عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۳۵۶
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱
فرمانده قرارگاه اربعین خوزستان از کمک‌رسانی ۱۷۶ موکب اربعین حسینی به مردم سیل‌زده خوزستان طی دو ماه خبرداد و گفت: در این مدت روزانه غذای مورد نیاز مردم سیل‌زده توسط این موکب‌ها تأمین شد.

عقیق:حجت‌الاسلام سید محمود موسوی، فرمانده قرارگاه اربعین خوزستان در گفت‌وگویی با اشاره به خدمت‌رسانی‌های موکب‌های اربعین در سیل اخیر به مردم این استان اظهار داشت: از ابتدای سیل، از استان خوزستان ۵ موکب به شهرستان پلدختر استان لرستان اعزام شد که روزانه به طبخ ۵ هزار پرس غذا مشغول بودند.

وی با اشاره به اینکه با وقوع سیل در استان خوزستان تمام امکانات در راستای کمک‌رسانی به مردم این منطقه متمرکز شد، تصریح کرد: از پنجم فروردین ماه، ۹۶ موکب از استان‌های دیگر و ۸۰ موکب نیز از ظرفیت استان با تمام امکانات لازم در منطقه مستقر شدند و هر موکب مسئول امدادرسانی به یکی از روستاهای استان شد که ماموریت اصلی نیز طبخ غذا برای مردم بود.

موسوی اضافه کرد: از پنجم فروردین ماه تا دوازدهم اردیبهشت‌ماه موکب‌ها به امدادرسانی و طبخ غذا پرداختند که تلاش آنها جلوه همدلی و وحدت میان مردم بود.

فرمانده قرارگاه اربعین خوزستان با بیان اینکه موکب‌ها در سه وعده به طبخ و توزیع غذا می‌پرداختند، تصریح کرد: موکب‌های مستقر دو وعده غذای گرم و یک وعده غذای سرد به مردم سیل‌زده ارائه می‌کردند و این خدمت‌رسانی بدون هیچ محدودیتی میان ۹۲ اردوگاه سیل‌زدگان و نیروهای امدادی صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد: بعد از ۱۲ اردیبهشت‌ماه جمع‌بندی بر این شد که طبخ غذا دیگر ضرورتی ندارد و از این پس موکب‌ها در راستای ارائه بسته‌های خشک غذایی فعال شدند و موکب‌ها جمع‌آوری شدند.

موسوی با بیان اینکه این بسته‌های غذایی از سوی اعضای موکب‌ها و هلال احمر توزیع می‌شود، افزود: تاکنون ۴۰ هزار بسته غذای خشک، ۷۱ تن مرغ و ۱۰۰ تن برنج توزیع شده است و ۱۰۰ کامیون کالای خانگی مانند پتو، کلمن آب، پیک نیک و ... توزیع شده است که این امدادرسانی‌ها همچنان ادامه دارد.

فرمانده قرارگاه اربعین خوزستان افزود: در ایام سیل اخیر به همت موکب‌های اربعین، هزینه ۱۲ مراسم عروسی تامین شد و این زوج‌های جوان با برگزاری مراسم خود به خانه بخت رفتند.

وی با بیان اینکه حرکت موکب‌ها موجب همدلی و اتحاد اقوام مختلف کشور شد، تصریح کرد: تمامی خدمات ارائه شده این موکب‌ها مردمی بوده است و هیچ کمک دولتی در این زمینه اخذ نشد؛ بلکه این افراد تلاش کردند تا مانند اربعین که بدون هیچ مضایقه‌ای به خدمت رسانی به زوار می‌پردازند، کمک‌رسانی به مردم داشته باشند.

موسوی ادامه داد: طی دو ماه خدمت‌رسانی موکب‌ها، مردم و مسئولین هیچ دغدغه‌ای برای غذای سیل‌زده‌ها نداشتند و توانستند تمرکز خود را روی ایجاد سیل‌بندها و کمک‌رسانی‌های عمرانی قرار دهند.

فرمانده قرارگاه اربعین خوزستان با بیان اینکه فعالیت موکب‌ها مردمی و جهادی بود، گفت: به این دلیل که این موکب‌ها مذهبی‌بودند و با امام‌حسین (ع) ارتباط داشتند موجب برکت این کمک‌رسانی شد و مردم نیز به دلیل فعالیت‌های خیر به این ظرفیت کمک کردند؛ لذا این عوامل موجب برطرف شدن دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم شد.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ آشپزخانه مستقر و سیار توسط این موکب‌ها در خوزستان بنا شد، تصریح کرد: این موکب‌ها روزانه در وعده ناهار بیش از ۱۷۰ هزار پرس غذا طبخ کردند و در روز ۲۴ فروردین ماه بیشترین آمار پخت غذا با طبخ ۱۹۰ هزار پرس غذا به ثبت رسید.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: موکب‌های اربعین عمدتاً هیأت‌های مذهبی کشور هستند که در ایام اربعین حسینی برای خدمت‌رسانی به زائران امام حسین (ع) فعالیت می‌کنند و در زمان وقع سیل نیز به خدمت‌رسانی به مردم مشغول شدند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین