عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۹۰۴
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳
محمدکاظم کاظمی ضمن اشاره به جلسه شعرخوانی سالانه شاعران در محضر رهبر انقلاب گفت:در نگاه بسیاری از مردم جامعه شاعران اغلب مربوط به نسل‌های گذشته هستند همان‌ها که مسن و یا درگذشته‌اند، در حالی که شاعر در جوانی باید دیده شود.

عقیق:محمدکاظم کاظمی در گفت‌وگویی ضمن اشاره به سنت سالانه دیدار شاعران با رهبر انقلاب همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان اظهار داشت: دیدار شاعران با مقام معظم رهبری در در واقع دو ثمر مستقیم در کنار سایر ثمرات دارد؛ اول توجه بالاترین شخص مملکت نسبت به ادبیات به طور خاص شعر را نشان می‌دهد و این مسئله برای رسانه‌ها، مسئولین و متولیان فرهنگی حاوی پیام مهمی است چرا که ایشان هر سال یک شب وقت خود را برای شنیدن شعر شاعران قرار می‌دهند و در صحبت‌های خود بر جایگاه مهم شعر عنوان یک سنت و ثروت ملی تاکید دارند.

وی تصریح کرد: از جهت دیگر نهادهای فرهنگی از این تفاق می‌توانند پیام دریافت کنند. از سوی دیگر شاعران جوانی که به جهت علاقه قلبی دارند در جلسه‌ای با حضور عالی‌ترین مقام کشور حضور می‌یابند که این حضور ابتدا انگیزه معنوی به آنها داده و هم از سوی دیگر یک تشویقی می‌‌شود برای شاعران، چراکه برخی از آنها اولین بار است در این دیدار حضور می‌یابند و پخش و انعکاس این دیدار از سوی رسانه‌ها در مطرح شدن شاعر موثر است، چه بسا قدر و منزلت شاعر در شهر و منطقه خود شناخته نمی‌شود، اما وقتی این جلسه رسانه‌ای شود و افراد معرفی می‌شوند نگاه جامعه به شعر و شاعر تغییر می‌کند.

به گفته این اشعر، در نگاه بسیاری از مردم جامعه شاعران اغلب مربوط به نسل‌های گذشته هستند تصور جامعه از شاعران تنها چهره ‌های پیشکسوت هستند که جدی انگاشته می‌شوند همانها که مسن و یا درگذشته هستند،‌اغلب این افراد جدی گرفته می‌شوند در حالی که شاعر در جوانی باید دیده شود، از این رو همواره به برگزار کنندگان پیشنهاد می‌کردم که از شاعران جوان در این جلسه برای شعر خوانی دعوت شود، چرا که رهبر انقلاب شاعران پیشکسوت را می‌شناسند و اغلب این افراد در تمام جلسات شعر می‌خوانند. حتی خودم در جلساتی که حضور داشتم با توجه به اینکه به درجه پیشکسوتی نرسیده و همچنان شاگرد هستم درخواست می‌کردم فرصت شعرخوانی بنده به شاعران جوان داده شود.

کاظمی در پایان سخنانش بر توجه به شاعران جوان و پویای کشور تاکید کرد و از شعر خوانی چندتن از شاعران افغانستانی در جلسه امشب در محضر رهبر انقلاب خبرداد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین