عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۲۹۳
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
زائران حرم سیدالشهدا (ع) برای دردانه سه ساله اباعبدالله الحسین (ع) در بین‌الحرمین جشن تولد گرفتند و فریاد «یا رقیه مددی» سر دادند.

عقیق:هم‌زمان با ولادت حضرت رقیه (س) دختر سه ساله حضرت امام حسین (ع) مراسم جشنی در کربلا برپا شد.

بعد از نماز مغرب و‌ عشا در کربلا زائران با پخش کردن شیرینی و شکلات ولادت ریحانه الحسین (ع) را تبریک می‌گفتند. در گوشه و کنار بین‌الحرمین نیز گروه‌ها و کاروان‌هایی حلقه زده و‌ با زبان‌های خود ولادت حضرت رقیه (س) را به امام‌حسین (ع) و حضرت رباب (س) تبریک‌می‌گفتند و حوائج خود را از سفای کربلا و حضرت ارباب طلب می‌کردند.

 

یکی در آرزوی داشتن فرزند اشک‌ می‌ریخت و‌ دیگری برای سلامتی فرزندش دعا می‌کرد. در گوشه‌ای دیگر هم مادری رو‌ به حرم‌ امام حسین (ع) اشک می‌ریخت و زیر لب دعای فرج را زمزمه می‌کرد. زائران پاکستانی و بنگلادشی هم با لباس‌هایی به رنگ‌روشن دسته‌جمعی وارد حرم می‌شدند و به زبان خود برای فرج مهدی موعود (عج) دعا می‌کردند.

 

ثنا محمد کمری یکی از زائران پاکستانی حرم اباعبدالله (ع) که تا حدودی به زبان فارسی مسلط بود به خبرنگار فارس گفت: حدود ۱۰ سال است که ازدواج کرده‌ام، اما خداوند به من اولادی نداده بود. دو سال گذشته هم‌زمان با ولادت دختر امام حسین (ع) در کربلا از حضرت تفاضا کردم‌که فرزندبه من عطا کند که اگر دختر شد، رقیه و اگر پسر شد نامش را حسین بگذارم. همین که به پاکستان بازگشتم به لطف خدا و دعای امام حسین (ع) خداوند فرزندی به ما عطا کرد که نامش را حسین گذاشتم و از آن پس با خود عهد کردم در ماه مبارک شعبان به زیرت کربلا بیایم و از آقا به خاطر این هدیه الهی تشکر کنم.

 

یکی دیگر از زائران به کودکان لباس دخترانه هدیه می‌داد و می‌گفت: این لباس‌ها را از کربلا خریده‌ام و در شب میلاد حضرت رقیه (س) بانیت خاصی به کودکان می‌دهم. دعا کنید خدا حاجت دلم را بدهد و شهدای کربلابا دستان پر مرا راهی کنند.

همچنین مراسم‌ مدیحه‌سرایی در بین‌الحرمین به همت بعثه مقام معظم برپا شد و‌مداحان اهل‌بیت (ع) به مدیحه‌سرایی پرداختند و برای شفای حاج حسین سازور و حامد خمسه که در مسیر کمک به سیل‌زدگان دچاره حادثه شدند، دعا کردند و سپس حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان به ایراد سخنرانی با موضوع نیت ‌در سفر و زیارت پرداخت.

 

در این مراسم که با حضور جمع کثیری از زائران ایرانی برگزار شد، هر کسی با شیرینی، شکلات، گل و بیسکوییت ولادت دختر امام حسین (ع) را تبریک می‌گفت و طنین «یا رقیه مددی» و «لبیک یا حسین» در بین‌الحرمین فراگیر شد.

 

مراسم جشن و سرور برای میلاد ریحانه الحسین (ع) تا سحرگاهان ادامه داشت و در هرگوشه‌ای از حرمین شریفین و‌ بین‌الحرمین زائران با برپایی حلقه‌ها و سفره‌های نذری این شب و سرور را جشن گرفتند.

 

 

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین