عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۹۱۲
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام کرد:
بنا داریم هیأت‌های مذهبی با حضور در امامزادگان به ارائه خدمات اجتماعی به مردم، شناسایی و رفع آسیب‌های اجتماعی و کمک‌رسانی به محرومان بپردازند و در این زمینه‌ها با کمک هیأت امنای امامزادگان و با روحیه مذهبی خود با بهره‌گیری از توان سازمان اوقاف، مردم، خیرین و دیگر نهادهای مردمی فعال شوند.

عقیق:حجت الاسلام محمد نوروزپور، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگویی اظهار داشت: با راه‌اندازی مراکز افق با هدف ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در امامزادگان، شورای فرهنگی سازمان تصمیم گرفت از ظرفیت هیأت‌های مذهبی نیز در جهت اجرای برنامه‌ها و اهداف این مراکز استفاده شود.

اهداف طرح حضور هیأت‌های مذهبی در امامزادگان

وی ادامه داد: بنا داریم هیأت‌های مذهبی با حضور در امامزادگان به ارائه خدمات اجتماعی به مردم، شناسایی و رفع آسیب‌های اجتماعی و کمک‌رسانی به محرومان بپردازند و در این زمینه‌ها با کمک هیأت امنای امامزادگان و با روحیه مذهبی خود با بهره‌گیری از توان سازمان اوقاف، مردم، خیرین و دیگر نهادهای مردمی فعال شوند.

امامزادگان محل اجرای برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی هیأت‌ها می‌شوند

نوروزپور با بیان اینکه سازمان اوقاف، بستر فعالیت را برای این هیئات مذهبی فراهم خواهد کرد، تصریح کرد: برنامه بر این اساس است که هیأت‌های مذهبی به طور کامل در امامزادگان حضور پیدا کنند و صرفاً بنا نداریم جلسه عزاداری هیأت فرضاً در امامزادگان برپا شود بلکه بنا داریم بستر امامزادگان محلی برای برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی امامزادگان شود.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: هیأت‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان اوقاف و امامزاده، به برپایی جلسات قرآن، کلاس آموزش حفظ قرآن، صوت و لحن و ... اقدام کنند و به طور مثال مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف از اساتید برجسته قرآنی کشور برای کلاس‌های آموزشی آنان دعوت خواهد کرد تا ان‌شا‌ء‌الله در امامزادگان بتوانیم هم قرآن و هم اهل بیت(ع) را داشته باشیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی که هیأت‌های مذهبی می‌توانند در امامزادگان داشته باشند، تصریح کرد: به طور مثال در ایام تعطیلات تابستان، برنامه نشاط معنوی در امامزادگان اجرایی می‌شود که هیأت‌ها می‌توانند از این بستر استفاده کنند و جوانان هیأت در کلاس‌های فرهنگی، آموزشی، ورزشی و ... امامزادگان شرکت کنند.

امامزادگان دارای حسینیه، مسجد و سالن‌های بزرگ جهت اجرای برنامه هیأت‌ها هستند

نوروزپور در پاسخ به این سوال که آیا امامزادگان ظرفیت و بستر لازم برای حضور هیأت‌های شاخص با جمعیت بسیار بالای خود را دارند، گفت: در طول ۴۰ ساله انقلاب اسلامی با ساخت‌وسازهای صورت گرفته، حسینیه‌ها، شبستان‌ها، مساجد و سالن‌های بزرگ در بقاع متبرکه احداث شده است و هم‌اکنون نیز ۲ هزار بقعه متبرکه کشور در حال اجرای فعالیت‌های عمرانی هستند و شبستان و مسجد در بقاع با بهره‌گیری از کمک‌های مردمی در حال احداث است.

حضور ۸۰ هیأت مذهبی شاخص هم‌اکنون در بقاع متبرکه

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه ۸۰ هیأت مذهبی شاخص استان‌ها هم‌اکنون در امامزادگان و بقاع متبرکه برپا می‌شود، افزود:  در تهران هم‌اکنون هیأت رزمندگان اسلام باحضور حاج محمود کریمی در امامزاده علی اکبر(ع) چیذر، هیأت میثاق با شهدا باحضور حاج میثم مطیعی و کلاس مداحی این هیأت برای نوجوانان در امامزاده قاضی الصابر(ع) و هیأت خرسندی رئیس خانه مداحان و کلاس مداحی وی در امامزاده معصوم(ع) برگزار می‌شود.

ایجاد هیأت طراز مدنظر رهبری با الگوسازی در امامزادگان

وی افزود: در این طرح بنا داریم کادرسازی برای هیأت‌های کشور را نیز داشته باشیم لذا در این راستا کلاس‌های مداحی را می‌توان در امامزادگان برپا کرد تا ان شاء الله هیأت طراز مدنظر مقام معظم رهبری را در مساجد، حسینیه‌ها و امامزادگان داشته باشیم، بنابراین هدف، تنها برگزاری هیأت در امامزادگان نیست بلکه بنا داریم کارکردهای اجتماعی، فرهنگی و قرآنی هیئات در امامزادگان فعال کنیم.

نوروز پور با بیان اینکه هیأت اندیشه ورزی در سازمان اوقاف با حضور بزرگان هیئات تشکیل شده است، گفت: به استان‌های کشور نیز ابلاغ شده تا این جلسات را با حضور هیأت‌های شاخص برگزار کنند. رئیس سازمان اوقاف نیز تاکنون دو جلسه با سخنرانان مطرح کشوری برگزار کرده است تا ان‌شاء‌الله بتوانیم انتقال جلسات هیأت‌های مذهبی حتی برای برخی از مراسم‌ها را در بقاع متبرکه محقق کنیم.

موقوفات کمک‌رسان برنامه‌های هیأت‌های مذهبی می‌شوند

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان خاطرنشان کرد: هیأت‌های حاضر در امامزادگان در حدتوان مورد حمایت موقوفات مرتبط با عزاداری و اطعام عزاداری‌های اهل بیت(ع) و همچنین کمک‌های مردمی قرار خواهند گرفت و دستورالعمل این مهم به استان‌ها ابلاغ شده است تا از محل موقوفات مرتبط در حدتوان به هیئات کمک‌رسانی کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین