عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۱۶۱
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
خاموشی در حضور رهبر انقلاب:
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در حضور رهبر انقلاب گفت که سه میلیون نفر از طرح ملی حفظ قرآن‌کریم در سال جاری استقبال کردند.

عقیق:اساتید، قاریان و حافظان برترِ شرکت‌کننده در سی و ششمین دوره‌ی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، صبح امروز (دوشنبه) با حضور در محفل انس با قرآن در حسینیه‌ی امام خمینی رحمه‌الله با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه  در حضور رهبر معظم انقلاب، گفت: این دوره از رقابت‌ها با شعار یک کتاب یک امت و با اهداف ایجاد فضا برای انس مسلمانان کشورهای مختلف با قرآن‌کریم، زمینه‌سازی برای تشکیل هویت واحد مسلمانان حول قرآن و ایجاد فضای وحدت‌بخش با محور قرآن برگزار شد.

وی به حضور 637 شرکت‌کننده در این دوره از رقابت‌ها اشاره کرد و گفت: این تعداد شرکت‌کننده از 84 کشور جهان در مرحله مقدماتی مسابقات شرکت کردند و از این تعداد 184 نفر از 62 کشور برای مرحله بعد برگزیده شدند. همچنین در این دوره از مسابقات 67 داور شامل 45 داور ایرانی و 22 داور خارجی از 14 کشور قضاوت کرده‌اند. درمجموع 329 نفر از اهالی قرآن جهان اسلام میهمان جمهوری اسلامی ایران بودند.

خاموشی از حضور 56 بانوی قرآنی جهان در مسابقات امسال خبر داد و گفت: این افراد از 33 کشور در سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان شرکت کردند، همچنین سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب با حضور 234 نفر ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان باحضور 106 نفر و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان با حضور 30 نفر برگزار شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه درخصوص همایش پژوهش‌های قرآنی گفت: این همایش با همت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار شد و 700 مقاله ارسال شده از کشورهای مختلف به دبیرخانه مورد ارزیابی قرار گرفت و نهایتاً 13 مقاله به عنوان مقالات برتر معرفی و تجلیل شدند.

خاموشی به اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم اشاره کرد و گفت: این طرح با همکاری سازمان صدا و سیما و وزارت آموزش و پرورش با محوریت حفظ جز سی قرآن کریم برگزار شد که سه میلیون نفر از آن استقبال کردند. همچنین در موضوع ترجمه قرآن کریم با همکاری مؤسسه ترجمان و قرآن کریم به پنج زبان زنده دنیا ترجمه شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین