عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۱۴۰
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
در نشست «مراسم سراسری احیای نیمه شعبان» مطرح شد
یک دقیقه از شب نیمه شعبان نباید غافل باشیم، حتی به حضرت رسول(ص) سفارش شد که امت خود را به بیداری در نیمه شعبان دستور دهند. پرونده رزق و روزی در شب نیمه شعبان بسته می شود. امیرالمومنین(ع) در این شب دعای کمیل را تعلیم دادند.

عقیق:نشست خبری مراسم سراسری احیای شب نیمه شعبان، صبح امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد اسدی دبیر ستاد فعالیت های فرهنگی ، حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق کفیل معاون آموزش و پژوهش معاون فرهنگی موعود، حجت الاسلام و المسلمین مهدی حسین آبادی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران و علی اکبر رائفی پور پژوهشگر حوزه مهدویت در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین اسدی در ابتدای برنامه به تشریح برنامه های ستاد سراسری احیای شب نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: ستاد مهدوی با همراهی بیش از ۴۰ دستگاه مهدوی و عمومی در کشور فعالیت دارد و موکلف است که بنا به بیانات مقام معظم رهبری به احیای شب نیمه شعبان بپردازد، که الحمد الله چند سالی است با کمک و همراهی ستادهای مختلف فضای شب نیمه شعبان تغییر کرده و امسال نیز با کمک همه نهادها هماهنگ شده است و کارشناس های مهدوی این برنامه‌ها را برگزار خواهیم کرد.

وی در ادامه بیان کرد: قبل از سال ۹۲ دهه‌های مختلفی داشتیم که هر کسی به نوعی عمل می کرد، اما این ستاد تشکیل شد که هر کدام باعنوانی کلی و براساس گام دوم انقلاب تمدن سازی و ظهور پیش‌رفته است که در راس کار ما قرار دارد و هر روز برای آن منابع علمی و نظر کارشناسی را بررسی کردیم و مفاد آن را برای صدا و سیما و دیگر نهادهای مهدوی ارسال کردیم. درواقع ما هرساله برنامه ای کلی برای صدا و سیما، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، ائمه جماعات و بقاع متبرکه به صورت برنامه های پیشنهادی ارسال کردیم، که بخشی از آن محتوا هایی که نیاز است نیز به آنها فرستاده می شود.

حجت الاسلام اسدی عنوان کرد: یکی از کارهایی که ستاد در امسال انجام داده، همراهی کاروان مستقل با همت و همکاری مجموعه‌ها به کمک رسانی و امدادی و جشن هایی که آن جا برگزار کنند و شادی را برای مناطق سیل زده هدیه ببرند.

کفیل: شب نیمه شعبان شبی است که نباید یک دقیقه آن هم به غفلت بگذرد

حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق کفیل، بیان کرد: احیای شب نیمه شعبان از زمان نبی خاتم تاکید شده است و اولین سفارش کننده آن پیامبر خاتم بود. رزق و روزی سال و هر آنچه انسان دنبال آن می گردد در شب نیمه شعبان است. درواقع شب نیمه شعبان شبی است که نباید یک دقیقه آن هم به غفلت بگذرد.

وی افزود: ما مقداری روی موضوع مهدویت کم توجه بودیم. به لطف خداوند چند سال قبل موسسه مصاف برنامه های خود را پیرامون محوریت احیای شب نیمه شعبان قرار داد. صدا و سیمای ما شبهای قدر احیا را پخش می‌کند، این غفلت است که فقط شبکه قرآن در شب نیمه شعبان به بخشی از احیای این شب بپردازد. درواقع همه‌ دولت و مجموعه های کشور باید بدانند رشد این انقلاب به جهانی شدن و زمینه سازی برای ظهور است. ما از هدف بارها گفتیم اما از عمل غفلت کردیم.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی حسین آبادی معاون مسجد جمکران در ادامه برنامه درباره تشریح برنامه‌های این مسجد گفت: مسجد جمکران میعادگاه عاشقان است و سالانه بالای ۲۰ میلیون زائر در مسجد جمکران حضور دارند. برنامه‌های ما از سه شنبه ۲۰ فروردین ماه شروع شده و با آیین شکر گذاری خادمین برنامه‌ها را به اتمام خواهیم رساند.  تندیس نرجسانه را به خانم مرضیه هاشمی اهدا می شود و جشنی ویژه زائران غیر ایرانی به عنوان سفیران آفتاب خواهیم داشت.

علی اکبر رائفی پور پژوهشگر حوزه مهدویت و عضو ستاد هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی مهدوی در ادامه این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه  گفت: پیش از برگزاری ستاد ما مشکلی در کشور داشتیم، که اگر کسی درباره مهدویت کار می کرد او را به فرقه ای نسبت می‌دادند، و همین موضوع باعث شد که ما در موسسه مصاف به دنبال رسیدن به استانداردهای جامعه مهدوی برویم. درواقع امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف کمی بین دیگر ائمه ما مظلوم هستند و آن گونه که باید به آن پرداخته نشده و مراسمات پیرامون آن حضرت مورد غفلت واقع شده است.

وی در ادامه بیان کرد: ما باید توجه کنیم که چه چیز داریم که برای تولد حضرت عجل الله تعالی فرجه الشریف ببریم؟ من با جشن مخالف نیستم و می‌گویم از سوم شعبان تا نیمه شعبان باید یک دهه دیده شود. شعبان ماه جشن است و باید به صورت ویژه تری به آن پرداخت. مقام معظم رهبری نیز، شب نیمه شعبان را به مثابه شب قدر، بیان کردند.

رائفی پور با توجه به فعالیت‌های ستاد مهدوی گفت: قبل از سال ۹۲ در شهرهای کوچک به مراسم احیای شب نیمه شعبان می پرداختند اما، ما رفتیم و با استفتا از دفتر مراجع عظام تقلید به این اتفاق به صورت ویژه‌تری نگاه کردیم و در آنجا وعده ها به صورت ویژه گذاشته شد. البته تا سال ۹۳ اتفاق پررنگی رخ نداد اما در سال ۹۳ در دیگر کشورهای خارجی هم مراسم احیای شب نیمه شعبان برگزار شد و از سال ۹۴ نیز در کاری ارزشمند کرد های اهل سنت نیز این مراسم را برگزار کردند.

این پژوهشگر افزود: ما عید بعیت را برگزاری کردیم و شاید کسی باورش نمی‌شد که چنین جمعیتی بدون تبلیغات آن‌چنانی در میدان امام حسین علیه السلام حضور داشتند. در حال حاضر هم کمپین مهر مهدویت را راه اندازی کردیم تا اگر خیری به مردم می رسانید با نیت به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد و حالا حادثه طبیعی سیل در کشور رخ داده کمک‌های مردمی را جمع آوری کردیم و با شناسایی روستا و مناطق به آنها خواهیم رساند.

رائفی پور با اشاره به شعار "استغفار، اضطرار و دعا" به مناسبت جشن نیمه شعبان گفت: بین بچه های مهدویت این قرار است که جز ظهور حضرت چیز دیگری در این شب نخواهیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین