عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۳۰۰
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
درخواست هیئت عالی ملی برای جمعه وحدت ملی و پایان دودستگی، یورش گسترده شهرک‌نشینان صهیونیست و بازداشت شماری از شهروندان فلسطینی در حمله امروز نظامیان صهیونیست به مناطقی در کرانه باختری از جمله خبرهای مربوط به فلسطین است.

عقیق:روز گذشته بیش از 400 شهرک‌نشین صهیونیست در دو نوبت صبحو  عصر از سمت باب المغاربه به مسجدالاقصی یورش بردند و به انجام حرکات مشکوک و  تحریک آمیز در بخش‌های مختلف آن پرداختند و بار دیگر حرمت این مکان مقدس را شکستند.

منابع محلی گفتند 266 شهرک نشین صهیونیست صبح دوشنبه به مسجدالاقصی یورش بردند و اوری ارئیل وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی سرکردگی یکی از گروه‌های نژادپرست صهیونیست را برعهده داشت، عصر روز گذشته هم 144 شهرک‌نشین به مسجدالاقصی حمله‌ور شدند. بر اساس این گزارش، محافظان و کارمندان تولیت مسجدالاقصی با دستان خالی در برابر تلاش‌های مکرر باندهای شهرک‌نشین برای انجام مراسم تحریک آمیز خود در مسجد به ویژه در اطراف ساختمان باب الرحمه ایستادگی کردند.

یورش گسترده شهرک‌نشینان صهیونیست با فراخوان باندهای صهیونیست موسوم به سازمان های هیکل ادعایی برای یورش گسترده به مسجدالاقصی همزمان شد.

این تجاوزات در سایه تشدید اقدامات صهیونیست‌ها در شهر قدس به ویژه در منطقه قدیمی آن و استقرار شمار زیادی نظامی صهیونیست در این شهر و به راه افتادن گشتی‌های پیاده و سواره و نصب ایست‌های بازرسی و موانع در خیابان‌ها و راه‌ها صورت گرفته است.

درخواست هیئت عالی ملی برای جمعه وحدت ملی و پایان دودستگی

خبر دیگر اینکه هیئت  عالی ملی راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره روز دوشنبه خواستار مشارکت گسترده مردم فلسطین در راهپیمایی جمعه آینده در چارچوب راهپیمایی‌‌های بازگشت با عنوان جمعه وحدت ملی و پایان شکاف و دودستگی شد.

این هیئت تاکید کرد مشارکت گسترده مردم در راهپیمایی جمعه وحدت ملی و پایان دودستگی در چادرهای بازگشت بیانگر چنگ زدن و پایبندی قشرهای مختلف مردم فلسطین به وحدت ملی به عنوان یک گزینه مهم و راهبردی برای مقابله با چالش‌های مرحله کنونی به شمار می‌رود.

بر  اساس گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، هیئت عالی ملی راهپیمایی‌های بازگشت در بیانیه خود تصریح کرد بازگشت وحدت، مفیدترین و نتیجه‌بخش ترین گزینه در این لحظه سیاسی حساس برای مقابله با خطرات و توطئه هایی است که برای از بین بردن طرح ملی طراحی می‌شود و در راس این توطئه‌ها، طرح معامله قرن قرار دارد.

این هیئت همچنین خواستار مشارکت گسترده در برنامه هیئت جنبش ملی شکستن محاصره و هیئت ملی درخواست برای پایان محاصره نوار غزه در مقابل مقر یونسکو در شهر غزه شد.

هیت ملی همچنین از همه رسانه‌ها خواست در راستای تقویت گفتمان ملی وحدت آفرین برای تقویت فرهنگ اصیل ملت فلسطین و ارزش‌های والا و دوری از تفرقه واختلاف گام بردارند.

خبر دیگر  اینکه واحد بسیج جنبش جهاد اسلامی در نوار  غزه برنامه‌های همبستگی با اسیران دربند اشغالگران را برگزار کرد که با استقبال گسترده قشرهای مختلف مردم مناطق مختلف روبرو شده است، این فعالیت‌ها در چارچوب بزرگداشت روز اسیر فلسطینی برگزار شد.

برگزاری راهپیمایی نظامی یکپارچه و همزمان از دیگر فعالیت‌های همبستگی با اسیران بود به طوری که شرکت کنندگان در این راهپیمایی، پلاکاردهایی در دست داشتند که عبارت‌هایی در حمایت از اسیران بر روی آن حک شده بود، شرکت کنندگان همچنین شعارهایی در حمایت از اسیران سر می‌دادند.

علاوه بر راهپیمایی نظامی در تمام استان‌های نوار غزه، بازدیدهایی از منازل خانواده‌های اسیران با هدف اعلام همبستگی با آنها و تاکید بر اینکه فرزندان دربند آنها در نبرد بر ضد اشغالگران تنها نیستند، صورت گرفت.

شامگاه دوشنبه 19 فروردین، منابع فلسطینی از آغاز اعتصاب غذای 150 اسیر پس از شکست گفت‌وگوها با اداره زندان‌ها و سرسختی و یکدندگی آنها در پاسخ دادن به خواسته های اسیران خبر دادند.

اسیران فلسطینی دربند اشغالگران خواستار برچیده شدن دستگاه‌های پارازیت بر تلفن‌های همراه شده بودند که اداره زندان های اشغالگران اخیرا نصب کرده اند، آنها تاکید کرده بودند در صورتی که به خواسته های آنها در مدت یک هفته پاسخ داده نشود، اعتصاب غذای خود را تشدید خواهند کرد و حتی از نوشیدن آب هم خودداری خواهند کرد.

بازداشت 16 فلسطینی در یورش نظامیان صهیونیست

از سوی دیگر سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از بازداشت 16 فلسطینی در یورش امروز نظامیان رژیم به مناطقی در کرانه باختری اشغالی خبر داد.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین