عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۱۱۱
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹
حجت الاسلام درویش:
مدرس حوزه گفت:شاخصه جامعه منتظر، حرکت در جهت اصلاح است چراکه حضرت مهدی (عج) مصلِح جهانی است.

عقیق:برنامه «قافیه باران» ویژه نیمه شعبان با موضوع تأثیرات انتظار بر تعالی جامعه و با حضور حجت الاسلام و المسلمین درویش مدرس حوزه و دانشگاه و ارتباط تلفنی با حجت الاسلام و المسلمین علی صدیقی پاشاکی استاد حوزه و دانشگاه و نماینده ولی فقیه در دانشگاه شهید بهشتی از شبکه رادیویی گفت و گو به روی آنتن رفت.

حجت الاسلام درویش با اشاره به تعریفی از معنای انتظار واقعی گفت: انتظار به معنای فراهم کردن مقدمات ظهور در جهت بهره مندی از وجود حضرت مهدی (عج) است و به معنای نشستن و دست روی دست گذاشتن نیست.

وی افزود: هدف از قیام امام زمان (عج) اصلاح دنیاست اما جامعه‌ای که مرتکب حرام‌ها می‌شود و واجبات و مستحبات را انجام نمی‌دهد قطعاً یک جامعه منتظر نیست، انتظار یعنی ما در جهت درستی‌ها حرکت کنیم تا مقدمات ظهور فراهم گردد.

مدرس حوزه با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) در این باره گفت: رسول خدا (ص) می‌فرمایند: «برترین اعمال انتظار فرج است.» بنابریانانتظار از جنس عمل و تلاش در راستای فراهم کردن مقدمات ظهور حضرت حجت (عج) می‌باشد.

حجت الاسلام درویش با بیان اینکه انتظار در تعالی جامعه تأثیر بسزایی دارد، بیان داشت: شخص منتظر مقدمات ظهور را از جمله معرفت، صداقت و رعایت تقوا در مسائل فردی و جمعی فراهم می‌کند. انجام اینگونه کارهای مثبت و پرهیز از هر کار منفی می‌تواند در رشد و تعالی جامعه بسیار مؤثر عمل کند. شاخصه جامعه منتظر، حرکت در جهت اصلاح است چراکه حضرت مهدی (عج) مصلِح جهانی است.

وی با اشاره به برکات فردی و اجتماعی انتظار حضرت مهدی (عج) بیان کرد: امیدبخشی، وسعت در نظر و عمل و خودسازی از جمله آثار و برکات فردی عمل انتظار فرج به شمار می‌روند. تشکیل حکومت انقلاب اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر ابرقدرت‌ها در فضای بین المللی، دفاع از مظلومان عالم، ظالم ستیزی، مقاومت، ایستادگی و حتی حضور مردم در کنار سیل زدگان از آثار و برکات اجتماعی انتظار فرج هستند.

حجت الاسلام درویش یادآور شد: یکی از مصادیق بارز عمل در ذیل سایه انتظار، دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم است. ظلم اخیر آمریکا لقب دادن تروریست به سپاه پاسداران بود و دفاع نمازگزاران و مردم از سپاه یکی از مصادیق بارز و روشن گام برداشتن در راستای انتظار است.

همچنین در پایان این ویژه برنامه، حجت الاسلام صدیقی پاشاکی بیان کرد: اولین مرحله و اساس انتظار، آماده سازی فضا و مقدمات ظهور است. منتظر واقعی امام زمان (عج) باید مقدمات ظهور حضرت را آماده کند البته این آمادگی صرفاً آمادگی ظاهری نیست و روح و روان هم باید آماده باشد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه شهید بهشتی گفت: برای احیای جامعه باید تلاش کنیم و ما به عنوان منتظر ظهور باید دیگران را نیز به این سمت و سو حرکت دهیم ضمن اینکه باید میزان شناخت و معرفت مان را هم به جایگاه حضرت مهدی (عج) و مقوله ظهور افزایش دهیم.

 

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین