عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۲۳۳
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
برگزاری همایش «پیرغلامان مهدوی»، رونمایی از نشان «ندبه انتظار»، خبر برگزاری احیای شب نیمه شعبان در مساجد خراسان شمالی و اجرای ۵۷ عنوان برنامه ویژه نیمه شعبان در سیستان و بلوچستان از مهمترین اخبار مهدویت در بیست و هفتم فروردین ماه است.

عقیق:آنچه در ادامه می آید مروری است بر اخبار مهدوی در بیست و هفتمین روز از فروردین ماه ۹۸:

 

برگزاری همایش «پیرغلامان مهدوی»/رونمایی از نشان «ندبه انتظار»

 

حجت الاسلام «یاسین حسین آبادی» از برگزاری همایش «پیرغلامان مهدوی» خبر داد و اظهار کرد: این همایش امشب (سه شنبه، 27 فروردین ماه) بعد از نماز مغرب و عشاء و همزمان با دعای توسل در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران اضافه کرد: در این همایش حجت الاسلام «حبیب الله فرحزاد»، استاد برجسته حوزه سخنرانی و حاج «عباس حیدرزاده»، ذاکر اهل بیت(ع)، مدیحه سرایی می کنند.

 

وی با اعلام رونمایی از تندیس «پیرغلامان مهدوی» و نشان «ندبه انتظار» همزمان با این همایش، تصریح کرد: نشان ندبه انتظار امسال به یکی از جلسات شاخص دعای ندبه در استان قم اعطاء می شود و از سال آینده مقرر آن است تا این نشان به یک تا پنج نفر یا مورد از مروجان فرهنگ ندبه خوانی و جلسات شاخص دعای ندبه اعطاء شود.

 

حجت الاسلام حسین آبادی بیان کرد: همچنین تقدیر از شاخص ترین خادمان دعای ندبه در اعتاب مقدسه ایران اسلامی هم جزء برنامه های همایش «پیرغلامان مهدوی» است؛ لذا امشب از خادمان شاخص جلسات دعای ندبه در حرم مطهر رضوی، حرم حضرت فاطمه معصومه(س)، حرم شاهچراغ(ع)، عبدالعظیم حسین(ع) و مسجد مقدس جمکران تقدیر به عمل می آید.

 

وی درباره مدعوین این همایش بیان کرد: فراخوان عمومی برای همه فعالان برگزاری دعای ندبه در سراسر کشور به منظور حضور در این همایش اعلام شده است و با توجه به برگزاری همزمان با دعای توسل مسجد، پیش بینی می شود جمعیتی بالغ بر هفت هزار نفر در این همایش حضور داشته باشند.

 

حجت الاسلام حسین آبادی از حضور مسئولان کاروان های دعای توسل در این همایش خبر داد و گفت: بالغ بر 500 کاروان که سه شنبه شب ها زائران را به مسجد مقدس جمکران می آورند، در مسجد ثبت شده است که اعضای این کاروان ها نیز امشب با گل وارد مسجد شده و از صحن جامع امام مهدی(عج) به سمت شبستان کربلا حرکت و در همایش پیرغلامان مهدوی شرکت می کنند.

وی با اعلام برگزاری اجتماعات مهدوی با حضور اصناف مختلف در مسجد مقدس جمکران و به مناسبت نیمه شعبان، ابراز کرد: در این راستا صبح روز یکشنبه، یکم اردیبهشت ماه پیاده روی سپاهیان و بسیجیان شهر مقدس قم به سوی مسجد مقدس جمکران انجام می شود.

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: همچنین از ساعت 11 صبح روز نیمه شعبان اجتماع «نوجوانان مهدوی» در شبستان کربلا و در عصر همان روز پیاده روی «قدمی برای ظهور» با حضور خیل عظیم عاشقان و منتظران در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) تا جمکران برگزار می شود.

 

احیای شب نیمه شعبان در مساجد خراسان شمالی برگزار می شود

 

حجت الاسلام «موسی دانش طلب» در مورد برنامه های بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) ویژه نیمه شعبان در خراسان شمالی، گفت: اجتماع عظیم منتظران، همزمان با روز ولادت حضرت صاحب الزمان(عج) با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

 

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین، مراسم احیای شب نیمه شعبان در مساجد شاخص استان و شهرستان ها با کمک امور مرکز امور مساجد، سازمان اوقاف، سازمان تبلیغات، ستاد اقامه نماز و سازمان صدا و سیما برگزار می شود. علاوه بر این، در صدا و سیما نیز برنامه هایی داریم که شامل معرفی فعالیت های بنیاد مهدویت است.

 

اجرای ۵۷ برنامه ویژه نیمه شعبان در سیستان و بلوچستان/برگزاری همایش «همنامان»

 

حجت الاسلام «موسی شهرکی» در مورد فعالیت های بنیاد مهدی موعود(عج) سیستان و بلوچستان در ایام نیمه شعبان، اظهار کرد: امسال به مناسبت دهه مهدویت، ۵۷ برنامه در سطح استان پیش بینی شده و به مرحله اجرا می رسد. برنامه های ما برای تمامی اقشار بوده و در مساجد و دانشگاه ها با رویکرد معرفتی اجرا می شود.

 

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: این فعالیت ها شامل همایش های متعددی با موضوعات و عناوین مختلف است، برای مثال همایش بزرگ «مهدی یاوران» جهت تجدید عهد و بیعت با امام زمان(عج)، با حضور نماینده ولی فقیه از ساعت ۹:۳۰ صبح روز شنبه، ۳۱ فروردین برگزار می شود.

 

وی افزود: همچنین، شنبه، ۳۱ فروردین ماه همایش «ولایت فقیه و کارکرد آن در عصر غیبت» در شهرستان زابل و همایش «موعودباوری در بیداری اسلامی» در شهرستان «دلگان» برگزار می شود.

 

حجت الاسلام شهرکی تصریح کرد: علاوه بر این، برنامه های ویژه ای برای آموزش و پرورش نیز در نظر گرفته ایم از جمله اینکه امسال برای نخستین بار در آموزش و پرورش، در ۱۰ آموزشگاه ابتدایی و متوسطه نوبت اول، همایش جشن منتظران را برگزار می کنیم که در واقع یک جُنگ مهدوی معرفتی است.

 

وی اضافه کرد: برگزاری مراسم باشکوه دعای ندبه، همایش «جوانان منتظر» در سالن ورزشی امام علی(ع) استان، پیاده روی خانوادگی که معارف مهدوی طی آن به مخاطبان ارایه می شود نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده است؛ همچنین، مسابقات مختلف از جمله ورزش های پهلوانی در زاهدان به مناسبت نیمه شعبان شنبه، ۳۱ فروردن ماه برگزار می شود.

 

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) تاکید کرد: از دیگر فعالیت های بنیاد مهدی موعود(عج) در استان سیستان و بلوچستان برگزاری همایش «هم نامان» است که از جنوب تا شمال استان را شامل  می شود، این همایش با همکاری ستاد جشن های شعبانیه مرکز استان و ادارات فرهنگی طراحی شده و همه کسانی که نام و القاب حضرت مهدی(عج) و یا القاب مادر بزرگوارشان را دارند به این همایش دعوت شوند. از جمله برنامه های این همایش سخنرانی و برگزاری مسابقات متعدد است، ضمن اینکه به همه کسانی که از قبل ثبت نام کرده اند هدایایی داده می شود.

 

شهرکی خاطرنشان کرد: عیادت از بیماران، برگزاری جشن در خوابگاه های دانشجویی، ویزیت رایگان بیماران توسط پزشکان مهدوی و ... نیز به همت بنیاد برای روز نیمه شعبان پیش بینی شده است.

 

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین