عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۳۷۸
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷
حجت‌الاسلام والمسلمین قمی تاکید کرد
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از جامعه ایمانی مشعر به‌عنوان سرمایه‌ای برای انقلاب اسلامی نام برد و گفت: هم‌افزایی و پرهیز از موازی‌کاری می‌تواند مقدمه‌ای برای رسیدن به نتیجه‌های کلان باشد که در این راستا به دنبال استفاده بیشتر از ظرفیت جامعه ایمانی مشعر در عرصه‌های مرتبط با ساماندهی هیأت‌های مذهبی هستیم.

عقیق:بنا بر این گزارش؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی ظهر امروز در چهارمین نشست ملی جمعی از هیأت‌های شاخص جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی که در سالن جلسات بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا(ص) برگزار شد، با تاکید بر اینکه همگان باید بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را جدی بگیریم، اظهار کرد: ثبات گفتمانی مهم‌ترین عنصر پیشرفت انقلاب اسلامی تا مرحله فعلی است و این بیانیه نیز تجویزی برای ادامه دادن مسیر انقلاب اسلامی است.
وی اضافه کرد: همانطور که رهبر انقلاب اسلامی نیز تاکید داشتند فقط با مشارکت مردم می‌توانیم حرکت انقلاب اسلامی را ادامه دهیم اما در این مسیر باید به ترویج امید و دل بریدن از نسخه‌های برون مرزی توجه کنیم.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه برداشتن گام دوم انقلاب نیازمند فهم بیانیه رهبری توسط جامعه است، مطرح کرد: نخبگان و قشرهای مهم جامعه از جمله مداحان و مسئولان هیأت‌های مذهبی در تبیین و معرفی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به عموم مردم بسیار تاثیرگذار هستند.
وی با تاکید بر اینکه هدایت ظرفیت‌های تبلیغی و مبلغان به سمت مدارس در سال 98 به‌عنوان یک اولویت دنبال می‌شود، تصریح کرد: هر چند تاکنون نتوانسته به تعداد مورد نیاز مبلغان تخصصی مدارس را تربیت کنیم اما رسیدن به این هدف را در دستور کار قرار داده‌ایم.
قمی از جامعه ایمانی مشعر به‌عنوان سرمایه‌ای برای انقلاب اسلامی نام برد و عنوان کرد: هم‌افزایی و پرهیز از موازی‌کاری می‌تواند مقدمه‌ای برای رسیدن به نتیجه‌های کلان باشد که در این راستا به دنبال استفاده بیشتر از ظرفیت جامعه ایمانی مشعر در عرصه‌های مرتبط با ساماندهی هیأت‌های مذهبی هستیم.
وی توجه به سنت‌ها و قدرت‌های الهی را عامل ترویج امیدواری در جامعه دانست و مطرح کرد: نگاه کردن به فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و داشته‌های فعلی نظام اسلامی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر امیدبخش باید مورد توجه قرار گیرد.
قمی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌های مختلفی را برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب درنظر گرفته است، اظهار کرد: به دنبال این هستیم تا با بسیج ظرفیت‌های موجود بعد از تبیین در حوزه اجرا، زمینه‌سازی و فراهم‌سازی مقدمات آغاز گام دوم انقلاب اسلامی را دنبال کنیم.
وی از برگزاری نشست آموزشی مربیان و اساتید تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در شهر مقدس قم یاد کرد و گفت: این نشست از صبح امروز با حضور چهره‌های شاخص انقلابی درحال برگزاری است تا بتوانیم در راستای تبیین این بیانیه متخصصان لازم را تربیت کنیم.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بر لزوم رسیدن هیأت‌های مذهبی به پایداری و ثبات مالی تاکید کرد و افزود: در راستای تحقق این هدف ایده‌ها و مدل‌هایی ارائه شده است که بعد از آزمون و بررسی در سطح کشور برای هیأت‌ها تجویز خواهد شد.
وی با بیان اینکه ارتباط دفاتر استانی جامعه ایمانی مشعر با ادارات استانی سازمان تبلیغات اسلامی دنبال می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم با تحقق هم‌افزایی مورد نظر بتوانیم در حوزه هیأت و پیشبرد اهداف انقلاب در این عرصه به نتایج مورد نظر برسیم.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین