عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۷۸
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۰۰
"عقیق" در روزهای ماه مبارک رمضان، در "سفره خانه معنوی" خود، منتظر شما مهمانان الهی خواهد بود.
پایگاه اطلاع رسانی محافل مذهبی؛ "عقیق" در روزهای ماه مبارک رمضان، در "سفره خانه معنوی" منتظر شما مهمانان الهی خواهد بود. آنچه تدارک دیده ایم سفره ای است ساده و کوچک اما پربار و مفید. فایل های صوتی ویژه اعمال و ادعیه روزانه و متن هایی که کوتاه ولی کاربردی و قابل استفاده هستند و هر کس به فراخور زمان و حال خود می تواند از این سفره معنوی بهره برداری کند. نطرات و پیشنهادات خود درباره هرچه مفیدتر شدن این ضیافت را از ما دریغ نکنید.
 
دعای روز چهاردهم ماه مبارک رمضان :
 
 
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ لا تؤاخِذْنی فیهِ بالعَثراتِ واقِلْنی فیهِ من الخَطایا والهَفَواتِ ولا تَجْعَلْنی فیه غَرَضاً للبلایا والآفاتِ بِعِزّتِكَ یا عزّ المسْلمین.

خدایا مؤاخذه نكن مرا در ایـن روز به لغزشها و درگذر از من در آن از خطاها و بیهودگیها و قرار مده مرا در آن نشانه تیر بلاها و آفات اى عزت دهنده مسلمانان
 
اعمال مخصوص شب پانزدهم ماه مبارک رمضان :
 

اوّل:غسل کردن.

دوّم:زیارت امام حسین علیه السّلام.

سوم:شش رکعت نماز که در هر رکعت پس از سوره«حمد»سوره‏هاى«یس»و «تبارک الّذى بیده الملک و «قل هو اللّه احد» خوانده شود.

چهارم:صد رکعت نماز بخواند،در هر رکعت پس از سوره«حمد»ده‏ مرتبه سوره«توحید»خوانده شود.

پنجم:روایت شده که از امام صادق علیه السّلام‏ پرسیدند:چه مى‏فرمایى در حق کسى‏که در شب نیمه ماه رمضان کنار قبر امام حسین علیه السّلام حاضر شود؟حضرت فرمود:خوشا به حال کسى‏که در شب نیمه ماه رمضان پس از نماز عشا ده رکعت نماز کنار قبر آن حضرت بجار آورد،البته این نماز غیر از نافله شب مى‏باشد،و بخواند در هر رکعت پس از سوره«حمد»ده مرتبه«توحید»را،و به خداى تعالى‏ از آتش دوزخ پناه ببرد،خدا او را نجات یافته از آتش ثبت مى‏کند،و از دنیا نرود تا فرشتگانى را در خواب ببیند، که او را به بهشت بشارت مى‏دهند،و نیز فرشتگانى که او را از آتش ایمن مى‏کنند.

 
  ترتیل جزء چهاردهم قرآن کریم
 
 
برشی از دعای ابو حمزه با نوای "میثم مطیعی"

یک آیه از "کلام نور" مهمان شوید:

روز جهاردهم/جزء چهاردهم: وَ مَن یَقْنَطُ مِن رَّحْمَةِ رَبِّهِ إِلَّا الضَّالُّونَ(56- حجر)چه کسی جز گمراهان از رحمت پروردگارش ناامید می‌شود؟!

 
مهمانی به صرف "نهج البلاغه": «به ريسمان قرآن چنگ زن و از آن طلب پند كن، حلالش را حلال، و حرامش را حرام شمار، به آنچه كه از حق گذشته است تصديق كن، از گذشته جهان براى باقيمانده آن پند گير، زيرا بعضى از آن شبيه بعض ديگر است، و انجامش به آغازش مى پيوندد، و همه آن از بين رفتنى و از دست دادنى است. نام خدا را بزرگ دار در اينكه از نام خدا جز به حق ياد كنى.بسيار ياد مرگ و بعد از مرگ باش. مرگ را جز با شرط محكم و استوارآرزو مكن» نامه69
 
حدیث روز:  پیامبر گرامی اسلام (ص) می فرمایند:
ناسزاگوى به مؤمن همچون كسى است كه در آستانه هلاكت باشد.
 
منبر امروز
برشی از منبر حجت الاسلام والمسلمین نقویان : چرا انفاق بکنیم ؟ انفاق چند دلیل دارد یکی این است که تو بتوانی از چیزی دل بکنی تمرین کن ابتدا از یک چیز کوچک دل بکن ، از یک صدم ، یک پنجاهم یا یک بیستم چیزی دل بکن یک روز که بخواهی از همه آن دل بکنی راحت این کار را می کنی ، کسی است که بگوید ما هیچوقت دل نمی کنیم اینگونه نیست یک روزی مجبوری دل بکنی دست خود تو نیست عالم بشکن است تو مگر می توانی بگویی من نمی شکنم ، خدا می گوید ما هرکس را که به او عمری می دهیم آخر او می شکنیم ، پس بیاییم تمرین کنیم ، همه چیز تمرین دارد شما وقتی می خواهید رانندگی کنید باید تمرین کنید . یک روزی باید از همه این دنیا و از همه این زیبایی ها دل بکنیم پس حالا یک مقدار کوچکی از آن دل بکنیم . اگر قرار است به کسی چیزی بدهیم شخصیت او را خورد نکنیم . امیر المومنین دو کیسه گندم یا برنج را برای کسی فرستاد یک شخصی اعتراض کرد وگفت اولا این شخص که درخواست نکرده بود بعد هم چرا دو گونی فرستادید؟ حضرت او را نفرین کرد و گفت امیدوارم خداوند امثال تو را در جامعه زیاد نکند بعد هم من می دهم تو بخل می ورزی، تو می خواهی انسانها ذلیل شوند و دست دراز کنند ، من که فهمیدم این شخص نیاز دارد باید قبل از اینکه خورد شود و بشکند به او بدهم ، کرامت انسانی را حفظ بکنیم ، یک طوری در یک قالبی ، بی خبر ، به صورتی که معلوم نشود چه کسی فرستاده است و مقابل چشم فرزندان او نباشد انفاق کنید . انسانهایی بزرگ هستند که با حفظ کرامت افراد به دیگران کمک کنند ، یادمان باشد مغرور نشویم ،این امانت بهر روزی نزد ما است . شما به فرزند خود هزار تومان می دهی بعد برای اینکه یاد بگیرد به او می گویی دویست تومان به بابا قرض بده ، همه چیز را خداوند داده است ، سلامتی را او داده است ، فکر را او داده است ، طرح و نقشه را او در ذهن شما انداخته است و یک پولی را شما بدست آورده اید که دیگری نتوانسته است ، خیال نکن همه نادان هستند و تو خیلی نخبه هستی ، نه خدا یک حساب و کتابهایی دارد . حالا تو به دیگران کمک کن . یک کسی تعریف می کرد یک فقیری نزد یک سرمایه دار آمد و گفت من و تو مگر برادر نیستیم ، گفت برادر چه؟ گفت مگر پدر و مادر ما آدم و حوا نیستند ؟ گفت بله ،گفت پس چرا به تو اینقدر ارث رسیده است و به ما نرسیده است ؟ خدمتکار را صدا کرد و گفت یک دو ریالی به آقا بدهید ، گفت فقط دو ریال ، گفت حرف نزنید اگر بقیه برادران بفهمند و طلب ارث کنند برای تو دیگر چیزی نمی ماند . نکته سوم اینکه مهم نیست به کسی بدهیم یا ندهیم ، در زمان ظهور امام زمان دیگر فقیری نمی ماند ولی آیا دیگران نباید انفاق کنند و خمس خود را بدهند حضرت می گویند چرا پس به چه کسی امام می دهد می گویند می سوزاند فقط می خواهد تو ساخته بشوی. خداوند در قرآن می فرماید : از اینها صدقات را بگیر ، این دادن صدقه ابتدا خودشان را پاک می کند قبل از اینکه به فقیری برسد یا به کار دیگری برسد . تو نترس که کم می شود آنکه باید زیاد کند ، زیاد می کند .
 
صوت/ حجت الاسلام راشد یزدی؛ توبه
 
 
 

یک نکته برای بانوان بهشتی: مردان در شيوه سخن گفتن خود ،‌ رقابت جوترند و به طور مشخص در فرآيند نوبت جويي رقابتي درگير مي‌شوند؛ يعني سخن ديگران را قطع مي‌كنند تا خود سر رشته كلام را در اختيار گيرند. مردان در ارتباطات خود صريح‌ترند. آنان وقتي چيزي مي‌خواهند آن را مستقيما طلب مي‌كنند و فقط آنچه را بايد بگويند، مي‌گويند. مردان فرض مي كنند كه پيام روشن و آشكار است و از همان نقطه شروع مي‌كنند.مردان معمولا وظيفه گراتر هستند و نتايج را با هر عاقبت و پيامدي مي‌پذيرند. مردان ياد گرفته‌اند كه احساسات خود را پنهان كنند يا به آنها بي‌اعتنا باشند. مردان خود نگهدار و خود محورند و به عمل توجه مي‌كنند.تعارض لفظي، ثابت كردن نظريه، به كرسي نشاندن حرف و رقابت ‌جزو مشخصه‌هاي گفتگوهاي مردان است. آنان بصراحت ديدگاه خود را اعلام مي كنند و با سرسختي، با ديگران به مخالفت مي‌پردازند و نظرات آنها را تخطئه مي‌كنند.

یک نکته برای مردان بهشتی: زن‌ها تمايل زيادي به سوال كردن دارند. گاه گفتار بين زن و مرد بيشتر شبيه به جلسات پرسش و پاسخ مي‌شود. در حقيقت زنان 3 برابر بيشتر از مردان سوال مي‌كنند. آنان اغلب ميل دارند سوالات كوتاه بيشتري بپرسند و هدف آنان، اين است كه شريك خود را وارد گفتگو كنند.زنان براي بيان نظرات خود از كلمات بيشتري استفاده مي‌كنند. بخش بزرگي از اين امر بر ميل آنها بر شرح جزئيات و ارائه توضيح بيشتر است و معمولا نسبت به نيازهاي شنونده حساس‌ترند. زنان حمايت زباني بيشتري انجام مي‌دهند و تمايل بيشتري براي كنترل ارتباط و ادامه گفتگو‌ها دارند. زنان دامنه لغات بيشتري براي توصيف احساسات و زيبايي‌ها دارند. 

 



اعمال و ادعیه مشترک ماه مبارک رمضان+صوت:

1.       اعمال شب و روز ماه مبارک رمضان

دعاهای زیر پس از هر نماز در ماه رمضان خوانده شود :

 

دعای "یا علی و یا عظیم":
  
 
دعای "اللهم ادخل علی اهل اقبور سرور" :
  
  
دعای "اللهم هذا شهر رمضان":
  
 
 
دعای "اللهم الرزقنی حج بیتک الحرام":
  

 

2.       اعمالی كه در شب هاى ماه رمضان باید به جا آورد:

دعاهای هنگام افطار:

ـ اللهم لك صمت و على رزقك افطرت و علیك توكلت

ـ بسم الله; اللهم لك صمنا و على رزقك افطرنا, فتقبل منا انك السمیع العلیم.

ـ دعای هنگام لقمه اول:بسم الله الرحمن الرحیم; یا واسع المغفرة اغفر لى

ـ خواندن  سوره قدر زمان افطار

ـ خواندن هزار مرتبه سوره قدر در هر شب از ماه مبارک رمضان

ـ خواندن صد مرتبه حم دخان

 

ـ خواندن دعاى افتتاح

ـ خواندن هزار ركعت نماز در سرتاسر این ماه

دعاهای هنگام سحر:

خواندن سوره قدر در وقت سحرها

خواندن دعای سحر

خواندن دعای ابو حمزه ثمالی

 
211005

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین