عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۴۸۶
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
مدیر پروژه ساخت ضریح جدید حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) از روند ساخت و پیشرفت ۶۰ درصدی این ضریح خبر داد.

عقیق:ساخت ضریح جدید حضرت عبدالعظیم (ع) در آستان مقدس آن حضرت و با نظارت مستقیم استاد محمود فرشچیان همچنان در حال انجام است، این پروژه که در کارگاهی واقع در ضلع شرقی آستان عبدالعظیم حسنی (ع) در حال انجام است، دارای یک سالن مخصوص نگهداری بدنه اصلی ضریح و نیز یک کارگاه ساخت قطعات ضریح مطهر است. این کار با استفاده از جوانان مستعد و زیر نظر اساتید فن و با دقت بالایی صورت می‌گیرد.

عباس بهزادی مدیر پروژه ساخت ضریح جدید حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در گفت‌وگویی گفت: تا به امروز چیزی حدود 60 درصد از کار ساخت ضریح جدید حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) انجام شده و حدوداً 40 درصد از روند کار باقی مانده است.

وی درباره زمان اتمام کار ساخت ضریح نیز اظهار کرد: این امکان وجود داشت که این پروژه با سرعت بیشتری به پایان برسد، اما عجله نکردیم و سعی کردیم با حوصله بیشتری کار فاخر و ارزشی ارائه کنیم. با این وجود حدود 2 سال دیگر کار ساخت این ضریح طول خواهد کشید.

مدیر پروژه ساخت ضریح جدید حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) درباره اساتید مشغول به کار در ساخت این ضریح گفت: یکی از ویژگی‌های ساخت این ضریح جدید، شیوه نوین و منحصر به فردی است که علیرضا اسدی استاد قلم‌زن این طرح به همراه فرزندانشان از آن استفاده می‌کند. قرار نیست اساتید دیگری برای انجام این کار اضافه شوند و همچنان با حضور استاد اسدی و جوانان با استعداد او کار ساخت ضریح جدید را ادامه خواهیم داد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین