عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۸۸۸
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:
استاد حوزه علمیه قم گفت: کسی که دروغ می گوید، غیبت می کند و نافرمانی خدا را انجام می دهد، زمانی که دعا می کند توقع دارد که استجابت شود، همیشه اینطور نیست که از طرق سخت و با چندهزار بار گفتن یک ذکر خاص دعا مستجاب شود، بلکه برای استجابت دعا کافی است یک گناه را کنار بگذاریم.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سید حسینی مومنی ظهر امروز در سلسله جلسات ماه مبارک رمضان که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان اینکه دعا از جنود عقل است، عنوان کرد: بزرگان ما همواره مقید به خواندن ادعیه بودند.

وی با اشاره به اهمیت دعا در کلام امیرالمومنین(ع) افزود: هر چقدر عقل و علم انسان بیشتر باشد، خواستنش از خدا بیشتر می شود، کسی از مولا سوال کرد که چرا دعا می کنیم اما مستجاب نمی شود، ایشان پاسخ دادند که این سخن شرک خفی بوده و کسی که این را بیان می کند بدین معناست که قبول نداشته باشد خداوند مجیب است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: اگر ما قبول داریم که خداوند اجابت می کند و تمام زیبایی ها را در خود دارد، اجابت دعا را باید به او واگذار کنیم، اگر خداوند بنده خود را دوست نداشته باشد، اجازه دعا کردن به او نمی دهد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی بیان کرد: اینکه خداوند درب مناجات را به روی ما باز می کند بدین معناست که ما را دوست دارد و همین که اجازه دعا کردن به ما داده می شود بسیار ارزشمند است.

وی تاکید کرد: انسان باید در هنگام دعا کردن نیتی خالص داشته باشد، خواستش را در ذهن مرور کند، در درگاه الهی وسیله ای را داشته باشد و درخواستی که از خداوند می کند منصفانه باشد.

خطیب توانای حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند در برابر نافرمانی های بندگان خود با خصلت رحمانیت برخورد می کند، مطرح کرد: برخی از موانع وجود دارد که اجازه نمی دهد دعا استجاب شود، برای مستجاب شدن دعا باید این موانع را برطرف کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی ابراز کرد: کسی که دروغ می گوید، غیبت می کند و نافرمانی خدا را انجام می دهد، زمانی که دعا می کند توقع دارد که استجابت شود، همیشه اینطور نیست که از طرق سخت و با چندهزار بار گفتن یک ذکر خاص دعا مستجاب شود، بلکه برای استجابت دعا کافی است یک گناه را کنار بگذاریم.

وی ادامه داد: مسئولین بی کفایت داخلی و دشمنان بدانند که ما خدا داریم و هر آن که دندان دهد نان دهد یعنی اینکه خداوند روزی ما را می رساند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین