عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۶۵۲
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۳
حجت الاسلام مؤمنی:
حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی گفت: در حالات مرحوم حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری بیان کرده اند که وقتی مریض بود و به هوش می‌آمد روضه اباعبدالله می‌خواند و گریه می‌کرد.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی در مراسم بزرگداشت اولین شب درگذشت  حجت‌الاسلام والمسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار داشت: خداوند به واسطه اتهاماتی که امت حضرت عیسی و حضرت موسی(ع) به این دو پیامبر وجاهت و آبرو عطا کرد.

وی افزود: وجاهت و اعتبار را خدا به اباعبدالله در دنیا و آخرت عطا کرده و هر کسی که با آن حضرت گره بخورد از این آبرو بهره مند می‌شود.

این خطیب توانا گفت: در زیارت عاشورا از خدا می‌خواهیم که هم در دنیا و هم در آخرت به واسطه سیدالشهدا به ما وجهات آعطا شود و لازمه آن این است که نسبت به حضرت معرفت داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین  مومنی بیان کرد: سیدالشهدا(ع) در کودکی بر پیامبر وارد شد، پیامبر به او خطاب کردند که مرحبا بک یا اباعبدالله، این تعبیر پیامبر(ص) در کودکی درباره امام حسین(ع) به کار رفته است.

وی تاکید کرد: این عبارت نشان می‌دهد که امام حسین(ع) حق ابوت برای امام و بندگان دیگر داشته و ایشان بالاترین مصداق بندگی یعنی بذل‌الکل را برای خدا به نمایش گذاشته است.

این خطیب توانا خاطرنشان کرد: اباعبدالله الحسین(ع) وجهه ای دارند که هر کسی با ایشان ارتباط بگیرد مصداق وجیها فی الدنیا والاخره می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین  مومنی عنوان کرد: مرحوم صالحی خوانساری در همین مسجد اعظم بارها ادعیه مختلف را می‌خواند و در صحرای عرفات، صحن امام حسین و امام رضا(ع) بارها به قرائت دعا و مرثیه خوانی پرداخته بودند.

وی تصریح کرد: در حالات مرحوم صالحی خوانساری بیان کرده اند که وقتی به هوش می‌آمد روضه اباعبدالله می‌خواند و گریه می‌کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین