عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۳۲۷
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۴

عقیق:دیدنی های هند


تاج محل در آگرا
احتمالا شناخته شده ترین عمارت در هندوستان است، همچنین «تاج محل»، مشهورترین نشانه در جهان برای نشان دادن قدرت عشق است. به یاد «ممتاز محل»، همسر محبوب «شاه جهان» نام گذاری شده است، ساخت این آرامگاه زیبا به خاطر مرگ او در سال 1631 میلادی آغاز ، توسط 20000 کارگر بنا شد و 22 سال طول کشید.
دربردارنده بسیاری از عناصر طراحی اسلامی شامل طاق ها، مناره ها، گنبد پیازی شکل و خوشنویسی مشکی در داخل محوطه ورودی است، تاج محل به طور عمده از مرمر سفید که با طرح های درونی گلدار ظریف، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی مانند یشم، لاجوردکاشی، الماس و صدف مروارید تزئین شده اند ساخته شده است.
نکته مهم: بهترین زمان برای بازدید، سپیده دم یا زمانیست که هوا تاریک و روشن است، هنگامی که شرایط جوی با تغییر تابندگی به سمت روشنایی پیش می رود (اگر امکان داشت سعی کنید که بازتاب تاج محل را از لبه دورتر رودخانه «یامونا» مشاهده کنید).


شهر مقدس «واراناسی»
زیارتگاه اصلی هندوها در تور هند از مدت هاست که وابسته به رودخانه بزرگ «گنگ» که یکی از مهم ترین نمادهای مذهبی این آیین است بوده، قدمت واراناسی که یکی از شهرهای راکد زندگی است به قرن هشتم قبل از میلاد مسیح می رسد. دلایل زیادی برای بازدید از شهر وجود دارد، از جمله میتوان به کاوش در « Old Quarter » همجوار رودخانه گنگ اشاره کرد جایی که معبد «Kashi Vishwanath » را در آن خواهید یافت که در سال 1780 میلادی بنا شده است( معبد «New Vishwanath » به همراه هفت معبد مجزایش نیز جالب توجه است).
حمام کردن در رودخانه گنگ برای هندوها بسیار حائز اهمیت است، مکان های بیشماری به نام « گات» وجود دارد که پلکانی به سمت آب را شامل می شوند جایی که افراد با ایمان در مقابل عبادت کنندگان خود را می شویند. گفته می شود «واراناسی» دارای بیش از 100 «گات» می باشد که بزرگ ترین آنها « Dasashvamedh » و « Assi » هستند (دومی، که در محل تلاقی رودخانه «گنگ» و «آسی» واقع شده است به صورت خاصی مقدس است). دانشگاه هندوی «بنارس» که در سال 1917 تأسیس شده و کتابخانه عظیمی با بیش از یک میلیون کتاب دارد نیز ارزش بازدید دارد، و موزه با شکوه « Bharat Kala Bhavan » شامل مجموعه ای از نقاشی های مینیاتوری، مجسمه ها، نسخه های خطی از جنس لیف خرما و نمایشگاه محلی تاریخ است.


معبد طلائی آمریتسار
آمریتسار(Amritsar)، تاسیس سال 1577 میلادی، قطب مهمی در تاریخ و فرهنگ Sikh (هندوستان) محسوب میشود. جاذبه اصلی آن «هرمندیر صاحیب» است که در سال 1604 بازگشایی شده و اغلب به خاطر تزیینات زیبای طلاییش معبد طلایی خوانده می شود. یکی از مقدس ترین زیارتگاه های «سیک»( بسیاری از هندوها و مردم با مذاهب دیگر نیز به آنجا می روند)می باشد، معبد به صورت ترکیبی از سبک های هندو و اسلامی ساخته شده است، بخش مرمرین پایینی معبد از جلوه هایی با تزیینات داخلی گلدار و اشکال حیوانات شکل گرفته است، در حالی که گنبد بزرگ طلایی یک گل نیلوفر آبی را نمایش میدهد که نمادی از پاکی در بین «سیک» ها می باشد. علاوه بر طراحی با شکوه معبد، بازدیدکنندگان، به طور همتراز،با حس و حال معنوی آن تحت تاثیر قرار میگیرند، تاثیری که با سرود مداوم عبادت کنندگان از کتاب مقدس «سیک» افزایش می یابد و در سرتاسر مجتمع پخش می شود.


گاندی اسمیریتی (Gandhi Smriti)
می‌توانید با رفتن به محلی که گاندی در ۳۰ ژانویه‌ی ۱۹۴۸ ترور شد به او ادای احترام کنید. در این موزه که در اصل یک خانه بوده لوازم شخصی گاندی مثل عصا و عینک او به نمایش گذاشته شده‌اند.

مسجد جامع

گفته می‌شود که این مسجد بزرگترین مسجد هند در تور هند است و حیاط مرکزی آن گنجایش ۲۵۰۰۰ عبادت‌گزار را دارد. این مکان مقدس از سنگ مرمر سفید و ماسه‌ سنگ قرمز ساخته شده و بیش از ۵۰۰۰ کارگر در ساخت آن نقش داشتند. این مسجد که در یکی از شهرهای معروف هند قرار گرفته است جزء پربازدیدترین جاذبه های گردشگری در شهر دهلی است.


آرامگاه همایون
طبق گفته‌ها این آرامگاه الهام‌بخش ساخت تاج محل بوده است. این کاخ که به سبک معماری ایرانی ساخته شده آخرین استراحتگاه همایون، فرمانروای مغول بوده و در سال ۱۵۷۲ میلادی ساخته شده است.


دیدنی های سنگاپور


مرلیون سنگاپور
مرلیون نماد سنگاپور و موجود عرفانی است که نصف آن پری دریایی و نصف دیگر آن شیر است، سر شیر و بدن پری دارد، ارتفاع آن ۸٫۶ متر است و در اسکله خلیج مارینا قرار دارد و روی آن به سمت دریاست.


فرودگاه بین الملیل چانگی سنگاپور
از بهترین فرودگاه های دنیاست و پروازهای بیشماری دارد که بخاطر کیفیت خدمات صدها جایزه گرفته است. این فرودگاه خدمات و امکاناتی مثل زمین بازی، باغ، باشگاه، هتل ترانزیت، اینترنت، اداره پست، کلینیک پزشکی، داروخانه، رستوران، استخر و … را به مسافران ارائه می دهد. فرودگاه سه ترمینال دارد که “اسکای ترین” مسافران را به صورت رایگان بین این سه ترمینال جابجا می کند و برای حمل و نقل مسافران به بیرون و یا داخل فرودگاه هم قطار، اتوبوس عمومی، تاکسی، اتوبوس دربست وجود دارد.


جاده باغ سنگاپور
برای کسانی که برای اولین بار به سنگاپور آمده اند یکی از اولین مکان هایی که باید ببینند جاده باغ است، همه گردشگران باید طول این خیابان را پیاده روی کنند. در طول دهه ۱۸۰۰ میلادی این خیابان پر از باغ های میوه و ادویه بود، در طی دهه ۱۹۷۰ میلادی تصمیم گرفتند که این خیابان را پر از مراکز خرید و مراکز تفریحی کنند بطوریکه الان یکی از مرکز خریدهای محبوب این کشور شده است.
گردشگاه های کنار آب


این گردشگاه ها به “دوریان” در تور سنگاپور معروف است چون به میوه های خوشبوی خارگیل شباهت دارند در این گردشگاه ها، کارهای هنری مثل تئاتر و نمایش گالری های هنری نجام می شود.


رودخانه سنگاپور
در این رودخانه می توانید قایق بگیرید و مناظر زیبا و بکر کنار رودخانه و تفاوت ساختمان های قدیمی و آسمان خراش های جدید را به نظاره بنشینید.


مجسمه استمفورد رافلز
استمفورد رافلز در ۲۹ ژانویه ۱۸۱۹ وارد سنگاپور شد و حکومت استعماری خود را تا زمان استقلال سنگاپور در سال ۱۹۶۵ در این کشور ادامه داد. مجسمه او در اسکله قایق قرار دارد، جایی که او برای اولین بار از آنجا وارد خاک سنگاپور شد.


اسکله کلارک و اسکله قایق
در کنار رودخانه سنگاپور دو اسکله زیبای کلارک و قایق قرار دارند که برای گردش شبانه بسیار جای جذابی هستند و مغازه ها و رستوران های زیادی دارند.


مرکز خرید ویو سیتی
ویو سیتی بزرگترین مرکز خرید بندری است که صدها مغازه و رستوران و مراکز تفریحی دارد.


کامپونگ گلام سنگاپور
در کامپونگ گلام، مسجد سلطان قرار دارد که در سال ۱۹۲۸ ساخته شده است و بزرگ ترین مسجد سنگاپور است.


میدان سیم لیم سنگاپور
میدان سیم لیم بهترین محل برای خرید لوازم الکتریکی و برقی مثل دوربین، لپ تاپ، آی پد می باشد. در مرکز فونان هم مغازه های الکتریکی زیادی وجود دارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین