عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۱۶۹
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰
در آیین رونمایی از کتاب المکاسب آیت الله زنجانی(ره) مطرح شد:
آیین رونمایی از کتاب المکاسب آیت الله میرزا محمدباقر زنجانی(ره)، در سالن شهید مطهری دانشگاه امام صادق(علیه السلام) برگزار شد.

عقیق:مراسم رونمایی از کتاب المکاسب، تقریرات درس مکاسب آیت الله میرزا محمد باقر زنجانی(ره) با حضور حجت السلام والمسلمین محمود زنجانی، اساتید و مسئولین دانشگاه امام صادق(علیه السلام) در سالن شهید مطهری این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام محمود زنجانی با بیان خاطراتی از پدر بزرگوارشان، اظهار داشت: ایشان در همه حال تقوا را مراعات نموده و آن را برای سیر وسلوک ضروری می دانست و حتی به ما که فرزندان ایشان بودیم اجازه نمی داند کوچکترین اسرافی از جهت مادی و معنوی داشته باشیم.

وی افزود: ایشان از شاگردان برجسته آیت الله میرزای شیرازی بود. مطلب قابل توجه این که ایشان تا چهار سال قبل از رحلت شان هنوز مستاجر بودند یعنی ۵۵ سال مستاجر بود و با اینکه ایشان از طرف آیت الله میرزای شیرازی اجتهادشان تایید شده بود و بازاریان تبریز طی چندین مکاتبه که با ایشان برای پرداخت وجوهاتی برای خرید منزل شخصی داشتند، ولی ایشان از این کار امتنا می کردند و حاضر به قبول این کار نبود.

حجت الاالسلام زنجانی گفت: آیت الله میرزای شیرازی اجازه اجتهاد ایشان را بدون اطلاع قبلی به ایشان صادر کرد و اجازه اجتهاد را به منزل ما فرستادند و این در حالی بود که پدرم ۴۰ سال سن بیشتر نداشت.

وی در بیان تاییدات مقام معظم رهبری از پدر بزرگوارشان گفت: در جلسه ای که خدمت مقام معظم رهبری رسیده بودم، ایشان ضمن خاطراتی فرمودند؛ بنده مدتی که در نجف بودم، پدرم بزرگوار شما را در حین زندگی ساده طلبگی و زهد ملاقات کرده بودم.

حجت الاسلام زنجانی در پایان خاطرنشان کرد: در هنگام فوت پدرم آیت الله وحید خراسانی در کویت منبر داشتند و از آنجا برای پدر بنده ابراز اردات و ابراز تاسف کردند و گفتند میرزا محمد باقر گمنام زیست و گمنام رفت.

 

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین