عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۳۷۸
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲
مسئول سازمان بسیج طلّاب و روحانیون تهران گفت: آیا حاضران در این مراسم واقعاً هموطنان ما و جزئی از کشور عزیزمان هستند؟ حضور در این مراسم چه منافعی برای برخی آقایان دارد؟ آیا این افراد دلبستگی به کشورهای دیگر ندارند؟

عقیق:حاشیه‌های سفارت انگلیس در ایران گویا تمام شدنی نیست. اخباری مبنی بر برگزاری مراسم جشن تولد ملکه الیزابت امشب 23 خردادماه با حضور جمعی از افراد منتشر شده است.

به باور بسیاری از کارشناسان،‌مراسم جشن تولد ملکه در سفارت انگلیس در تهران جنبه متفاوتی دارد! و این تفاوت مربوط به شیوه تأمین هزینه برگزاری مراسم در تهران است. زیرا انگلیس به تبعیت از تحریم‌های آمریکا، تمام شرکت‌های دولتی خود را از ایران بیرون برده و به شرکت‌های خصوصی نیز پیغام داده که اگر نروند، از آنها در برابر مجازات‌های آمریکا، حمایت نخواهد کرد، لذا عملاً شرکتی برای انگلیس در تهران باقی نمانده تا اسپانسر این روز نحس شود. شیاطین انگلیسی، برای این مشکل، به ابتکار جدیدی دست زده‌اند.

امسال سفارت انگلستان در تهران بنا دارد تا هزینه برگزاری مراسم را از اسپانسرهای ایرانی تأمین کند! سفیر انگلستان، رابرت (راب) مک‌ایر، نه تنها به بدعهدی‌های پسابرجامی خود اشاره نکرده و به روی خود نیاورده که شرکت‌های انگلیسی را از ایران بیرون برده، بلکه با ادبیاتی تحقیرآمیز و استعماری، بیان داشته نمی‌تواند پول مالیات دهندگان انگلیسی را در ایران هزینه کند و خود ایرانی ها باید هزینه این مراسم را بپردازند.

برای تأمین این هدف استعماری و تحقیرکننده، سفارت، ایمیلی را برای دعوت شوندگان ارسال کرده و از آنها خواسته مبالغی بین 1000 تا 2500 پوند بپردازند و در عوض این امکان را خواهند داشت که استندی از تبلیغات محصولات خود را در محلی که به آنها گفته خواهد شد، نمایش دهند و با مهمانان دیگر گفتگو کنند و سفیر از آنها به دلیل خوش خدمتی‌شان، تشکر خواهد کرد.

این ایمیل توهین آمیز برای فعالین اقتصادی و برندهای ایرانی ارسال شده است و با ارائه راه ارتباطی از آنان خواسته شده است که حضور یا عدم حضور خود را نیز اعلام کنند. نمونه‌ای از این ایمیل‌ها در ادامه آورده شده است.

«مجتبی زارعی» مسئول سازمان بسیج طلّاب و روحانیون تهران در گفتگویی با اشاره به این موضوع گفت: این ملکه متعلق به کشوری است که در طول تاریخ چیزی جز خسارت و زیان از روابط با کشور بریتانیا و انگلیس ندیده‌ایم.

وی افزود: هزینه این مراسم بناست از سوی برخی هموطنان و ثروتمندان کشورمان پرداخت شود که این بسیار جای تأسف دارد، ما امروز در شرایط تحریم ظالمانه مستکبران قرار داریم که خودِ انگلیس هم جزو همین تحریم کنندگان است. این جای تعجب و سؤال از مسئولان سیاسی کشور دارد که در وهلۀ نخست، اصلاً مجوز برگزاری چنین مراسمی آن هم برای این فرد خبیث در جمهوری اسلامی را چه کسی صادر کرده است؟ اصلاً چطور حاضر به پذیرش این موضوع شده‌اند؟ مبنای برگزاری این مراسم برای شخصی که چیزی جز ظلم و ستم بر ملت ما نداشته، چیست؟ این اقدام مسئولان واقعاً چه توجیهی دارد؟

مسئول سازمان بسیج طلّاب و روحانیون تهران خاطرنشان کرد:حضور در این مراسم چه منافعی برای برخی آقایان دارد؟ آیا این افراد دلبستگی به کشورهای دیگر ندارند؟ آیا غیرت ایرانی این اجازه را به ما می‌دهد که حاضر شویم در چنین مراسمی شرکت کنیم؟ اینها فقط گوشه‌ای از سؤالات مردم و طلّاب و روحانیون کشور از مسئولان و شرکت کنندگان در این مراسم است که باید مسئولان به آنها پاسخ دهند.

این حیله‌گری‌ها در اراده و غیرت ملّت ایران تأثیری نخواهد داشت

زارعی گفت:چرا باید چنین مراسمی برای چنین شخص منفوری برگزار شود! حالا متولی برگزاری آن هر کسی یا هر نهادی باشد.

وی تصریح کرد: شرکت کنندگان و مهمانان حاضر در این مراسم بدانند که غیرت اسلامی و ایرانی ما اجازه نخواهد داد این حیله‌گری‌ها در اراده مردان و جوانان عزیز و غیورمان نسبت به کشورهای ظالم ذره‌ای اثر داشته باشد، ما در مقابل آنها کوتاه نخواهیم آمد و بی‌تردید نصرت الهی از آنِ ملت غیور و شریف و مؤمن ایران اسلامی است.

* نمونه دعوتنامه و ایمیل سفارت انگلیس برای فعالین اقتصادی و برندهای ایرانی که توسط یکی از دریافت کنندگان ایمیل در اختیار ما قرار گرفته است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین