عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۷۶۴
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸
همزمان با ‎دهه مبارک کرامت و در شانزدهمین برنامه «سه‎شنبه‎های فرهنگی» سکه‎های ولایت‌عهدی امام رضا(ع) رونمایی شد.

عقیق:همزمان با ‎دهه مبارک کرامت شانزدهمین برنامه «سه‎شنبه‎های فرهنگی» با رونمایی و معرفی سکه‎های ولایت‌عهدی امام رضا(ع) برگزار شد.

در این جلسه که واقفان سکه‌های ولایتعهدی نیز حضور داشتند، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی ضمن تبیین جایگاه امامت، نقش امام رضا(ع) را در تأسیس و حراست از اصل دین و تعمیق و گسترش قلمروی جغرافیایی دین تشریح کرد.

وی همچنین در ادامه از افتتاح اولین موزه نمایشگاه مناسبتی و موضوعی آستان قدس رضوی در سالروز ولادت امام رضا(ع) خبر داد.

 

 

حسینی با اشاره به حوزه کهن خراسان بزرگ، مشاهیر علمای شیعه با اولویت علمای مدفون در حرم مطهر رضوی را اولین موضوع این موزه نمایشگاهی عنوان کرد و گفت: در این نمایشگاه دستنویس علما، اسناد، اجازات، اجتهادات و زندگی نامه آنها به نمایش گذاشته خواهد شد.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی همچنین از رایزنی‌های انجام شده برای ایجاد تفاهم‌نامه با کتابخانه‌های معتبر دنیا خبر داد و آن را زمینه‌ساز معرفی فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی در قالب گنجینه‌های رضوی عنوان کرد.

محمدتقی صفار کارشناس سکه‌های پیش از اسلام نیز در ادامه این جلسه ضمن تشریح آثار و نوشته‌ها و صور نقش بسته بر روی سکه‌ها در سیر تاریخ، روند تحول سکه را در دوران اسلامی مورد تحلیل قرار داد.

در ادامه با حضور اهالی رسانه و مدیران ارشد سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از سه سکه و یک نیم سکه ولایت‌عهدی امام رضا(ع) رونمایی شد.

سکه ولایت‌عهدی امام رضا(ع) ضرب محمدیه در سال 202 ق از جنس نقره اهدا شده توسط محمدتقی صفار از مشهد، سکه ولایت‌عهدی درهم نقره ضرب اصفهان در سال 204 اهدا‌کننده گلی خاتم مادر سردار شهید محمد رضا فردچیان از اندیمشک و سکه دیگر ضرب فارس به سال 202 ق درهمی از جنس نقره اهدا شده توسط حاج محمدتقی و صدیقه رضایی از وصفنارد تهران از جمله این آثار بودند که در این جلسه از آن رونمایی به عمل آمد.

در پایان این مراسم از محمدتقی صفار کارشناس سکه‌های پیش از اسلام و واقف 110 سکه اهدایی به موزه رضوی که نفیس‌ترین آن سکه شاپور اول ساسانی و سکه ولایت‌عهدی امام رضا(ع) است و همچنین گلی خاتم مادر سردار شهید محمدرضا فردچیان از اندیمشک واقف سکه‌ای دیگر از ولایتعهدی امام رضا(ع) با اهدای هدایای توسط ریاست سازمان تقدیر و تشکر به عمل آمد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین