عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۲۳۴
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱
یک استاد حوزه و دانشگاه:
حجت الاسلام غیاث با بیان اینکه فضای ابراز محبت نسبت به معصومان(ع) محدود به پیروان آنها نیست، گفت: این ماییم که درصد بهره برداری خود را از خورشید وجود امام عصر(عج) کم و زیاد می کنیم. آگاهی و معرفت ما در این بهره مندی نقش نخست را دارد.

عقیق:برنامه «قافیه باران» ویژه نیمه شعبان پیرامون موضوع محبت و مهربانی امام زمان (عج) نسبت به کل بشریت به ویژه شیعیان و با حضور حجت الاسلام «شاه محمدی»، کارشناس مذهبی و همچنین حجت الاسلام «عبدالرحمن غیاث»، استاد حوزه و دانشگاه از شبکه رادیویی گفت و گو به روی آنتن رفت.

 

بنابر این گزارش، حجت الاسلام«عبدالرحمن غیاث» گفت: ما معتقد به یک نظام حکیمانه در کل جهان هستیم و یکی از اصلی ترین مشخصه های این نظام، بروز و ظهور رحمت الهی به شکل های مختلف است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اشخاص و افعالی واسطه فیض خداوند به انسان ها قرار می گیرند. در حال حاضر یکی از قوی ترین واسطه های فیض الهی وجود مبارک امام زمان (عج) است که باعث دوام و بقاء نظام هستی هستند. لذا تمام برکاتی که از طرف خداوند متوجه همه انسان ها به ویژه مومنین و مسلمین می شود به واسطه وجود مبارک حضرت صاحب الزمان (عج) است.

 

وی اضافه کرد: فضای فعالیت و محبت معصومان (ع) فضای محدود به پیروان آنها نیست. آنها نسبت به دشمن ترین دشمنان خود هم لطف داشتند و مهربان بودند و این خیلی مهم و اثرگذار است که ما حتی در برخورد با دشمن بتوانیم حقوق انسانی شامل حال او را رعایت کنیم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه باید ظرفیت خود را برای بهره مندی از وجود حضرت بقیه الله الاعظم(عج) ارتقا دهیم، خاطرنشان کرد: وجود مبارک امام مهدی (عج) مانند خورشید است که به همه نقاط می تابد اما این ماییم که درصد بهره برداری خود را از خورشید کم و زیاد می کنیم. لذا هر چه قدر که آگاهی ما نسبت به ایشان بیشتر باشد درصد بهره مندی ما از مهر و محبت حضرت حجت(عج) هم بیشتر می شود.

 

در ادامه این ویژه برنامه رادیویی، حجت الاسلام شاه محمدی اظهار کرد: امام زمان (عج) امام مهربانی و امام همه انسان ها است. حکومت ایشان هم از حکومت جمهوری اسلامی خیلی بالاتر است، وقتی در کشور ایران اقلیت ها هم کرسی خلافت دارند و در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم فعالیت می کنند پس در زمان خلافت امام عصر (عج) نیز اینگونه کرسی ها گسترده تر و البته با هم متحد می شوند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: ما برای ظهور امام زمان (عج) می توانیم صلوات و یا دعای فرج نذر کرده و از ایشان حاجات معنوی طلب کنیم و ایشان را واسطه فیض الهی و ضمانت برای آمرزش از سوی خداوند قرار دهیم.

 

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین