عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۳۵۱
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸
حجت الاسلام رفیعی عنوان کرد:
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی هدف جریان انحرافی وهابیت را زیر سوال بردن اسلام ناب و مبارز اعلام کرد.

عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه و از کارشناسان برجسته صداوسیما در گفت‌و‌گویی با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) گفت: در طول تاریخ غالباً جریان‌های توحیدی مورد هجمه جریان‌های الحادی و انحرافی قرار می‌گرفت، به عنوان مثال، در ماجرای حضرت موسی (ع) ساحره‌ای پیدا شد که به اسم دین و توحید مردم را گوساله‌پرست کرد.

این استاد حوزه علمیه افزود: در زمان حضرت علی (ع) خوارج به اسم دین روی کار آمدند، همینطور که جلو بیاییم در زمان مرحوم کلینی نیز گروهی به اسم «قرامطه» به عنوان یک جریان انحرافی روی کار آمد که این عالم بزرگ درباره آن گروه کتابی نوشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: یکی از جریانات انحرافی که ریشه در گذشته دارد جریان وهابیت است، وهابیت در چهار پایه "تکفیر، تحریم، تخریب و خشونت" استوار است، آنها همه را غیر از خود کافر می‌دانند، دستور تخریب قبور ائمه بقیع (ع) را دادند، توسل و زیارت و نذر تحریم کردند و ...، یکی از اقدامات وقیحانه وهابیت جنایت آنها در هشتم شوّال در حدود 90 سال پیش است.

نو وهابیان، جریان کهن وهابیت را تأیید نمی‌کنند

وی اضافه کرد: اهل سنت کتاب‌های فراوانی درباره جواز شفاعت، زیارت و حتی ساختن قبور دارند، اخیراً وهابیت به دو جریان تبدیل شدند که آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در این باره کتابی با عنوان "وهابیت بر سر دوراهی" نوشته است. نو وهابیان که «حسن بن فرحان مالکی» و امثال او سردمداران آن هستند که جریان کهن وهابیت را تأیید نمی‌کنند.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: سه جبهه پشت سر جریان وهابیت است: اول جبهه اعتقادی که عمر بن عبد الوهاب است، دوم جبهه مالی که آل سعود است و سوم جبهه سیاسی که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها هستند. هدف اصلی آن‌ها زیر سوال بردن اسلام ناب و مبارز است که به لطف خدا در این زمینه کمتر توفیق داشتند، حتی اهل سنت هم با این افراد همراه نیستند و به همین دلیل تا به امروز هم نتوانستند اقدامی علیه حرم مطهر پیامبر اکرم (ص) بکنند.

وهابیت یک بدعت و انحراف است

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی تصریح کرد: باید جوانان شیعه و سنی بیدار باشند و بدانند که حرف‌های چنین جریاناتی دینی و اسلامی نیست، وهابیت یک بدعت و انحراف است و ما از جهت تئوری و نظری هیچ مشکلی در رد وهابیت نداریم. بنده در سال گذشته توفیق حضور در مدینه و در کنار قبرستان بقیع را داشتم، حدود 80 درصد افراد اطراف قبرستان بقیع (ع) اهل سنت هستند، از مالزی، پاکستان و ... حضور پیدا می‌کنند و تکریم می‌کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین