عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۲۲۵
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷
آیت الله نوری همدانی:
شهداء نقش مهمی در پیروزی انقلاب و ایستادگی در برابر دشمنان از خود به یادگار گذاشته اند و با جان فشانی و جانبازی خود موجب عزت و آزادی مردم در برابر جبهه استکبار جهانی شدند.

عقیق:حضرت آیت الله نوری همدانی، عصر امروز در دیدار مدیر کل بنیاد شهید استان قم گفتند: بالاترین خدمت، خدمت به شهداء و جانبازان است. شهداء نقش مهمی در پیروزی انقلاب و ایستادگی در برابر دشمنان از خود به یادگار گذاشته اند و با جان فشانی و جانبازی خود موجب عزت و آزادی مردم در برابر جبهه استکبار جهانی شدند.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: موضوع جهاد مسئله مهمی در اسلام است و هر کسی لیاقت انجام این کار را ندارد. جهاد این قدر مهم است که دری از درهای بهشت مخصوص مجاهدین است و در روز قیامت نه تنها همه حالات مجسم می شود، بلکه ابزار آلات جنگی هم مشخص می شود.

ایشان بیان داشتند: کسی هم جهاد را ترک کند خدای متعال لباس ذلت را بر تن آن می پوشاند و خدای متعال عزت را ازطریق جهاد به مسلمانان داده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند:در اسلام هر کارخوبی درجاتی دارد و جهاد و راه اندازی بنیاد شهید ازجمله آن کارها است.

ایشان افزودند: وصیت نامه شهدا از مسائلی است که باید به آن توجه کرد. در این وصیت نامه مسائل مهم و بار ارزشی در ارتباط با مبارزه با نفس، تهذیب و اخلاق و حمایت از ولایت فقیه وجود دارد. این ها مسائلی بود که خود شهدا به آن به درستی عمل کردند.

معظم بر زنده نگه داشتن نام و یاد و  آثار شهدا تأکید کردند و آن را در شرایط  فعلی ضروری دانسته اند.

این مرجع تقلید اظهار داشتند: براساس آمارها، در طول انقلاب روحانیت نقش مهمی در پیروزی انقلاب از خود به یادگار گذاشته و در این رابطه شهدای از یادی هم تقدیم نظام کردند.

 

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین