز را نیز از زهراوی فرا گرفته‌ایم.

رحیم پور ازغدی گفت: اخلاق اسلامی عیادت از بیمار را مانند زیارت خانه خدا میداند و پزشکان مسلمان نسبت به حقوق بیمار بسیار حساس بودند.

وی ادامه داد: تمدن اسلامی به دنبال نابود کردن سایر تمدن‌ها نیست، امیر‌المؤمنین در نامه خود به مالک اشتر تاکید می‌فرمایند: مبادا سنت‌های خوب پیش از اسلام را از بین ببری، برخی سنت‌ها در جوامع غیر مسلمان مزایایی دارد که باید حفظ شود، اگر ما شعار مرگ سر می‌دهیم، قصد مبارزه با رابطه استکباری و گرگ و میشی داریم. در سال‌های اخیر لشگر‌های سایبری آمریکایی، اسرائیلی و سعودی با همکاری منافقان و سلطنت طلب‌ها مدام درحال حمله تبلیغاتی به ملت ایران هستند. سعی می‌کنند به ملت ما القاء نمایند که دستاوردی نداشته‌ایم و این درحالی است که از ابتدای انقلاب تاکنون در تمام زمینه‌ها پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم، چند کشور در منطقه به جبهه انقلاب پیوسته‌اند و سران استکبار امروز جرأت مواجهه مستقیم با ایران را ندارند و معادلات منطقه عوض شده است و ایران اسلامی به سوی تمدن‌سازی در حرکت است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
minax
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
0
0
یعنی اسیائیها بیگناه بودن؟اینها که بجای جعل سند فیلم و سریال هم واسش میساختند و میسازند!!!
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین