عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۵۰۰
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
امروز شاهد اجرای بعضی طرح ها در کشور هستیم که اشتباه است و موجب شده عمر انسان به تباهی برود.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در همایش «نماز در راه، شهر» که از سوی وزارت راه و شهر سازی در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) در قم برگزار شد گفت: امروز شاهد اجرای بعضی طرح ها در کشور هستیم که اشتباه است و موجب شده عمر انسان به تباهی برود. این طرح ها بعضا در ارتباط با حج، تدریس، تبلیغ، درس و ... است.

این مفسر قرآن کریم با بیان این که برای دعوت به نماز چه شیوه هایی را باید به کار گرفت؟، گفت: اولین روش، دعوت دل ها به نماز و مطالعه در مورد نماز است.

رئیس ستاد اقامه نماز بیان داشت: امروز طرح های مناسب برای بکار گیری جوانان که بتواند جوان را پای کار نگه دارد، وجود ندارد.

وی اظهارداشت: معتقدم علومی که به جوانان تعلیم داده می شود، باید علم مفید باشد. بعضی از علوم بدرد جوانان نمی خورد و حتی یادگیری آن هم ضرر دارد. 

استاد قرائتی گفت: علم مفید، علمی است که موجب رشد فکری، عقیدتی و دینی انسان شود و در عین حال مختصر باشد.

این مفسر قرآن کریم افزود: در شرایطی که حضور جوانان در مساجد کم و روبه زوال است، باید تبلیغ را از منبر  و جایگاه عمومی، به حالت چهره به چهره آورد.

رئیس ستاد اقامه نماز بیان داشت: از جمله راه های جذب جوانان، بیان محبت و عشق و نعمت خدا است. باید نعمت های خدا را شمرد.

وی اظهارداشت: از دیگر موارد بیان اسرار نماز است. به هر حال نباید از جوانان غافل باشیم. گاهی رفتارها بهتر از سخن گفتن است. یعنی رفتار و عمل مبلغ می تواند جاذبه در جوان به نماز ایجاد کند.

این مفسر قرآن کریم افزود: مبلغ برای اثرگذاری نباید عضو هیچ خط و خطوط و حزب باشد.بلکه باید بی طرف باشد. پیرو ولایت باشد و به فعالیت های خود ادامه دهد.

رئیس ستاد اقامه نماز بیان داشت: مبلغ لازم است عالم باشد تا بتواند به شبهات جوانان پاسخ دقیق، متقن و قابل فهم دهد. برای جوان دلیل اقامه نماز را بیان کنیم. نماز باز دارنده است، باعث می شود انسان به خدا تقرب پیدا کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین