عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۸۸۱
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
حجت‌الاسلام محمد قمی در هیئت ریحانة الحسین(س):
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امام خمینی(ره) می‌فرمودند: تنها افرادی تا آخر پای ما خواهند ایستاد که طعم فقر، محرومیت و استضعاف را چشیده باشند؛ زیرا افراد دیگر لای «زر ورق» بزرگ شده‌اند تا فرضاً درس بخوانند.

عقیق:مراسم جشن میلاد امام رضا (ع) شنبه 22 تیرماه در هیأت ریحانه الحسین (ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و مدیحه‌سرایی سید محمد جوادی، امین مقدم، محسن فتاحیان و با حضور سید مجید بنی فاطمه برگزار شد.

براساس این گزارش در این مراسم حجت‌الاسلام قمی طی سخنانی اظهارداشت: انسان‌های بزرگ تنها در تاریخ زندگی نمی‌کنند و زمانی که روح فردی بزرگ شد، آثار وجودی‌اش در تاریخ باقی می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد با وقف، اثری از خود باقی می‌گذارند تا سال‌ها برای او خیر نوشته شود، تصریح کرد: فردی که یک حسینیه وقف می‌کند، بستری را ایجاد می‌کند تا زمانی که برای امام حسین (ع) در آن، عزاداری می‌شود برای او نیز ثواب درج شود.

قمی با اشاره به اینکه البته وقف و این امور خیر جلوه کمی از این ثبت شدن در تاریخ است، گفت: انسان‌های بزرگ یک هویت در تاریخ و یک هویت بر تاریخ دارند، زمانی که محضر امام رضا (ع) مشرف می‌شویم در اذن دخول می‌خوانیم : «من محرومم از اینکه شما را ببینم اما خداوند بابی را ایجاد کرده است تا لذت نجوا و راز و نیاز با شما را داشته باشم».

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه این هویت بر تاریخ امام رضا (ع) است که  افرادی سال‌هاست با ایشان در ارتباط هستند، تصریح کرد: برکات وجودی امام رضا(ع) سالیان سال بر سر مردم ایران خواهد بود. اما جلوه دیگری به نام زندگی در تاریخ نیز است یعنی فرد علاوه بر وجود نورانی، وجود زمینی هم دارد.

وی در تحلیلی از حیات امام رضا (ع) اضافه کرد: مامون باهوش‌ترین و زیرک‌ترین خلیفه عباسی بود، یکی از دلایلش آن بود که مادرش کنیز بود و به نوعی تحویل گرفته نشد و به مرزداری فرستاده شده بود و با رزم و تن کردن جامه، سختی چشیده بود.

قمی با بیان اینکه افرادی که سختی بیشتری کشیده باشند، عمدتاً افراد پرفایده‌تری هستند، حال چه این سختی‌ها ناشی از ریاضت شرعی و تقوا باشد و چه دیگر انواع، تصریح کرد: امام علی (ع) می‌فرماید: بوته‌ای که در صحرا و کویر می‌روید به این دلیل که کمتر آب دیده است، مقاومت‌تر است البته منظور این نیست که اسلام با شادی و راحتی مخالف است بلکه اگر خوشی زیر دل انسان بزند، پای حق و عدالت نخواهند ایستاد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: امام خمینی(ره) می‌فرمودند: تنها افرادی تا آخر پای ما خواهند ایستاد که طعم فقر، محرومیت و استضعاف را چشیده باشند زیرا افراد دیگر «لای زر ورق» بزرگ شده‌اند و همواره آب پرتغال برایشان آماده بوده است تا فرضاً درس بخوانند.

وی افزود: باید قدر دانست اگر سختی در زندگی‌مان وجود دارد زیرا موجب سازندگی می‌شود.

صوت کامل این سخنرانی را در زیر بشنوید:

تعداد بازدید : 15

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین