عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۰۴۴
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
یک کارشناس حوزه امام‌شناسی با اشاره به دست پنهان یهود در شهادت امام علی(ع) گفت: پس از فتح خیبر، دشمن‌ترین دشمن اسلام، یعنی یهود، سیاست خود را تغییر داد و از جنگ رو در رو به پروژه نفوذ، اتکا بر منافقین و جنگ نیابتی روی آورد.

عقیق:حجت‌الاسلام مجید جعفرپور، استاد حوزه و کارشناس ارشد مسائل حوزه امامت از بنیاد فرهنگی امامت در گفت‌وگو با خبرنگار قرآن و فعالیت‌‌های دینی خبرگزاری فارس با بیان اینکه براساس آیات ۵۵ و ۵۶ سوره مائده و آیه ۵۹ سوره نساء، ائمه دارای ولایت هستند، خاطرنشان کرد: بنا بر نص آیه‌های مورد اشاره مردم باید از ائمه اطاعت کنند. خداوند در آیه ۲ سوره عنکبوت می‌فرماید: مردم خیال می‌کنند همین که ایمان بیاورند، کافی است و مورد آزمایش قرار نمی‌گیرند.

سؤال امام علی (ع) از پیامبر (ص) درباره فتنه‌ها

وی با اشاره به فتنه‌هایی که در نبود حاکمیت ولایت و امامت در جامعه پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) گریبانگیر جامعه اسلامی شد، افزود: در نهج‌البلاغه نقل شده است که شخصى از امیرالمؤمنین(ع) سؤال کرد: منظور از فتنه‌اى که در این آیه آمده چیست؟ حضرت در پاسخ فرمود: اتفاقاً من نیز از پیغمبر اکرم (ص) درباره فتنه‌اى که این آیه مى‌فرماید: مؤمنان در آن واقع خواهند شد، سؤال کردم.

بشارتی که پیامبر (ص) در جنگ احد به امیرالمؤمنین (ع) داد

حجت‌الاسلام جعفرپور خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) در پاسخ به امام علی (ع) به اجمال فرمودند: بعد از من فتنه‌هایى در این امت واقع خواهد شد. مولا علی (ع) می‌فرماید: من گفتم: یا رسول الله! آیا به خاطر دارید در جنگ احد، بعد از شهادت بسیارى از مؤمنان، من به این دلیل که فوز شهادت نصیبم نشده بود، ناراحت بودم و به محضر شما از این امر گلایه کردم؟ شما نیز فرمودید: «أبْشِرْ فَاِنَّ الشَّهادَةَ مِنْ وَرائِکَ» و به من بشارت دادید که من نیز به شهادت خواهم رسید. پیامبر (ص) فرمودند: بله، به خاطر دارم؛ اما تو چگونه با شهادت روبرو خواهى شد و چگونه بر آن صبر خواهى کرد؟ حضرت على (ع) مى‌فرماید: در جواب پیامبر (ص) عرض کردم: یا رسول الله! در برابر شهادت باید خدا را شکر کرد، جاى صبر و شکیبایى نیست. من مشتاق شهادت هستم و آرزوى نایل شدن به آن را دارم.

چرایی شهادت امام علی (ع) به روایت خاتم پیامبران

این کارشناس امامت ابراز داشت: سپس بار دیگر حضرت امیر (ع) از فتنه‌اى که پس از رسول خدا (ص) گریبانگیر مسلمانان خواهد شد، سؤال مى‌کند. آن حضرت در جواب مى‌فرمایند: بعد از من فتنه‌هایى به وجود خواهد آمد. مردم در دیندارى بر خدا منت مى‌گذارند. با این حال انتظار رحمت او را دارند. آنان فریب دنیا را خواهند خورد و به علت تمایلات نفسانى احکام دین را تغییر خواهند داد و «رشوه» را به عنوان هدیه خواهند گرفت. همچنین «ربا» را به عنوان بیع انجام داده و حرام خدا را حلال خواهند کرد. تمام این کارها به علت علاقه به دنیا انجام خواهد شد. این فتنه‌ها در امت من به وقوع خواهد پیوست و به دنبال آن تو نیز به شهادت خواهى رسید.

وی گفت: پیامبر (ص) مسأله امتحان و فتنه امت را پیش‌بینى کرده بود و امیرالمؤمنین (ع) آمادگى مواجهه با آن را داشت. از همین رو هنگامى که براى آن حضرت خبر آوردند که گروهى در سقیفه براى انتخاب خلیفه و جانشین پیامبر (ص) جمع شده‌اند، ایشان تعجب نکردند. حضرت على (ع) با شنیدن داستان سقیفه، ماجراى گفت‌وگوى خود با رسول خدا (ص) را به خاطر آوردند و آیه فتنه را تلاوت کردند: «أَحَسِبَ النّاسُ أَنْ یُتْرَکُوا أَنْ یَقُولُوا آمَنّا وَ هُمْ لا یُفْتَنُونَ»

نقش پنهان یهود در شهادت مولای متقیان (ع)

حجت‌الاسلام جعفرپور با اشاره به دست پنهان یهود در قتل امام علی(ع) با استناد به روایتی از امام صادق‌ (ع) اظهار داشت: پس از فتح خیبر، دشمن‌ترین دشمن اسلام؛ یعنی یهود(بر اساس آیه ۸۲ سوره مائده) سیاست خود را تغییر داد و از جنگ رو در رو به پروژه نفوذ، اتکا بر منافقین و جنگ نیابتی روی آورد. امری که دیروز با بنی‌امیه یهودی‌الأصل روبرو بودیم و امروز در قالب آل سعود و گروهک‌های تروریستی نمایان است.

وی افزود:‌ در تفسیر آیات پنجم و ششم سوره إسراء، امام صادق (ع) می‌فرمایند: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: ما به بنی اسرائیل در کتاب آسمانی اعلام کردیم که دوبار در زمین فساد خواهید کرد. این دو فساد کشتن علی بن ابی طالب (ع) و کشتن و نیزه باران کردن پیکر امام حسن (ع) است و خداوند می‌فرماید: و سرکشی بزرگی خواهید کرد و آن قتل حسین (ع) است.

وعده الهی درباره انتقام خون اهل بیت (ع) به روایت رئیس مکتب شیعه

این استاد حوزه بیان داشت: طبق این روایت (*) هنگامی که نخستین وعده فرا رسد و آن وعده آمدن یاری دهنده خون حسین (ع) است و حق تعالی خطاب به یهود می‌فرماید: گروهی از بندگان پیکار جوی خود را بر ضد شما بر می‌‌انگیزیم تا شما را سخت در هم کوبند و درون خانه‌ها را جستجو کنند. امام صادق (ع) در ادامه می‌فرماید: خداوند قومی را بر می‌انگیزاند قبل از خروج قائم (عج) که هیچ خونی از اهل بیت (ع) ریخته نشده مگر اینکه تقاص آن را گرفته و جبران کند و وعده قطعی پروردگار، همان قیام امام زمان (عج) است.

*پی‌نوشت:

عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِیَادٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ بْنِ شَمُّونٍ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ الْأَصَمِّ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْقَاسِمِ الْبَطَلِ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) ‏ فِی قَوْلِهِ تَعَالَى- وَ قَضَیْنا إِلى‏ بَنِی إِسْرائِیلَ‏ فِی الْکِتابِ‏«لَتُفْسِدُنَّ فِی الْأَرْضِ‏ مَرَّتَیْن»(إسراء/۴)‏ قَالَ قَتْلُ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ (علیه السلام) وَ طَعْنُ الْحَسَنِ (علیه السلام) « وَ لَتَعْلُنَّ عُلُوًّا کَبِیراً» (إسراء/۴) قَالَ قَتْلُ الْحُسَیْنِ (علیه السلام) «فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما» (إسراء/۵) فَإِذَا جَاءَ نَصْرُ دَمِ‏ الْحُسَیْنِ‏ (علیه السلام) «بَعَثْنا عَلَیْکُمْ عِباداً لَنا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّیار» (إسراء/۵) قَوْمٌ یَبْعَثُهُمُ اللَّهُ قَبْلَ خُرُوجِ الْقَائِمِ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فَلَا یَدَعُونَ وَتْراً لآِلِ مُحَمَّدٍ إِلَّا قَتَلُوهُ‏ «وَ کانَ وَعْداًمَفْعُولًا» (إسراء/۵) خُرُوجُ الْقَائِمِ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) «ثُمَّ رَدَدْنا لَکُمُ الْکَرَّةَ عَلَیْهِمْ‏»(إسراء/۶) خُرُوجُ الْحُسَیْنِ (علیه السلام) فِی سَبْعِینَ مِنْ أَصْحَابِهِ. (الکافی، ج ۸، ص ۲۰۶)


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
0
0
مگر یهود دشمن اسلام است. منظور شما چه نوع یهودی است.
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین