عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۳۸۴
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰
آیت‌الله مدرسی:
آیت الله مدرسی گفت: بنده می بینم که به زودی شیعیان قبور ائمه (ع) بقیع را احیا خواهند کرد و دسته های عزاداری و هیئات مذهبی همچون راهپیمایی عظیم اربعین در کربلا راهی مدینه خواهند شد.

عقیق:آیت الله سید محمد تقی مدرسی، از مراجع تقلید کربلای معلی سه شنبه ۲۱ خردادماه در مراسم عزاداری سالروز تخریب قبور ائمه (ع) بقیع که در دفتر تهران وی برگزار شد، گفت: اقدام یک عده اوباش در تخریب قبور ائمه بقیع (ع) باعث جریحه دار شدن قلوب مومنین سراسر جهان شد و هر ساله نیز در ایام حج عمره و تمتع مومنین با مشاهده قبرستان بقیع این فاجعه بر قلوب آنها اندوه بار است.

وی ادامه داد: در حقیقت این فاجعه یک مسئله بزرگی است که با اینکه در این سال ها و دهه های اخیر ما با یک سری مسائل جدی و چالش های واقعی روبرو بودیم اما هرگز این فاجعه فراموش نشد.

این استاد حوزوی افزود: اگر فرض کنید کسی به در منزل ما آمد و اهانتی کرد و یا به منزل ما تجاوزی کرد، آیا آن را قبول می کنید و در مقابل او سکوت می کنید؟ یا اینکه اگر به قبر پدر شما کسی اهانت کرد، آیا از او می گذرید؟ حالا چه برسد به اهانت و تخریب قبور ائمه اطهار (ع) که امامان ما هستند!

آیت الله مدرسی با اشاره به هدف وهابیت از تخریب قبور ائمه (ع) بقیع گفت: هدف اصلی این اوباش اهانت به اهل بیت (ع) و جامعه اسلامی و مومنین بود تا با این کارشان آنها را تحقیر کنند و با این کار ضربه ای روانی به آنها بزنند که با این هدف اقدام به اهانت و تخریب قبور بقیع نمودند.

جنگ بین دو کشور اسلامی ایران و ترکیه گام نخست اختلاف افکنی و پیدایش وهابیت

این اندیشمند جهان تشیع با اشاره به اختلاف افکنی دشمن بین مسلمانان اظهار کرد: از دیر زمان دشمنان اسلام و منافقین سعی کردند بین مسلمانان اختلاف بیندازند و از این آب گل آلود اختلاف افکنی بتوانند چیزی نصیبشان شود! حتی در زمان حیات پیامبر (ص) نیز این جریان اختلاف افکن کم و بیش وجود داشت. اما در قرنهای اخیر تلاش کردند که بین دو کشور اسلامی ایران و ترکیه که هر دو در حد امپراتوری بود، جنگ راه بیندازند تا از این طریق مسلمانان تضعیف شوند!

وی ادامه داد: در جنگ جهانی دوم عثمانی ها به هر دلیلی که بود از بین رفتند ولی باز دشمن دنبال ادامه این اختلاف افکنی و تشدید این اختلاف بود. دقیقاً در همان برهه سقوط عثمانی ها فردی به نام «محمد بن عبدالوهاب» یک دفعه پیدا شد.

تخریب حرم امام حسین (ع) و سپس قبور بقیع اولین اقدامات وهابی ها

این مجتهد ساکن کربلا به جنایات وهابیت در کربلا اشاره و بیان کرد: با تشکیل جریان وهابیت آنها به کربلا حمله نمودند و به مرقد مطهر آقا اباعبدالله الحسین (ع) جسارت و آن را تخریب کردند به حدی که در کنار ضریح مطهر قهوه درست کردند و حتی مقداری از ضریح هم سوخت. سپس هدایا و نذورات حرم مطهر را نیز به غارت بردند که ۴۰ بار شتر از این اموال و هدایای حرم مطهر را از کربلا خارج کردند و تعداد ۲۰ هزار نفر از زن و بچه را از کربلا بردند که تا به حال کسی خبری از آنها ندارد.

وی ادامه داد: بعد از این حرکت زشت و بدون توجیه از آن طرف به قبرستان بقیع و قبور ائمه اطهار (ع) مدفون در بقیع جسارت کردند و آنجا را هم تخریب نمودند.

اخراج شیعیان اهل مدینه و آوردن عده ای از ترکمنستان جهت جایگزینی آنها توسط سلطان سلیم

آیت الله مدرسی به ماجرای اخراج شیعیان مدینه اشاره و بیان کرد: از دیگر جنایات و اهانت ها به شیعیان حمله سلطان سلیم به شهر مدینه و اخراج شیعیان بود. تمام اهل مدینه شیعه بودند، که یک عده شیعه دوازده امامی و یک عده هم شیعه زیدی بودند. سلطان سلیم تمام شیعیان مدینه را تار و مار کرد و همه را از شهر اخراج نمود و فقط یک عده از شیعیان که نخاوله بودند و در نخلستان ها زندگی می کردند، در مدینه ماندند ولی بقیه شیعیان را کامل از شهر بیرون کرد.

وی افزود: سپس از ترکمنستان یک عده را آوردند و جایگزین شیعیان مدینه نمودند که اگر اکنون به چهره برخی از اهل مدینه دقت کنید می بینید اصل و ریشه آنها از ترکمنستان است.

طالبان و داعش زاییده جریان وهابیت

آیت الله مدرسی طالبان و داعش را زاییده تفکر وهابیت دانست و گفت: تفکر وهابیت ادامه یافت تا اینکه طالبان در افغانستان و داعش در عراق و سوریه ظهور کرد و اینها از همان تفکر وهابی به وجود آمدند. و این فتنه همچنان ادامه دارد و هر وقت مومنین سعی کردند مراقد مطهر ائمه (ع) را ترمیم کنند این دشمنان اهل بیت (ع) با کمک دشمنان خارجی باز اختلاف افکنی و تخریبی دیگر را آغاز نمودند.

اهانت به قبور ائمه (ع) در اصل اهانت به شیعیان

این مرجع تقلید اهانت به قبور ائمه (ع) را اهانت به شیعه دانست و بیان کرد: ائمه (ع) ما همه پیش خدا هستند و آنها بزرگتر از این حرفها و جسارت ها هستند، اما این تخریب ها و جسارت ها به مقابر ائمه (ع) در اصل اهانت به ما مسلمانان خصوصاً شیعیان است، با این کار آنها می خواهند بگویند شیعه هیچ ارزشی ندارد.

وی ادامه داد: اینها به فکر تضعیف کردن شیعه هستند به نحوی که اگر امروز از ده تا بچه شیعه بپرسید که قبر امام حسن مجتبی (ع) کجاست؟ او نمی داند! اما اگر بگویید قبر امام رضا (ع) کجاست؟ سریع می گوید: مشهد! پس دشمن قصد دارد از این طریق اسم و نام اهل بیت (ع) را محو کند، از این رو اقدام به اهانت به قبور ائمه (ع) و تخریب آن می زند. و این اهانت در اصل اهانت به شیعه است که اگر ما در این باره یک کار جدی نکنیم اینها بیشتر جسارت می کنند.

دفاع از مقابر اولین وظیفه ما

آیت الله مدرسی وظیفه ما در مقابل مقدسات را دفاع دانست و گفت: حالا وظیفه ما چیست؟ قرآن می فرماید: «وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِیَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیرًا»، (آیه ۴۰ سوره حج: و اگر خداوند بعضی از مردم را بوسیله بعضی دیگر دفع نکند، دیرها و صومعه‌ها، و معابد یهود و نصارا، و مساجدی که نام خدا در آن بسیار برده می‌شود، ویران می‌گردد!). پس از این آیه استفاده می کنیم که مردم باید از مقدسات خود دفاع کنند.

وی ادامه داد: شما که می روید مسجد نماز می خوانید اگر دیدید یک عده اوباش آمدند که به این مسجد تجاوز کنند و آن را خراب کنند، طبق این آیه قرآن شما وظیفه دارید که از این مسجد دفاع کنید که اگر دفاع نکنید این مسجد از بین می رود.

دفع توطئه تخریب مقابر اهل بیت (ع) در عراق با دفاع مردم عراق و همکاری عظیم ایران

آیت الله مدرسی با اشاره به دفاع مردم عراق با همکاری ایران در دفع تخریب مراقد اهل بیت (ع) در این کشور توسط داعش، گفت: اگر در عراق مردم عراق با همکاری عظیم جمهوری اسلامی ایران از مراقد اهل بیت (ع) در عراق دفاع نمی کردند، داعش دیگر مراقد اهل بیت (ع) را مثل سامرا از بین می برد. اصلاً آنها قصد داشتند تمام مراقد در عراق را با خاک یکسان کنند. اما مردم عراق به پا خواستند و دفاع کردند و خدا هم آنها را یاری کرد و پیروز شدند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی ابتدا مردم باید برای دفاع از مراقد حرکت کنند و گام نخست را بردارند و بعد خداوند به آنها وعده داده که آنها را یاری می کنند و این وعده صریح قرآن است که می فرماید: «وَلَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ».

لزوم دفاع از مقدسات به وسیله شیوه های نوین و تقویت قوه دفاعی و اقتصادی

این اندیشمند شیعی تصریح کرد: پس نکته اول موضوع دفاع است که نکته مهمی است اما بعد از آن نکته بعد این است که چگونه دفاع کنیم؟ دفاع کردن راه های مختلفی دارد که باید بر اساس موقعیت زمانی از همان راه استفاده کرد از جمله از راه های تبلیغات، فرهنگ سازی، از راه جنگ و حتی از راه اقتصاد دفاع نمود. و هر روز به یک شیوه نوین باید این دفاع را انجام داد و از مقدسات خود دفاع کرد.

وی ادامه داد: اما نکته مهمترین در دفاع این است که اگر ما خدایی نکرده از مقدسات و مقابر اهل بیت (ع) دفاع نکردیم، ما نیز در ظلم به اهل بیت (ع) با ظالمان سهیم هستیم! مسئله بعد این است که خود را تقویت کنیم و از نظر نیروی انسانی و سلاح جنگی و حتی وضعیت اقتصادی به روز و قوی باشیم که دشمن طمع حمله و جسارت به ما را نداشته باشد.

این استاد حوزوی افزود: ما نسبت به ائمه اطهار (ع) پنج وظیفه داریم؛ اول مودت، دوست داشتن آنها، دوم شنیدن سخنان آنها و عمل به آن، سوم مطالعه سیره و زندگی آنها، چهارم زیارت قبور آنها و پنجم احیاء شعائر آنها و شریک شادی و غم آنها باشیم.

آیت الله مدرسی در پایان گفت: این مناسبت هشتم شوال و تخریب قبور ائمه (ع) مدفون در بقیع یک انگیزه در ما ایجاد کرد که برای دفاع از مقدسات و مقابر جدی تر باشیم. همانگونه که آن حاکم ملعون در ایران و آن حاکم ملعون در عراق نابود شد، این خبیث های وهابی نیز نابود خواهند شد. بنده می بینم که به زودی شیعیان قبور ائمه (ع) بقیع را احیا خواهند کرد و دسته های عزاداری و هیئات مذهبی همچون راهپیمایی عظیم اربعین در کربلا راهی مدینه منوره و قبرستان بقیع خواهند شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین