عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۷۶۳
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵
تهدید به بمبگذاری در بزرگترین مسجد و یک اتحادیه اسلامی در شهر کلن آلمان موجب واکنش پلیس و تخلیه این مراکز شد.

عقیق:«مسجد مرکزی کلن» در آلمان و بزرگترین مسجد در این شهر روز سه‌شنبه پس از تهدید به بمبگذاری از طریق پست الکترونیکی تخلیه شد.

 به گزارش وبگاه «فرانت دسک» پلیس بعداز مطلع شدن از این ماجرا خیابان‌های منطقه «ارنفلد» را مسدود  و این مسجد که توسط گروهی از مسلمان ترکیه موسوم (DITIB) اداره می‌شد را تخلیه کرد. پلیس منطقه همچنین دفتر مرکزی اتحادیه اسلامی امور مذهبی ترکیه واقع در این منطقه را نیز تخلیه کرد.

مسئولان این مسجد گفتند تهدید به بمبگذاری از طریق رایانامه و توسط یک گروه راست افراطی موجب واکنش پلیس و تخلیه این مکان‌ها شد.

بر اساس این گزارش،  آلمان در سالهای اخیر شاهد افزایش اقدام‌های اسلام هراسی بوده که به وسیله تبلیغات احزاب و جنبش های راست افراطی صورت گرفته است. پلیس آلمان سال گذشته ۸۱۳ مورد جنایت علیه مسلمانان  از جمله توهین، تهدید با نامه ، حملات فیزیکی و حمله علیه مساجد را ثبت کرد.

آلمان با جمعیتی برابر با ۸۱.۸ میلیون نفر، دومین کشور از حیث جمعیت مسلمان ساکن در اروپا بعد از فرانسه است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که نژادپرستی علیه مسلمانان در آلمان به میزان قابل توجهی افزایش داشته است. شورای اسلامی آلمان واقع شهر کلن  نیز به تازگی با انتشار گزارشی در خصوص خشونت علیه مسلمانان از سیاستمداران این کشور خواسته تا برای مقابله با اسلام‌هراسی اقدام فوری انجام دهند.

حمله به زنان محجبه و مساجد و دیگر موسسات مسلمانان از دیگر حوادث اسلام هراسی در این آلمان است. وزارت کشور آلمان در گزارش‌های خود بیشترین حمله‌ علیه مسلمانان را به گروه‌های راست افراطی نسبت داد به طوری‌که دستکم ۳۳ مسلمان در این حملات مصدوم شدند.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین