عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۴۳۸
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
آیت‌الله مکارم شیرازی:
آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید با اشاره به نقشه‌های دشمنان برای بهره برداری از مشکلات موجود در خوزستان، خواستار ایجاد یک کانون و قرارگاه فرهنگی قوی و معتبر برای رسیدگی به مناطق مختلف در این استان شد.

عقیق:آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، با اشاره به انتخاب مناسب ایشان به امامت جمعه و تشکر از فعالیت‌های فراوان ایشان به حساسیت و اهمیت فوق العاده این استان به لحاظ فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و مسائل مرزی و اعتقادی، بر لزوم برنامه ریزی مناسب و استفاده از تمام ظرفیت‌ها، برای حل مشکلات موجود، تاکید کردند.

وی با اشاره به نقشه‌های دشمنان برای بهره برداری از مشکلات موجود در منطقه، خاطرنشان کردند: خوزستان از زمان جنگ مشکلات متعدد و عقب ماندگی‌های زیادی دارد، سیل اخیر نیز حجم مشکلات را افزایش داده است.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه باید تمام امکانات برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی خوزستان بسیج شود، گفت: تحقق این مهم سبب می‌شود هم زیرساخت‌های موجود تامین و هم فاصله‌ها و تبعیض‌ها کم شود.

وی اضافه کرد: با توجه به مشکلات فرهنگی ناشی از فعالیت معاندان، مغرضان و فرقه‌های انحرافی، یقینا شبهاتی که القا می‌کنند آثار مخربی دارد و در مقابل باید در کنار کار اقتصادی، کار فرهنگی را جدی گرفت.

آیت الله مکارم شیرازی جلوگیری از آسیب‌های فرهنگی را یک رسالت مهم متوجه متولیان اجرایی، تبلیغی و فرهنگی خوزستان دانست و افزود: اگر مردم از نظر اعتقادی متزلزل باشند، کار مشکل می‌شود.

وی خطاب به نماینده ولی فقیه در خوزستان خواستار ایجاد یک کانون و قرارگاه فرهنگی قوی و معتبر برای رسیدگی به مناطق مختلف شد و تاکید کرد: از مسؤولان ارشد استان ازجمله استاندار، سپاه و دیگر ارگان‌ها دعوت کنید و در جلسه ای مشکلات را بررسی و آسیب شناسی کنید و برای آنها راه حل مناسب ارائه دهید.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: موسسه ما به نام «مؤسسه دار الاعلام» ظرفیت مهمی برای مقابله با شبهات فرهنگی معاندان دارد و ما حاضریم با تمام قوا آن را در اختیار بگذاریم. در این مرکز اساتید مبرز، طلاب درس خوانده و پژوهشگران و دانش پژوهان نخبه ای حضور دارند که هم شبهات را می‌دانند و هم به پاسخ‌ها اشراف کامل دارند؛ این مرکز با این پشتوانه و ظرفیت عظیم در اختیار شماست.

وی بیان کرد: لازم است فعالیت‌های دارالاعلام در استان خوزستان گسترش پیدا کند تا از این طریق بتوان نیروهای آموزش دیده بیشتری را برای پاسخگویی به شبهات و تبلیغ معارف اهل بیت به مناطق مختلف اعزام کرد.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: اگر بتوانیم برای این کار یک مرکز بزرگ و خوب احداث کنیم و به مسائل آموزشی، درسی و تبلیغی و فرهنگی توجه لازم را داشته باشیم، بسیار مؤثر خواهد بود، ما نیز حاضریم هزینه‌های مربوط به اساتید، مبلغان و دانش پژوهان را از قم تامین کنیم.

وی یادآورشد: در سالیان قبل مناطق حاشیه ای شهر مشهد از جنبه‌های مختلف دچار مشکلات بغرنجی بود که بحمدلله ما تصمیم گرفتیم در این مناطق مجموعه ای را متشکل از حوزه علمیه، مسجد و مراکز دیگر فرهنگی ایجاد کنیم که اکنون در اختیار آستان قدس رضوی قرار گرفته و خوشبختانه شرایط به کلی دگرگون شده است؛ همین تجربه و اقدام را در استان خوزستان نیز می‌توان تکرار کرد و به نتایج آن امیدوار بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین