عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

مراسم وداع با پیکر شهید محمد جنتی معروف به حاج حیدر فرمانده ایرانی تیپ زینبیون عصر امروز در حسینیه معراج الشهدای تهران واقع در خیابان بهشت برگزار شد.

عقیق: مراسم وداع با پیکر شهید محمد جنتی معروف به حاج حیدر فرمانده ایرانی تیپ زینبیون عصر امروز چهارشنبه ۲۲ خرداد در حسینیه معراج الشهدای تهران واقع در خیابان بهشت برگزار شد.

علاوه بر خانواده این شهید بزرگوار، جمعی از همرزمان شهید جنتی از کشورهای ایران افغانستان و پاکستان امروز با پیکر حاج حیدر وداع کردند.

قرائت زیارت عاشورا و مرثیه‌خوانی به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه اطهار(ع) در قبرستان بقیع، از جمله برنامه‌های قبل از شروع مراسم رسمی وداع با حاج حیدر در معراج‌الشهدا بود.

پیکر حاج حیدر در ساعت ۱۶:۴۰ در تابوت منقش به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و همراه با نوای ذاکر اهل بیت(ع) وارد حسینیه معراج‌الشهدا شد و خانواده شهید، نخستین کسانی بودند که با حضور بر سر تابوت حاج حیدر، با پیکر وی وداع کردند.

روز گذشته هر سه فرزند حاج حیدر در یک ویدئو کوتاه، از مردم دعوت کرده بودند تا در مراسم وداع و تشییع پیکر شهیدشان حضور پیدا کنند.

حضور پرشور و شعور تعدادی از رزمندگان لشکر زینبیون و دست‌نوشته‌های «سلام فرمانده» آنها، از نکات جالب توجه مراسم امروز بود.

همچنین حاضران در این مراسم، تصاویری از سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و حاج حیدر را در دست داشتند که بر روی انها به نقل از حاج قاسم نوشته شده بود: «حیدر یکی از بهترین نیروهایم بود».

پیکر شهید محمد جنتی که در ۱۶ فروردین ماه سال ۹۶ در شمال منطقه حماه سوریه توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسیده بود، دو روز پیش (۲۰ خرداد) کشف و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

قرار است پیکر شهید جنتی ساعت ۹ صبح فردا پنجشنبه ۲۳ خرداد از میدان سرآسیاب به سمت قطعه ۲۶ گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تشییع می‌شود.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین