عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۷۳۲
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴
عضو مجلس خبرگان گفت: «کتاب روایت رهبری» به لحاظ دقت، کیفیت و حتی سرعت اثری خوبی شده است. بحث این کتاب مناسبت جمهوریت و اسلامیت است، اینکه اساسا جمهوری اسلامی یعنی چه؟ این موضوع با ترجمه امروزین یعنی رابطه دمکراسی و حقیقت.

عقیق:کتاب «روایت رهبری» که از سوی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی در ایام سالگرد انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری منتشر شده بود، صبح امروز شانزدهم تیرماه ۹۸ در فرهنگسرای اندیشه معرفی و رونمایی شد.

این کتاب در سه فصل و ۶۲۰ صفحه، روایت جامع و دست اولی است از «رسمیت و قانونیت یافتن رهبری حضرت امام خمینی رحمه‌الله با مصوبه مجلس خبرگان قانون اساسی»، «تعیین آیت‌الله منتظری به رهبری آینده توسط مجلس خبرگان رهبری و سپس عزل وی» و در نهایت «تعیین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای توسط مجلس خبرگان به رهبری انقلاب اسلامی».

از ویژگی‌های «روایت رهبری» می‌توان به استفاده از برخی خاطرات منتشرنشده سیاسی و مهم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به تناسب موضوعات مطرح شده در کتاب اشاره کرد.

این کتاب توسط سیدیاسر جبرائیلی تألیف شده و انتشارات انقلاب اسلامی آن را چاپ کرده است.

مراسم رونمایی از کتاب با استقبال خوب مخاطبان همراه شده و سالن فرهنگسرای اندیشه مملو از علاقه‌مندان است.

در این مراسم حجت‌الاسلام محسن قمی عضو مجلس خبرگان رهبری و معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، سعید اوحدی و عطارزاده رئیس حوزه ریاست دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای و میثم نیلی حضور داشتند که حجت‌الاسلام محسن قمی عضو مجلس خبرگان رهبری و معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، در این مراسم اظهار داشت: «کتاب روایت رهبری» به لحاظ دقت،کیفیت و حتی سرعت اثری خوبی شده است. بحث این کتاب مناسبت جمهوریت و اسلامیت است، اینکه اساسا جمهوری اسلامی یعنی چه؟ این موضوع با ترجمه امروزین یعنی رابطه دمکراسی و حقیقت.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: قدما از گذشته میان جمهوری و دمکراسی تفاوت قائل بوده‌اند. مشی حضرت امام (ره) از همان ابتدا توجه به مسئله مردم بود. امام می‌توانستند قانون اساسی بنویسند و همه آن را بپذیرند اما امام از مردم دعوت کرد تا پای صندوق‌های رای بیایند، رای بدهند و خبرگان را انتخاب کنند تا خبرگان قانون را بنویسند.

به گفته عضو مجلس خبرگان رهبری، نگاه امام خمینی همیشه به مردم بود. این نگاه به حدی بود که در طول ۴۰ سالی که از انقلاب می‌گذرد ما ۳۶ انتخابات را پشت سرگذاشته‌ایم. حتی در بحبوحه جنگ امام فرمودند بدون وقفه یک روزه انتخابات را برگزار کنید.

حجت الاسلام قمی تصریح کرد: من زمانی که نماینده ایشان در دانشگاه‌ها بودم، افرادی می‌گفتند رفراندوم جمهوری اسلامی در دانشگاه بگذارند و به جمهوری اسلامی رای آری یا نه بدهند. برخی از این ناراحت بودند و مقام معظم رهبری فرمودند راه حل اینکه عده‌ای بخواهند در دانشگاه صندوق بگذارند و برای جمهوری اسلامی رفراندوم بگذارند درگیری نیست؛ بلکه برادران و خواهران انقلابی صندوق هم بگذارند و بگویند جمهوری اسلامی آری. من گفتم اگر در جاهایی این نشود چه؟ ایشان فرمودند بروید آنجا را درست کنید و فعالیت کنید.

معاون امور بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی وقتی مردم رای می‌دهند و رای‌شان مورد احترام است و باید حفظ شود و مسئولیت شخص رای‌دهنده بعد از رای‌گیری تمام نمی‌شود.

وی به حضور رئیس جمهور ونزوئلا در تهران اشاره کرد و گفت: این رئیس جمهور دیداری با رهبر انقلاب داشت و در آن گلایه‌هایی را از توطئه آمریکایی‌ها مطرح کرد. آقا در پاسخ این رئیس جمهور فرمودند: مردم را داشته باشید. نگاهتان همیشه به مردم باشد.

به گفته حجت‌الاسلام محسن قمی، امام خمینی (ره) بود که از مردم خواستند به خیابان‌ها بیایند. بشار اسد رئیس جمهور کنونی سوریه قبل از حوادث سوریه خدمت حضرت آقا رسیدند. آقا به اسد فرمودند: از زبان عربی استفاده کنید و به روشنگری بپردازید اما مردم را داشته باشید. حکومت ما مبتنی بر مردم پیش می‌رود اگر مردم را نداشتیم کجا می‌توانستیم پیشرفت‌های علمی و هسته‌ای داشته باشیم؟

وی ادامه داد: ما می‌گوییم انتخابات، رای مردم، لیبرال دمکراسی هم می‌گوید انتخابات و رای مردم؛ فرق این دو در آن است که انتخابات لیبرالیسم وقتی اکثریت رای داد، این سوال که رای شان صحیح بوده یا نه بی‌معناست، اما در نظام جمهوری اسلامی وقتی مردم رای می‌دهند رای‌شان ارزشمند است. پس از رای دادن مسئولیت مردم تمام نمی‌شود هر لحظه باید رصد کنند. چون فاصله بین شخص یا جریان با حقیقت نزدیک یا دور است.

وی با تاکید بر اینکه در نظام جمهوری اسلامی، مجلس خبرگان رهبری بین جمهوریت و اسلامیت تجمیع ایجاد کرده گفت: خبرگان دو وظیفه دارند اول انتخاب رهبر و دوم رصد دائمی فرد انتخاب شده. مجلس خبرگان مجلس در لحظه است که تصیماتی سرنوشت ساز می‌گیرد. یکی از امتیازات نظام ما مبتنی بودن بر آرای مردمی است و دشمن سعی می‌کند این ارزش مثبت ما را به ارزش منفی تبدیل کند. مراقب فریب دشمن باشیم و بدانیم برخی دوستان ناآگاه ما گاهی اظهارنظر می‌کنند و آب در آسیاب دشمن می‌ریزند. آنها باید اجازه دهند در مسایل تخصصی صاحبان اندیشه صحبت کنند، نظام جمهوری اسلامی مردمی‌ترین نظام در کره زمین است.

در پایان این مراسم از جبرائیلی نویسنده اثر تقدیر شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین